Skip to main content

Innovative Development of Well-being Services (5 cr)

Code: R0208-3035

General information


Enrollment
23.05.2022 - 29.05.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2022 - 30.11.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual proportion
3 cr
RDI proportion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Otaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
35 - 50
Degree programmes
Sosionomikoulutus (SSG2), Laurea Otaniemi (Finnish)
Teachers
Iris Summanen
Teija Fontell
Teacher in charge
Teija Fontell
Scheduling groups
Avoin AMK (Size: 5 . Open UAS : 5.)
Small groups
Open UAS
Study unit
R0208

Learning outcomes

The student is able to
- identify the trends and weak signals of innovations
- create experiments, pilots and prototypes to improve customer value
- use principles of creative work in the service development process and planning of client-focused activities

Location and time

Opinnot suoritetaan osittain etäopetuksena ja osittain lähiopetuksena Otaniemen kampuksella, oppiminen tapahtuu luento-opetuksessa, itsenäisesti opiskellen sekä opiskelijoiden rakentamissa pienryhmissä. Toteutuksen oppimisympäristönä on Canvas.

Materials

Kallankari, Sanna (2019): Muutoksen johtaminen arjessa. Opas sosiaali- ja terveydenhuoltoon.

Sitra (2020): Megatrendit.

Sitra (2021): Tulevaisuustaajuus.

Sitra (2022): Heikot signaalit.

Palvelumuotoilun kirjallisuus.

Muu toteutuksella käytettävä materiaali esitellään lähiopetuspäivillä ja Canvas verkkoympäristöissä.

Teaching methods

Opintojakson aikana perehdytään yhteiskunnan kehitystä tunnistavaan tulevaisuusajatteluun, Megatrendeihin ja tarkastellaan hyvinvointipalveluiden kehittämistä.
Opintojaksoon kuuluu pienryhmässä toteutettava projektityö.

Content scheduling

The student is able to
- identify the trends and weak signals of innovations
- create experiments, pilots and prototypes to improve customer value
- use principles of creative work in the service development process and planning of client-focused activities

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page