Monikanavainen markkinointiviestintä (10 op)
Toteutuksen tunnus: TO00BT59-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
23.05.2022 - 29.05.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Laurea Leppävaara, liko
Toimipiste
Laurea Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
40 - 60
Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettaja
- Riikka Siuruainen
Vastuuopettaja
Riikka Siuruainen
Ajoitusryhmät
- Avoin AMK (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)
Ryhmät
-
TOH222SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S22, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Pienryhmät
- Avoin AMK
Sisältö
Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden kohderyhmien mukaisesti
- seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
- kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa
Toteutustapa
Opetus Suomeksi
Verkko-opetus ja ohjaus, Projektityö tiimeittäin yritystoimeksiantoon.
Tällä opintojaksolla tutustumme integroituun markkinointiviestintään, sisältömarkkinointiin (sisältömarkkinoinnin prosessi) ja sen suunnitteluun asiakaslähtöisesti (asiakasymmärryksen kautta). Opintojaksolla suunnitellaan toimeksiantajayritykselle markkinoinviestinnän strategia, tavoitteet sekä konkreettinen markkinoinnin toteutussuunnitelma.
Opintojakson projektityö tehdään aitoon yrityksen haasteeseen. Aikaisemmin toimeksiantoja on tehty mm: YIT, Telia, Omron ja HMDGlobal. Syksyn 2022 toimeksianto ja yritys julkaistaan lähempänä opintojakson alkua.
Opintojakson osaamistavoitteita ovat, opiskelija:
•osaa suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden
•osa seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
•osaa kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa.
Aika ja paikka
Zoomluennot ja -ohjaus, maanantaisin klo 10-15
Tarkempi aikataulu työpajoineen sekä vierasluennoitsijoineen tulee ennen opintojakson aloitusta syksyllä
Opintojakso alkaa syyskuussa.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Projektityö, yritystoimeksianto
Toimeksiantajalle tehdään tiimeittäin markkinointiviestinnän suunnitelma.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Tärkeitä ajankohtia: Opintojakson aloitus, väli- ja loppuesitykset toimeksiantajalle.
Lisäksi opintojaksolla on vierailevia alustajia mm digimarkkintointi ja somemarkkinointi -toimistoista. Mahdollisuuksien ja vierailevien puhujien luvalla, alustukset voidaan tallentaa (lupa pyydetään vieraspuhujilta)
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojaksolla on kaksi numeroin arvioitavaa osaa:
tiimissä tehtävä projekti, joka arvioidaan asteikolla 0-5 painoarvolla 80% sekä blogitekstit asteikolla 0-5 ollen 20% arvosanasta.
Opinnon tavoitteena olevan osaamisen arvioinnissa käytetään Laurean yhteisten arviointikriteereiden vaativuustasoa 2.
Lisätiedot
Opintojakso vastaa aiemmin tarjonnassa ollutta opintojaksoa R0288 Markkinointiviestintä.