Competence in Customer Relationships and Projects (10cr)
Code: R0212-3018
General information
- Enrollment
- 25.11.2019 - 01.12.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 06.03.2020 - 22.05.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 5 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- RDI proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Campus
- Laurea Otaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLG2), Laurea Otaniemi, Finnish
Learning outcomes
The student is able to
- evaluate prerequisites for customer-oriented operation, and different customer needs and solutions
- act in a customer-oriented manner in sales situations
- show initiative in projects and as a member of a project group in a responsible and goal-oriented way complying with information security regulations and taking advantage of the tools available
- communicate orally and in writing using field-specific concepts
Teaching methods
Opintojakso toteutetaan monimuotototeutuksena sisältäen sekä lähi- että virtuaaliopetusta.
Opintojaksolla on kumppaniyritys, jolle opiskelijat tekevät toimeksiannon.
Time and location
Otaniemen kampuksella sekä virtuaalisesti. Lähiopetuspäiviä on 2/kk ja ne ovat perjantaisin ja lauantaisin.
Learning materials and recommended literature
Kettunen: Onnistu projektissa (lukupiiri)
Rubanovitsch - Aalto: Myy enemmän – myy paremmin (lukupiiri)
Muu lähdeaineisto ja luennot
Co-operation with working life and/or RDI
Opintojaksolla tehdään toimeksianto työelämäkumppanille.Opintojaksolla on myös vierailevia luennoitsijoita eri yrityksistä
Important dates
Optimassa olevan aikautaulun mukaan.
Student workload
1 OP vastaa 27 työtuntia / opiskelija. Opintojakson kokonaistuntimäärä 270 h. jakautuu luentojen, lukupiirien sekä projektityön kesken.
Evaluation scale
Approved/Failed