Skip to main content

Customer-Oriented Services (5 cr)

Code: A9125-3016

General information


Enrollment
23.11.2020 - 29.11.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
15.01.2021 - 28.04.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
5 cr
RDI proportion
2 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Leppävaara
Teaching languages
Finnish
Seats
13 - 50
Degree programmes
Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Teachers
Anne Turunen
Heidi Vähänikkilä
Teacher in charge
Heidi Vähänikkilä
Groups
MLA221KA
Palveluliiketoiminnan koulutus, monimuotototeutus, K21, Leppävaara
Study unit
A9125

Learning outcomes

The student is able to
- identify the needs of customers and apply information related to customer behaviour
- present different kinds of services and service concepts
- recognize and describe service processes
- create ideas, plan and develop customer-oriented service products and service concepts by using service design methods

Materials

Perusteoksina opintojaksolla Yrityksen asiakasmarkkinointi (Seija Bergström, Arja Leppänen - löytyy e-kirjana) sekä Palvelujen johtaminen ja markkinointi (Christian Grönroos - löytyy e-kirjana). Opiskelijoita kannustetaan etsimään itsenäisesti laajalti aihealueeseen liittyvää lähdemateriaalia (suomi & englanti). Lisäksi opintojakson aikana tehtävissä hyödynnetään kulloinkin ajankohtaista materiaalia, joka tukee opiskelijoiden oppimista. Myös ajankohtaisten aiheeseen liittyen ilmiöiden seuraaminen mediasta on opintojakson aikana oppimista tukevaa.

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan verkossa hybridimallisesti. Osa luennoista on livenä Zoomin kautta, osittain materiaaleja myös tallenteita mahdollistaen opiskelijoiden joustavan opiskelelemisen. Huom! Lähikontaktipäivä kampuksella 19.3.2021.

Opintojakson jälkeen opiskelija osaa:

• Tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
• Esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
• Tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
• Ideoida ja suunnitella asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun
menetelmiä käyttäen

Employer connections

Opintojakson aikana toteutettavat tehtävät ovat työelämälähtöisiä, opiskelijat pystyvät näihin hyödyntämään joko omaa työpaikkaansa tai vaihtoehtoisesti tehtäviin voi myös etsiä ulkopuolisen yrityksen.

Exam schedules

Lähipäivä kampuksella 19.3.2021 (seurataan tilannetta, jos muutoksia näistä infotaan opiskelijoita)

Completion alternatives

HOT-prosessin mukaan.

Student workload

Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 134 tuntia. Huomattava osa opiskelusta ja oppimisesta tapahtuu itsenäisesti yhteistyössä ryhmäläisten kanssa Zoom-tapaamisten ulkopuolella - oman ajan hallinta tärkeää.

Content scheduling

Opetus toteutetaan Zoom-ympäristössä, Zoom-tapaamiset nauhoitetaan, opiskelija pystyy joustavasti seurata sisältöjä hänelle sopivina ajankohtina.

Evaluation scale

H-5

Go back to top of page