Skip to main content

Well-being and Inclusion (10 cr)

Code: R0207-3022

General information


Enrollment
24.05.2021 - 30.05.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
7 cr
Virtual proportion
3 cr
RDI proportion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Sosionomikoulutus (SSY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Teachers
Maria Normann
Anu Pellinen
Teacher in charge
Maria Normann
Groups
SSV221SN
Sosionomikoulutus, päivätoteutus, S21, Tikkurila
Study unit
R0207

Learning outcomes

The student is able to
- analyse the special needs of client groups and strengthen client inclusion in communities and society
- outline well-being and social problems
- examine social structures that create and maintain social exclusion
- recognise the importance of civic activities in social work

Location and time

Aikataulu ja opetustilat löytyvät Pakista.

Materials

Särkelä R., Siitoniemi A, Rouvinen-Wilenius P., Parviainen H., Ahola E. toim. (2014) Hyvinvointitalous (teos löytyy sähköisenä Soste ry:n sivuilta)

Saari, J. 2015: Huono-osaiset. Elämän edellytykset yhteiskunnan pohjalla. Gaudeamus: Helsinki (saatavissa myös sähköisenä – Laurea Finna)

Saari, J. 2016. Yksinäisten Suomi. Gaudeamus: Helsinki. (saatavissa myös sähköisenä – Laurea Finna)

Video: Johanna Kallio: Miksi ja miten huono-osaisuus periytyy



Mahdollinen muu käytettävä aineisto ilmoitetaan opintojakon alussa Canvaksessa.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Opintojakso sisältää työelämäyhteistyötä mahdollisuuksien mukaan.

Exam schedules

Toteutuksen aikataulu nähtävissä Pakissa. Luentojen, lähiopetuksen ja opintokäyntien sisältö on osa tenttimateriaalia. Mikäli opiskelija ei pääse paikalle hänen tulee omatoimisesti ja Canvasta hyödyntämällä hankkia vastaava osaaminen.
Opiskelijalla on 70% läsnäolo-velvollisuus.

International connections

Opintojaksolla tehdään yhteistötä seuraavien englanninkielisten opintojaksojen kanssa: R0377-3004 Well-being and Inclusion ja 01465-3008 New Technological Solutions and Innovations for Social and Health Care.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä.

Suositeltava tapa antaa osaamisen näyttö on pitää omaan osaamiseen perustuva suullinen esitys opintojakson lähiopetuksen puitteissa.

Student workload

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Content scheduling

Sisältö ja sen jaksotus esitellään opintojakson alkaessa.

Evaluation scale

H-5

Further information

Tutkintosäännön 18 §:
“Opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttäjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa.

Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.”

Go back to top of page