Skip to main content

Sustainable Consumer Behaviour (5 cr)

Code: HY00BP21-3004

General information


Enrollment
22.05.2023 - 28.05.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
17.01.2024 - 29.02.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
5 cr
RDI proportion
2 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Leading Sustainable Growth (HYV6), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
Maria Ekström
Teacher in charge
Maria Ekström
Groups
HYD423SJ
Kestävän kasvun ja yhteiskuntavastuun johtaminen, yamk, S23, Verkkokampus
Study unit
HY00BP21

Learning outcomes

Opiskelija osaa:
- ottaa vastuuta kuluttajakäyttäytymisen muuttamisesta kestävämpään suuntaan
- osallistuu kestävää kulutusta edistävään kansainväliseen keskusteluun
- vaikuttaa sosiaalisiin normeihin, jotka mahdollistavat kestävää kulutusta
- tiedostaa tiedon ja tunteiden vuorovaikutusta kuluttajakäyttäytymisessä
- luoda uusia kestäviä kulutusmalleja

Location and time

[Kenttä ei ole Laureassa käytössä]

Materials

Artikkelit (löytyvät Laurea Finnan kautta), Canvas-oppimisympäristössä löytyy lisätietoa opintojakson materiaaleista

Armstrong, C.M.; Niinimäki, K.; Lang, C.; Kujala, S. A Use-Oriented Clothing Economy? Preliminary Affirmation for Sustainable Clothing Consumption Alternatives. Sustain. Dev. 2016, 24, 18–31.
Camacho-Otero, J., Boks, C., & Pettersen, I. N. (2018). Consumption in the circular economy: A literature review. Sustainability, 10(8), 2758.
Catulli, M.; Lindley, J.; Reed, N.; Green, A.; Hyseni, H.; Kiri, S. What is Mine is NOT Yours: Further insight on what access-based consumption says about consumers. In Consumer Culture Theory; Emerald Group Publishing Limited: Bingley, UK, 2013.
Mugge, R.; Jockin, B.; Bocken, N. How to sell refurbished smartphones? An investigation of different customer groups and appropriate incentives. J. Clean. Prod. 2017, 147, 284–296.
Muranko, Z., Andrews, D., Newton, E. J., Chaer, I., & Proudman, P. (2018). The pro-circular change model (P-CCM): proposing a framework facilitating behavioural change towards a circular economy. Resources, Conservation and Recycling, 135, 132-140.
Mylan, J. Understanding the diffusion of Sustainable Product-Service Systems: Insights from the sociology of consumption and practice theory. J. Clean. Prod. 2015, 97, 13–20.
White, K., Habib, R., & Hardisty, D. J. (2019). How to SHIFT consumer behaviors to be more sustainable: A literature review and guiding framework. Journal of Marketing, 83(3), 22-49.


Ellen MacArthur Foundation. (2015). Towards a circular economy: Business rationale for an accelerated transition.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Opintojaksolla tehdään yhteistyötä TKI-hankkeiden ja/tai työelämän kanssa opintojakson sisällön puitteissa.

Exam schedules

Toteutuksella on kaksi lähipäivää 16 - 17.helmikuuta.2023. Läsnäolo lähipäivinä on pakollinen. Ole yhteydessä vastuuopettajaan mikäli läsnäolosi ei ole mahdollinen

Ennakkotehtävä Määräaika
Ryhmätehtävä Määräaika

Canvas oppimisympäristö avautuu viimeistään 17 tammikuuta 2024

International connections

Yhteistyötä kansainvälisen tutkijan kanssa

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.”

Opintojakson voi suorittaa osoittamalla hankittua osaamista vastaavalla YAMK-tasoisella opintojaksosuorituksella. Ole yhteydessä vastuuopettajan.

Student workload

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Ennakkotehtävä 4 opintopistettä
Ryhmätehtävä + lähipäivät 1 opintopiste

Content scheduling

Tämä opintojakso tarjoaa sinulle taitoja ja näkemyksiä, jotka auttavat sinua ottamaan vastuuta kuluttajakäyttäytymisen muuttamisesta kestävämpään suuntaan. Opit osallistumaan aktiivisesti kansainväliseen keskusteluun kestävän kulutuksen edistämisestä, vaikuttamaan sosiaalisiin normeihin ja luomaan uusia kestäviä kulutusmalleja. Tiedostamalla tiedon ja tunteiden vuorovaikutuksen kuluttajakäyttäytymisessä, voit viedä askeleen kohti kestävämpää ja vastuullisempaa tulevaisuutta.

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page