Professional Development in Practice 2. (10 cr)
Code: SH00BS87-3021
General information
- Enrollment
-
22.05.2023 - 28.05.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- RDI proportion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Lohja
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Sairaanhoitajakoulutus (SHF2), Laurea Lohja (Finnish)
- Teachers
- Aila Peippo
- Eliisa Kukkola
- Kirsi Halttunen
- Teacher in charge
- Kirsi Halttunen
- Groups
-
SHF223KASairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, K23, Lohja
- Study unit
- SH00BS87
Learning outcomes
The student is able to
- apply their knowledge of the most common internal medicine and infectious diseases in nursing
- recognise the health risks of theirpatients and give early support for those who need it
- use different patient-oriented guidance methods to support clients’ resources in self-care and life-style habits
- utilise the most common treatment and guidance methods used in the treatment of patients with internal medicine and infectious diseases and to safely implement treatment and monitoring
- plan, implement and assess the treatment of a patient's pain
- plan, implement and evaluate the treatment of a chronic wound
- recognise a patient at risk of malnutrition and propose methods of nutrition therapy to improve the patient’s nutritional status
- prepare and guide clients in most common imaging examinations
- justify the use of the most common medications and drug classifications in treating patients with internal medicine and infectious diseases and assess the effectiveness of medication treatment
- safely administer basic vaccines
- prevent and control infections in their working environment, taking the needs of different patient groups into account
- assess the patient care from the patient and occupational safety perspectives and promote patient safety at all stages of the care
- engage in multiprofessional interaction and cooperation in nursing care of patients with internal medicine and infectious diseases
Content
Theme: Treatment of patients with internal medicine or infectious diseases, resource-based patient guidance.
LbD assignment during placement: Evidence-based nursing/Searching for information targeted at a phenomenon or problem in nursing work and formulation of clinical research questions:
- For example, PICO/PICoa/PCC, mind map or other chosen method.
- Searching and summarising research data.
Materials
Materiaalit ja ohjeet löytyvät Canvasin työtilasta Terveysalan harjoittelu Lohja. Jos et vielä ole työtilan jäsen, voit ilmoittautua sinne seuraavan linkin kautta. https://canvas.laurea.fi/enroll/L7AMKJ
Teaching methods
Opiskelija tekee harjoittelun terveydenhuollon yksiköissä.
Harjoittelun aikana täytetään oppisopimuslomaketta ja se pidetään ajan tasalla koko harjoittelun ajan. Katso canvastyötilasta edellytykset harjoittelun aloittamiselle.
Employer connections
Harjoittelupaikat.
Opiskelija tekee harjoittelupaikkaan ohjaamistehtävän ja siihen liittyvät ohjaustilanne toteutetaan harjoittelupaikalla.
Student workload
Harjoittelun tuntimäärä on 270h tuntia. Siihen sisältyy ohjaustehtävän tekeminen työpaikalla. Katso tarkemmat ohjeet canvasista
Oppisopimuslomake aloitetaan heti harjoittelun alettua ja henkilökohtaiset tavoitteet pitää laatia ensimmäisen viikon aikana ja ne pitää olla opettajan tarkastettavana.
Oppisopimuslomakkeeseen kuvataan sekä väliarviointiin että loppureflektioon tavoitteiden toteutuminen ja oman oppimisen edistyminen harjoittelun aikana.
Assessment criteria, approved/failed
Arviointiin osallistuu työelämän ohjaaja ja opettaja asteikko on hyväksytty/hylätty.
Hyväksymisen edellytys on tavoitteiden toteutuminen, vaaditun tuntimäärän täyttyminen sekä oppimiseen liittyvien dokumenttien täyttäminen ja palautus.
Evaluation scale
Approved/Failed
Qualifications
The student has actively participated in the study unit "Medication Treatment and Medication Calculations 2." and has passed the medication calculations prior to the clinical practice placement starts.