Visualisointi ja tarinankerronta vaikuttamisen keinona (5 op)
Toteutuksen tunnus: HY00BN15-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
30.03.2020 - 19.04.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
11.05.2020 - 31.08.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Toimipiste
- Laurea Leppävaara
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 30
- Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, yamk-tutkinto (TYJ), Yhteiset opinnot
- Opettajat
- Kaisa Airo
- Opintojakso
- HY00BN15
Tavoitteet
Opintojakson osaamistavoitteet.
Opiskelija:
• hallitsee tiedon visualisoinnin perusteet ja soveltaa tieteellistä visualisointia
• tunnistaa tarinan rakenteet ja soveltaa tarinankerrontaa palvelumuotoilussa
• yhdistää tarinankerrontaa visualisointiin ja tuottaa vaikuttavaa visuaalista materiaalia
• osaa hakea verkosta erilaisia visualisoinnin työkaluja sekä hyödyntää niitä palvelumuotoilussa
Aika ja paikka
9.5. Esitehtävän dl.
11.5. Virtuaalialoitus. Mitä on tarinankerronta? Väri ja kompositio. Luovuusharjoitukset
15.6. Tarinankerronta ja visualisoinnin symboliikka
10.8. Loppuseminaarit ja päätös
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
www.pointtiperille.com Anne-Mari Kiviniemen blogi visualisoinnista
Brand, W. 2018. Visual Doing - applying visual thinking in your day to day business.BIS
Cambell, E. A few minutes of design - 52 Activities to Spark your creativity.
Toteutustapa
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkossa. Jaksoon kuuluu 3 verkkotapaamispäivää, sekä itsenäistä työskentelyä visualisointiharjoitusten ja oman lopputyön parissa. Jaksolla työskennellään itsenäisesti, mutta lähipäivät saattavat sisältää ryhmätyöskentelyä.
Opintojakson tehtäviin kuuluu:
1: Propagandajuliste
2: Tutkimuksen tarinallistamisharjoitus
3: Oman lopputyön tiivistäminen julisteeksi
4: Opiskelijan valitseman tutkimuksen tarinan visualisointi laajemmaksi raportiksi
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Tarkentuu.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakso järjestetään lähiopetuksena myös syksyllä, mikäli tilanne sen sallii.
Arviointiasteikko
H-5