Intercultural Approach to Design Thinking (10 op)
Toteutuksen tunnus: A9269-3024
Toteutuksen perustiedot
Ajoitus
28.02.2022 - 15.06.2022
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus
Yksikkö
Laurea Leppävaara, palvelu
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 10
Koulutus
- Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen (MSA2), Laurea Leppävaara
Opettaja
- Jami Riihihuhta
- Kristina Henriksson
- Päivi Mantere
Vastuuopettaja
Kristina Henriksson
Ryhmät
-
MLA221KA2Palveluliiketoiminnan koulutus, monimuotototeutus, K21, Leppävaara, ryhmä 2
-
MSA221SNPalveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen, päivätoteutus, S21, Leppävaara
Osaamistavoitteet
The student is able to
- communicate in English in a professional way in his/her own field of study
- apply intercultural management into practice
- apply intercultural theories into practice
- plan and develop services by applying service design thinking
Toteutustapa
During the study unit, students will work in teams with a client to develop services. The implementation of the study unit is intensive. Students need to be prepared to work efficiently and actively during the studies.
The studies include English studies that are integrated into the study unit, following Laurea's learning approach Learning by Developing. In addition to working in English, the study unit focuses on intercultural theories and Design Thinking.
**This study unit is a finalist in the 2019 Quality Innovation Award in Higher Education in Finland**
H U O M !!
Tässä on tietoa, minkälaisia intensiivit ovat: https://video.laurea.fi/media/Intensive+Studies+2018-2019+Movie/0_0zyopg04
Nämä intensiivit ovat ainoastaan Laurean omille tutkinto-opiskelijoille tarkoitettuja. Ensisijaisesti otetaan mukaan marata-opiskelijoita, mutta voidaan ottaa myös mukaan muiden koulutusohjelmien opiskelijoita, mikäli tilaa löytyy.
HUOM! Hakea voi, ja valitsemme opiskelijoita näihin intensiiveihin, mutta jos korona estää matkailun, silloin toteutamme näiden maiden kanssa yhdessä verkossa intensiivit. Ajankohta keväällä on 27.3.-2.4.2022 Rovaniemellä, ja toinen toteutus on 24.-30.4.2022 Granadassa. Lisäksi tulee myös ylimääräisiä tehtäviä, jotta 10 op täyttyy.
Opettajat valitsevat lähtijät kohteisiin. Vain yhteen kohteeseen voi päästä.
EU maksaa matkat, asumisen ja ruuat opiskelijoille.
Opintojakso tehdään hankkeessa MOTION, ks. www.tourismotion.eu .
Haku intensiiveihin: Apply by writing an email, where you tell briefly about yourself, and why you should be chosen to join an intensive week. It it worthwhile creating a good or excellent application. Send it to MOTION [at] laurea.fi by 5.12.2021. Suitable candidates will be invited to interviews that will be held during 13.-17.12.2021, and possibly during 10.-14.1.2022.
***
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Design Thinking materials, you can consult also books in the library
Futures Thinking books
Cultural theory books
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Check out this video to see how our students have experienced intensive weeks:
https://video.laurea.fi/media/Intensive+Studies+2018-2019+Movie/0_0zyopg04
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
You will work with a client to create new service ideas for them.
Project MOTION
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Ajankohta keväällä on 27.3.-2.4.2022 Rovaniemellä, ja toinen toteutus on 24.-30.4.2022 Granadassa.
Kansainvälisyys toteutuksella
International environment
International guest lecturers
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 ECTS= 270 hours of work/student
Sisältö ja sen jaksotus
Futures and Design Thinking
Lisätietoja opiskelijoille
Laurea students: the English level test must be carried out before signing up for this study unit. In case the test result is fail, then the prep course in English must be successfully completed before joining this study unit.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
The study unit is carried out by implementing Learning by Developing. This means that both the study process and the end results influence the grade. Missing or late tasks returned will influence the grade. In addition, the student's skills in English will influence the grade. Each student gets an individual grade.
CEFR https://www.coe.int/en/web/common-european-framework-reference-languages/table-1-cefr-3.3-common-reference-levels-global-scale
information on criteria on language skills
Hylätty (0)
Laurea's common evaluation criteria for Bachelor students
plus Language skills
need to be active in their team and treat every one respectfully
teamwork skills
All tasks must be delivered on time
quality of the work process
quality of final products
communication skills
intercultural skills
needs to be present in the contact sessions
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Laurea's common evaluation criteria for Bachelor students
plus Language skills
need to be active in their team and treat every one respectfully
teamwork skills
All tasks must be delivered on time
quality of the work process
quality of final products
communication skills
intercultural skills
needs to be present in the contact sessions
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Laurea's common evaluation criteria for Bachelor students
plus Language skills
need to be active in their team and treat every one respectfully
teamwork skills
All tasks must be delivered on time
quality of the work process
quality of final products
communication skills
intercultural skills
needs to be present in the contact sessions
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Laurea's common evaluation criteria for Bachelor students
plus Language skills
need to be active in their team and treat every one respectfully
teamwork skills
All tasks must be delivered on time
quality of the work process
quality of final products
communication skills
intercultural skills
needs to be present in the contact sessions