Introduction to Marketing (10 cr)
Code: HL00BQ78-3046
General information
- Enrollment
-
28.11.2022 - 04.12.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
23.01.2023 - 16.06.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 10 cr
- RDI proportion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLF2), Laurea Lohja (Finnish)
- Teachers
- Ilkka Bergius
- Marja Isokangas
- Oskari Vesterinen
- Teacher in charge
- Ilkka Bergius
- Groups
-
HLF223KAMLiiketalouden koulutus, henkilöstöjohtaminen, monimuotototeutus, K23, Lohja
- Study unit
- HL00BQ78
Learning outcomes
The student is able to
- use the basic terms of marketing
- define the goals and metrics for marketing and sales
- apply the marketing mix framework to an organization responsibly*
- acquire customer information, define target groups, and describe the customer journey
- act and communicate in a customer-oriented manner in sales situations
- carry out a marketing development project**
**The addition 'responsibly' comes into effect on August 1, 2024.
** The translation has been corrected and modified to exclude teamwork from the learning outcome. The change comes into effect on August 1, 2024.
Materials
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus ilmoitetaan opinnon alkaessa Canvas -oppimisympäristössä.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Exam schedules
Opinnon ensimmäinen Zoom-tapaaminen on maanantaina 23.1.2023 kello 13.15–14.45.
Opinnolla on työn opinnollistamisen (TOPI) ohjausta etänä Zoomissa (noin 1 ohjaustapaaminen / kuukausi).
Opinnon tarkka aikataulu on nähtävillä Pakissa.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä.” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Opinnon laajuus on 10 op, mikä tarkoittaa työmääränä noin 270 tunnin työtä.
Content scheduling
Opinnon osaamistavoitteet:
Opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- tehdä markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinnon suoritustapa on työn opinnollistaminen (TOPI) tai osaamisen näytto.
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.