Skip to main content

Introduction to Marketing (10 cr)

Code: HL00BQ78-3009

General information


Enrollment
24.05.2021 - 30.05.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.09.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
10 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
60 - 90
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLD2), Laurea Verkkokampus
Teachers
Tarmo Pallari
Hanna Schroderus
Groups
HLD221SA
Liiketalouden koulutus, verkko-opinnot, S21, Verkkokampus
Study unit
HL00BQ78

Learning outcomes

The student is able to
- use the basic terms of marketing
- define the goals and metrics for marketing and sales
- apply the marketing mix framework to an organization responsibly*
- acquire customer information, define target groups, and describe the customer journey
- act and communicate in a customer-oriented manner in sales situations
- carry out a marketing development project**

**The addition 'responsibly' comes into effect on August 1, 2024.
** The translation has been corrected and modified to exclude teamwork from the learning outcome. The change comes into effect on August 1, 2024.

Materials

Opintojaksolla hyödynnetään seuraavia kirjoja:
Yrityksen asiakasmarkkinointi. Bergström & Leppänen (2015)
Menesty digimarkkinoinnilla. Komulainen (2018)
Ostovallankumous. Aminoff, J. & Rubanovitsch M. (2015)
Digitaalinen asiakaskokemus: menesty monikanavaisessa liiketoiminnassa. Marko Filenius (2015)
Marketing 4.0 moving from traditional to digital. Kotler (2016)
#Myyntikirja : menesty uuden ajan B2B -myynnissä. Kert & Leino (2020)
Strategiana asiakaskokemus : miksi, mitä, miten?. Saarijärvi & Puustinen (2020)

Lisäksi Canvasista löytyvä materiaali.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Exam schedules

Opintojakson verkkotapaamiset ja tehtävien palautuspäivät on määritelty opintojakson ajoitus osuudessa

Opinnot aloitetaan opintojakson esittelyinfolla, joka pidetään 20.9.2021 klo 17-18 Zoomissa (linkki löytyy Canvasista).

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä.

Näytöt suoritetaan Laurean normaalin käytännön mukaisesti. Katso lisätietoa Linkistä.

Student workload

Opintojakson laajuus on 10 opintopistettä, joka vastaa noin 270 tunnin työmäärää

Content scheduling

Opintojakson jälkeen opiskelija osaa
- Käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- Määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- Soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja
- Hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- Toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa

Lisäksi opintojaksoon kuuluu soveltava analyysitehtävä.

Evaluation scale

Approved/Failed

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”

Opintojaksolle annetaan orientaatiotehtävä, joka tulee palauttaa viikon sisällä opintojakson aloittamisesta. Orientaatiotehtävän tekeminen on opintojaksolla jatkamisen edellytys.

Opintototeutuksen laatua on arvioitu ja raportti itsearvioinnista löytyy opintojakson työtilasta Canvasista.

Go back to top of page