Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöiset palvelut (5 op)

Toteutuksen tunnus: A9125-3016

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
23.11.2020 - 29.11.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
15.01.2021 - 28.04.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
suomi
Paikat
13 - 50
Koulutus
Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara
Opettajat
Anne Turunen
Heidi Vähänikkilä
Vastuuopettaja
Heidi Vähänikkilä
Ryhmät
MLA221KA
Palveluliiketoiminnan koulutus, monimuotototeutus, K21, Leppävaara
Opintojakso
A9125

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
- esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
- tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
- ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Perusteoksina opintojaksolla Yrityksen asiakasmarkkinointi (Seija Bergström, Arja Leppänen - löytyy e-kirjana) sekä Palvelujen johtaminen ja markkinointi (Christian Grönroos - löytyy e-kirjana). Opiskelijoita kannustetaan etsimään itsenäisesti laajalti aihealueeseen liittyvää lähdemateriaalia (suomi & englanti). Lisäksi opintojakson aikana tehtävissä hyödynnetään kulloinkin ajankohtaista materiaalia, joka tukee opiskelijoiden oppimista. Myös ajankohtaisten aiheeseen liittyen ilmiöiden seuraaminen mediasta on opintojakson aikana oppimista tukevaa.

Toteutustapa

Opintojakso toteutetaan verkossa hybridimallisesti. Osa luennoista on livenä Zoomin kautta, osittain materiaaleja myös tallenteita mahdollistaen opiskelijoiden joustavan opiskelelemisen. Huom! Lähikontaktipäivä kampuksella 19.3.2021.

Opintojakson jälkeen opiskelija osaa:

• Tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
• Esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
• Tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
• Ideoida ja suunnitella asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun
menetelmiä käyttäen

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Opintojakson aikana toteutettavat tehtävät ovat työelämälähtöisiä, opiskelijat pystyvät näihin hyödyntämään joko omaa työpaikkaansa tai vaihtoehtoisesti tehtäviin voi myös etsiä ulkopuolisen yrityksen.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Lähipäivä kampuksella 19.3.2021 (seurataan tilannetta, jos muutoksia näistä infotaan opiskelijoita)

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

HOT-prosessin mukaan.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 134 tuntia. Huomattava osa opiskelusta ja oppimisesta tapahtuu itsenäisesti yhteistyössä ryhmäläisten kanssa Zoom-tapaamisten ulkopuolella - oman ajan hallinta tärkeää.

Sisältö ja sen jaksotus

Opetus toteutetaan Zoom-ympäristössä, Zoom-tapaamiset nauhoitetaan, opiskelija pystyy joustavasti seurata sisältöjä hänelle sopivina ajankohtina.

Arviointiasteikko

H-5

Siirry alkuun