Public Health Nursing with Families with Children (5 cr)
Code: ST00BT14-3004
General information
- Enrollment
-
28.11.2022 - 04.12.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2023 - 28.04.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- RDI proportion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Terveydenhoitajakoulutus (STG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
- Teachers
- Elina Kauhanen
- Anna-Kaisa Hankaniemi
- Päivi Ylinen
- Riikka Ketonen
- Teacher in charge
- Anna-Kaisa Hankaniemi
- Groups
-
STG223KAMTerveydenhoitajakoulutus, verkko-opinnot, K23, Otaniemi
- Study unit
- ST00BT14
Learning outcomes
The student is able to
- plan, implement and evaluate resource-based guidance and online guidance for families with children, varying pedagogical methods and justifying them ethically
- apply evidence-based health promotion working methods in the public health nursing of a child at a child health clinic
- strengthen and support emotional skills and parenthood in families with children
- analyse and support factors that protect and strengthen the mental health, resources and health of families with children
- assess the child's comprehensive development, safe growth environment and their significance for the child's health and well-being
- use their expertise in health promotion in multiprofessional cooperation at the individual, group and community level
- comply with national and regional health policy guidelines in public health nursing
Materials
Materiaali on ilmoitettu Canvasissa.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Alumnit
Espoon, Vantaan ja Helsingin kaupungit
Exam schedules
Opintojakson aikataulu ilmoitetaan opiskelijan lukujärjestyksessä Pakissa sekä oppimisympäristö Canvasissa.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opintototeutuksesta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Opiskelija voi tehdä Ahot-hakemuksen, mikäli hänellä on aiempia teoriopintoja neuvolaikäisen lapsen kasvun ja kehityksen seurannasta ja tukemisesta sekä vanhemmuuden vahvistamisesta tai aiempaa koulutusta ja kokemusta varhaisen vuorovaikutuksen havainnoinnista ja vv:n vahvistamisesta. Työkokemusta tai harjoittelua tulee olla lastenneuvolatyöstä.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Content scheduling
Opiskelija osaa:
-suunnitella, toteuttaa ja arvioida lapsiperheen voimavaralähtöistä ohjausta ja verkko-ohjausta pedagogisia menetelmiä vaihdellen ja eettisesti perustellen
-soveltaa näyttöön perustuvia terveyden edistämisen työmenetelmiä neuvolaikäisen lapsen terveydenhoitajatyössä
-arvioida lapsen kokonaisvaltaista kehitystä, turvallista kasvuympäristöä ja niiden merkitystä lapsen terveydelle ja hyvinvoinnille
-käyttää terveyden edistämisen asiantuntijuuttaan moniammatillisessa yhteistyössä yksilö-, ryhmä- ja yhteisötasolla
-noudattaa valtakunnallisia ja alueellisia terveyspoliittisia linjauksia terveydenhoitajatyössä
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Jos opinnon toteutustapaa on oleellisesti muutettu, hyödyntää opettaja toteutuksen laadun arvioinnissa opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä esim. Canvasissa tai Teamsissa.