Siirry suoraan sisältöön

Web-sovellusten kehittäminen Javascriptillä (5op)

Toteutuksen tunnus: TO00BL10-3014

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
29.11.2021 - 05.12.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
24.01.2022 - 20.06.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Laurea Tikkurila
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 30
Koulutus
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCN2), Information and Communication Technologies (ICT)
Opettajat
Jari Kovalainen
Vastuuopettaja
Jari Kovalainen
Opintojakso
TO00BL10

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa front-end -sovellusten roolin ja niiden tuoman hyödyn web-kehityksessä
- vertailla suosituimpien teknologioiden ominaisuuksia ja soveltuvuutta eri tarpeisiin
- asentaa kehitysympäristön JavaScript-sovellusten kehittämistä varten
- suunnitella ja toteuttaa dynaamisia ja vuorovaikutteisia web-sovelluksia JavaScriptin avulla

Toteutustapa

Tämä on monimuotototeutus. Opiskelijan on varauduttava omatoimiseen opiskeluun verkossa sekä osallistumaan ohjattuihin verkkotapaamisiin Zoomissa

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opettajan materiaalin lisäksi kurssilla hyödynnetään LinkedIn Learning-palvelusta löytyvää ilmaista videokurssia JavaScriptistä (Linkittyy ulkoiselle sivustolle.) sekä Laurean kirjastosta löytyvää elektronista kurssikirjaa Beginning JavaScript with DOM Scripting and Ajax (Linkittyy ulkoiselle sivustolle.) : Second Editon (Ferguson, Russ; Heilmann, Christian).

Tuntiharjoitukset jaetaan GitHubin kautta. Niitä ei tarvitse palauttaa vaan niiden avulla opitaan projekteissa vaadittuja asioita.

Sisältö ja sen jaksotus

OSA I: JavaScript perusteet
OSA II: Dom-skriptaus ja lomakkeiden käsittely
OSA III: Tiedon tallentaminen selaimeen
OSA IV: AJAX
OSA V: jQuery-kirjaston käyttö

Lisätiedot

Ohjelmoinnin perustaito sekä verkkosivujen kehittäminen (tai vastaavat tiedot) vaaditaan kurssille osallistumiseksi.

Arviointiasteikko

H-5

Siirry alkuun