Siirry suoraan sisältöön

Diversity and Special Nature of Early Childhood Education (10 op)

Toteutuksen tunnus: R0093-3022

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
29.11.2021 - 31.12.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
14.03.2022 - 31.05.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Laurea Tikkurila
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Opettajat
Sanna Saraste
Sonja Kukkonen
Vastuuopettaja
Sonja Kukkonen
Ajoitusryhmät
Pienryhmä 1 (Koko: 25 . Avoin AMK : 25.)
Pienryhmät
Pienryhmä 1
Opintojakso
R0093

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- arvioida lapsen yksilöllisiä kasvun, kehityksen ja oppimisen tarpeita
- työskennellä tavoitteellisesti lapsen erityisen tuen ja kehityksen edellyttämällä tavalla
- työskennellä lapsen hyväksi yhteistyössä ja perhelähtöisesti moniammatillissa verkostoissa
- soveltaa työssään omaa varhaiskasvatuksen osaamistaan erilaisten lasten, perheiden, kulttuurien ja kasvatusajatteluiden vahvuuksia kunnioittaen

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Kirjallisuudesta ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Toteutustapa

Opintojakson luennot toteutetaan kontaktiopetuksena Tikkurilan kampuksella. Kurssi sisältään luentojen lisäksi tehtäviä, itsenäistä työskentelyä ja osaamiseen jakamiseen keskittyviä seminaareja.

Seuraamme ajankohtaista korona-ohjeistusta, jonka johdosta tämä opintojakso saatetaan järjestää osittain verkossa.

Opintojaksoon kuuluvat moduulit:
Moduuli 1: Kasvattajana rikkaassa varhaiskasvatusympäristössä (2 op)
Moduuli 2: Moninaisuus ja monikulttuurisuus (3 op)
Moduuli 3: Lapsen kehityksen ja oppimisen tuki ja arviointi (4 op)
Moduuli 4: Monialainen yhteistyö (1 op)

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Katso Pakista kohta "Rytmitys- ja tilatoiveet ja ajoitus".

Toteutuksella on läsnäolovelvoite. Poissaolojen korvaamisesta sovitaan erikseen.

Kansainvälisyys toteutuksella

Tämä opintojakso sopii vaihto-opiskelijoille.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä:
https://laureauas.sharepoint.com/sites/studentFin_opintojensuunnittelu/SitePages/Osaamisen-tunnistaminen-ja-tunnustaminen.aspx

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Sisältö ja sen jaksotus

Moduuli 1: Kasvattajana rikkaassa varhaiskasvatusympäristössä (2 op)

Moduuli 2: Moninaisuus ja monikulttuurisuus (3 op)

Moduuli 3: Lapsen kehityksen ja oppimisen tuki ja arviointi (4 op)

Moduuli 4: Monialainen yhteistyö (1 op)

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Laurean tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019).

Opintojaksosta laadittu laatukriteeristö on nähtävillä Canvasissa.

Siirry alkuun