Well-being and Inclusion (10 cr)
Code: R0207-3022
General information
- Enrollment
-
24.05.2021 - 30.05.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 7 cr
- Virtual proportion
- 3 cr
- RDI proportion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Sosionomikoulutus (SSY2), Laurea yhteinen (Finnish)
- Teachers
- Maria Normann
- Anu Pellinen
- Teacher in charge
- Maria Normann
- Groups
-
SSV221SNSosionomikoulutus, päivätoteutus, S21, Tikkurila
- Study unit
- R0207
Learning outcomes
The student is able to
- analyse the special needs of client groups and strengthen client inclusion in communities and society
- outline well-being and social problems
- examine social structures that create and maintain social exclusion
- recognise the importance of civic activities in social work
Location and time
Aikataulu ja opetustilat löytyvät Pakista.
Materials
Särkelä R., Siitoniemi A, Rouvinen-Wilenius P., Parviainen H., Ahola E. toim. (2014) Hyvinvointitalous (teos löytyy sähköisenä Soste ry:n sivuilta)
Saari, J. 2015: Huono-osaiset. Elämän edellytykset yhteiskunnan pohjalla. Gaudeamus: Helsinki (saatavissa myös sähköisenä – Laurea Finna)
Saari, J. 2016. Yksinäisten Suomi. Gaudeamus: Helsinki. (saatavissa myös sähköisenä – Laurea Finna)
Video: Johanna Kallio: Miksi ja miten huono-osaisuus periytyy
Mahdollinen muu käytettävä aineisto ilmoitetaan opintojakon alussa Canvaksessa.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Opintojakso sisältää työelämäyhteistyötä mahdollisuuksien mukaan.
Exam schedules
Toteutuksen aikataulu nähtävissä Pakissa. Luentojen, lähiopetuksen ja opintokäyntien sisältö on osa tenttimateriaalia. Mikäli opiskelija ei pääse paikalle hänen tulee omatoimisesti ja Canvasta hyödyntämällä hankkia vastaava osaaminen.
Opiskelijalla on 70% läsnäolo-velvollisuus.
International connections
Opintojaksolla tehdään yhteistötä seuraavien englanninkielisten opintojaksojen kanssa: R0377-3004 Well-being and Inclusion ja 01465-3008 New Technological Solutions and Innovations for Social and Health Care.
Completion alternatives
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä.
Suositeltava tapa antaa osaamisen näyttö on pitää omaan osaamiseen perustuva suullinen esitys opintojakson lähiopetuksen puitteissa.
Student workload
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Content scheduling
Sisältö ja sen jaksotus esitellään opintojakson alkaessa.
Evaluation scale
H-5
Further information
Tutkintosäännön 18 §:
“Opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttäjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa.
Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.”