Asiakkuus- ja projektiosaaminen (10op)
Toteutuksen tunnus: R0212-3018
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
 - 25.11.2019 - 01.12.2019
 - Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
 
- Ajoitus
 - 06.03.2020 - 22.05.2020
 - Toteutus on päättynyt.
 
- Opintopistemäärä
 - 10 op
 
- Lähiosuus
 - 5 op
 
- Virtuaaliosuus
 - 5 op
 
- TKI-osuus
 - 5 op
 
- Toteutustapa
 - Monimuoto-opetus
 
- Toimipiste
 - Laurea Otaniemi
 
- Opetuskielet
 - suomi
 
- Paikat
 - 20 - 50
 
- Koulutus
 - Liiketalouden koulutus (HLG2), Laurea Otaniemi
 
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- toimia projekteissa ja projektiryhmän jäsenenä oma-aloitteisesti, vastuullisesti, tietoturvallisesti sekä tavoitteellisesti työvälineitä hyödyntäen
- viestiä suullisesti ja kirjallisesti alan käsitteitä käyttäen
                    
Toteutustapa
Opintojakso toteutetaan monimuotototeutuksena sisältäen sekä lähi- että virtuaaliopetusta. 
Opintojaksolla on kumppaniyritys, jolle opiskelijat tekevät toimeksiannon.
                    
Aika ja paikka
Otaniemen kampuksella sekä virtuaalisesti. Lähiopetuspäiviä on 2/kk ja ne ovat perjantaisin ja lauantaisin.
                    
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Kettunen: Onnistu projektissa (lukupiiri)
Rubanovitsch - Aalto: Myy enemmän – myy paremmin (lukupiiri)
Muu lähdeaineisto ja luennot
                    
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Opintojaksolla tehdään toimeksianto työelämäkumppanille.Opintojaksolla on myös vierailevia luennoitsijoita eri yrityksistä
                    
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Optimassa olevan aikautaulun mukaan.
                    
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 OP vastaa 27 työtuntia / opiskelija. Opintojakson kokonaistuntimäärä 270 h. jakautuu luentojen, lukupiirien sekä projektityön kesken.
                    
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty