Markkinoinnin keinot ja menetelmät (5 op)
Toteutuksen tunnus: PK00BV32-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
22.05.2023 - 28.05.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
24.08.2023 - 20.10.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Toimipiste
- Laurea Verkkokampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 45
- Koulutus
- Kauneudenhoito- ja kosmetiikka-alan koulutus (PKV2), Laurea Tikkurila
- Opettajat
- Auli Hietanen
- Jussi Järvi
- Vastuuopettaja
- Jussi Järvi
- Ryhmät
-
PKV223SAKauneudenhoito- ja kosmetiikka-alan koulutus, verkko-opinnot, S23, Tikkurila
- Opintojakso
- PK00BV32
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata trendikäsitteen, hyödyntää trendiennusteita ja yhdistää ne markkinoinnin prosesseihin
- suunnitella ja arvioida markkinoinnin kilpailukeinojen käyttöä yrityksen kokonaisvaltaisessa markkinoinnissa
- määritellä sopivilla kriteereillä markkinoinnin kohderyhmän
- analysoida kuluttajan ostokäyttäytymistä ja siihen vaikuttavia tekijöitä
- tunnistaa erilaisia markkinoinnin menetelmiä
- soveltaa markkinoinnin menetelmiä kosmetiikan markkinointiin
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojaksolla on käytössä Canvas-työtila, joka aukeaa opintojakson alkaessa. Työtilaan tulee opintojakson suoritukseen liittyvät ohjeet, luentomateriaalit, mahdollinen muu materiaalit ja tehtävät.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Kontaktit pidetään pääasiassa verkossa Zoom-työtilassa. Ensimmäinen kontaktikerta on Tikkurilan kampuksella. Tarkista aikataulu ja paikka Pakista.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Jos sinulla on opintojakson tavoitteisiin liittyvää osaamista (AHOT) tai mahdollisuus hankkia sitä työelämässä (TOPI), ole yhteydessä opintojakson vastuuopettajaan ennen opintojakson alkamista
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä. Eli 5 op on 135 tuntia työtä.
Sisältö ja sen jaksotus
- Opintojaksolla tutustutaan trendikäsitteisiin, niiden vaikutukseen kuluttajakäyttäytymiseen ja markkinoinnin prosesseihin
Lisäksi
- Opitaan markkinoinnin kilpailukeinojen käyttöä yrityksen kokonaisvaltaisessa markkinoinnissa
- määritellään markkinoinnin kohderyhmät
- analysoidaan kuluttajan ostokäyttäytymistä ja siihen vaikuttavia tekijöitä
- tunnistetaan erilaisia markkinoinnin
- sovelletaan markkinoinnin menetelmiä kosmetiikan markkinointiin
Arviointiasteikko
H-5