Diversity and Special Nature of Early Childhood Education (10 op)
Toteutuksen tunnus: R0093-3018
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
23.11.2020 - 04.12.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
08.03.2021 - 06.06.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 7 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- Laurea Tikkurila
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 40
- Koulutus
- Complementary competence, bachelor's studies in English (CCS2), Health and welfare
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- arvioida lapsen yksilöllisiä kasvun, kehityksen ja oppimisen tarpeita
- työskennellä tavoitteellisesti lapsen erityisen tuen ja kehityksen edellyttämällä tavalla
- työskennellä lapsen hyväksi yhteistyössä ja perhelähtöisesti moniammatillissa verkostoissa
- soveltaa työssään omaa varhaiskasvatuksen osaamistaan erilaisten lasten, perheiden, kulttuurien ja kasvatusajatteluiden vahvuuksia kunnioittaen
Aika ja paikka
Tämän opintojakso toteutetaan maaliskuun ja toukokuun 2021 välisenä aikana. Opintojaksolla on läsnäolovelvoite.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Kirjallisuudesta ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Toteutustapa
Tämä opintojakso toteutetaan kontaktiopetuksen ja tehtävien välityksellä.
Seuraamme ajankohtaista korona-virus turvaohjeistusta, jonka johdosta tämä opintojakso saatetaan järjestää osittain tai kokonaan verkossa.
Opintojaksoon kuuluvat moduulit:
Moduuli 1: Kasvattajana rikkaassa varhaiskasvatusympäristössä (2 op)
Moduuli 2: Moninaisuus ja monikulttuurisuus (3 op)
Moduuli 3: Lapsen kehityksen ja oppimisen arviointi ja tuki (4 op)
Moduuli 4: Monialainen yhteistyö (1 op)
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Katso Pepistä kohta "Rytmitys- ja tilatoiveet ja ajoitus".
Kansainvälisyys toteutuksella
Tämä opintojakso sopii vaihto-opiskelijoille.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä: link.laurea.fi
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Sisältö ja sen jaksotus
Moduuli 1: Kasvattajana rikkaassa varhaiskasvatusympäristössä (2 op)
Moduuli 2: Moninaisuus ja monikulttuurisuus (3 op)
Moduuli 3: Lapsen kehityksen ja oppimisen arviointi ja tuki (4 op)
Moduuli 4: Monialainen yhteistyö (1 op)
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019).
Opintojaksosta laadittu laatukriteeristö on nähtävillä Canvasissa.