Pedagogical Competence in Early Childhood Education (10 cr)
Code: R0094-3019
General information
- Enrollment
-
29.11.2021 - 18.01.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
02.02.2022 - 31.05.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 10 cr
- RDI proportion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 40 - 60
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
- Teachers
- Pirjo Pohjasniemi
- Virpi Lund
- Teacher in charge
- Pirjo Pohjasniemi
- Scheduling groups
- Pienryhmä 1 (Size: 10 . Open UAS : 10.)
- Small groups
- Pienryhmä 1
- Study unit
- R0094
Learning outcomes
The student is able to:
- analyse the value base, aims and underpinning knowledge of early childhood education
- take a child's characteristic ways of acting into account in education
- recognize the significance of inclusion, communality and dialogical interaction in a child's growth, development and learning
- create preconditions for an educational partnership and cooperation
Materials
Tiedot oppimateriaaleista löytyvät Canvas-oppimisympäristöstä.
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan kokonaisuudessaan verkossa.
Opintojaksolla on yksilö- ja ryhmätehtäviä sekä iltaisin toteutettavia verkko-ohjauksia.
Canvas-oppimisympäristö aukeaa opintojakson alkessa, jolloin pääset näkemään opintojakson tarkan aikataulutuksen, materiaalit ja tehtävät. Huomioithan, että opiskelu edellyttää viikoittain säännöllistä opiskeluaikaa, verkkoympäristön käytön osaamista, tehtävien yhdessätekemistä (ryhmät) ja keskustelujen säännöllistä seuraamista.
Exam schedules
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”Opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa.
Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opintototeutuksesta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa noin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Content scheduling
Opinnoissa on seuraavat osiot:
- Varhaiskasvatuksen perusteet 3 op
- Lapsen kasvu, kehitys ja oppiminen 3 op
- Lapsen osallisuus 2 op
- Huoltajien kanssa tehtävä yhteistyö 2 op
Evaluation scale
H-5