Introduction to Marketing (10cr)
Code: HL00BQ78-3017
General information
- Enrollment
- 29.11.2021 - 05.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 19.01.2022 - 05.05.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 7 cr
- Virtual proportion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Leppävaara
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 45
- Degree programmes
- Tietojenkäsittelyn koulutus (NTA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
- Teachers
- Anne Lahti
- Laura Salmi
- Teacher in charge
- Laura Salmi
- Groups
-
NTA221SATietojenkäsittelyn koulutus, monimuotototeutus, S21, Leppävaara
- Study unit
- HL00BQ78
Learning outcomes
The student is able to
- use the basic terms of marketing
- define the goals and metrics for marketing and sales
- apply the marketing mix framework to an organization responsibly*
- acquire customer information, define target groups, and describe the customer journey
- act and communicate in a customer-oriented manner in sales situations
- carry out a marketing development project**
**The addition 'responsibly' comes into effect on August 1, 2024.
** The translation has been corrected and modified to exclude teamwork from the learning outcome. The change comes into effect on August 1, 2024.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Time and location
Leppävaaran kampus
Learning materials and recommended literature
Keskeisiä kirjoja:
Bergström Seija, Leppänen Arja (2015). Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. (myös vanhempi painos käy)
Ojasalo K., Moilanen, Ritalahti (2014). Kehittämistyön menetelmät: uudenlaista osaamista liiketoimintaan. SanomaPro.
Alternative completion methods of implementation
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opintototeutuksesta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta
Co-operation with working life and/or RDI
Opiskelijatiimi hankkii opintojakson alussa itselleen yrityskumppanin, jolle markkinoinnin kilpailukeinoanalyysi ja kehittämistyö tehdään.
Important dates
Opintojakson aloitustapaaminen on 19.1.2022.
Projektitiimit muodostetaan toisella tapaamiskerralla 10.2., jolloin läsnäolo on erittäin tärkeää.
Viimeisellä tapaamiskerralla 28.4. pidetään tiimiesitykset. Loppuraportti palautetaan 5.5.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Laurean tutkintosääntö.)
Student workload
Osallistuminen lähiopetukseen ja ohjauksiin 30 h
Itsenäinen työskentely (mm. luentojen kertaaminen, materiaalien läpikäynti, tiimitapaamisiin valmistautuminen) 60 h
Oppimistehtävät 30 h
Tiimityö (palaverit, ohjaukset, yhdessä työskenteleminen) 140 h
Esitykset valmistautumisineen 6 h
Yhteensä 270 h
Content and scheduling
Opintojakso koostuu neljästä teemasta:
1. Markkinoinnin ja myynnin perusteet
2. Asiakaskokemus ja ostokäyttäytyminen
3. Markkinoinnin kilpailukeinoanalyysi
4. Markkinoinnin kehittämisprojekti
Evaluation scale
Approved/Failed