Asiakaslähtöiset palvelut (5 op)
Toteutuksen tunnus: A9125-3016
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
23.11.2020 - 29.11.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
15.01.2021 - 28.04.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Toimipiste
- Laurea Leppävaara
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 13 - 50
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara
- Opettajat
- Anne Turunen
- Heidi Vähänikkilä
- Vastuuopettaja
- Heidi Vähänikkilä
- Ryhmät
-
MLA221KAPalveluliiketoiminnan koulutus, monimuotototeutus, K21, Leppävaara
- Opintojakso
- A9125
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
- esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
- tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
- ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Perusteoksina opintojaksolla Yrityksen asiakasmarkkinointi (Seija Bergström, Arja Leppänen - löytyy e-kirjana) sekä Palvelujen johtaminen ja markkinointi (Christian Grönroos - löytyy e-kirjana). Opiskelijoita kannustetaan etsimään itsenäisesti laajalti aihealueeseen liittyvää lähdemateriaalia (suomi & englanti). Lisäksi opintojakson aikana tehtävissä hyödynnetään kulloinkin ajankohtaista materiaalia, joka tukee opiskelijoiden oppimista. Myös ajankohtaisten aiheeseen liittyen ilmiöiden seuraaminen mediasta on opintojakson aikana oppimista tukevaa.
Toteutustapa
Opintojakso toteutetaan verkossa hybridimallisesti. Osa luennoista on livenä Zoomin kautta, osittain materiaaleja myös tallenteita mahdollistaen opiskelijoiden joustavan opiskelelemisen. Huom! Lähikontaktipäivä kampuksella 19.3.2021.
Opintojakson jälkeen opiskelija osaa:
• Tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
• Esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
• Tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
• Ideoida ja suunnitella asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun
menetelmiä käyttäen
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Opintojakson aikana toteutettavat tehtävät ovat työelämälähtöisiä, opiskelijat pystyvät näihin hyödyntämään joko omaa työpaikkaansa tai vaihtoehtoisesti tehtäviin voi myös etsiä ulkopuolisen yrityksen.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Lähipäivä kampuksella 19.3.2021 (seurataan tilannetta, jos muutoksia näistä infotaan opiskelijoita)
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
HOT-prosessin mukaan.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 134 tuntia. Huomattava osa opiskelusta ja oppimisesta tapahtuu itsenäisesti yhteistyössä ryhmäläisten kanssa Zoom-tapaamisten ulkopuolella - oman ajan hallinta tärkeää.
Sisältö ja sen jaksotus
Opetus toteutetaan Zoom-ympäristössä, Zoom-tapaamiset nauhoitetaan, opiskelija pystyy joustavasti seurata sisältöjä hänelle sopivina ajankohtina.
Arviointiasteikko
H-5