Skip to main content

Professional Development in Practice II (15 cr)

Code: R0192-3024

General information


Enrollment
25.11.2019 - 01.12.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
15 cr
Local portion
15 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Laurea Porvoo
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Sairaanhoitajakoulutus (SHY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Teachers
Lilja Palo
Anu Sinisalo
Anu Haavisto
Teacher in charge
Anu Sinisalo
Study unit
R0192

Learning outcomes

The Student is able to
- apply different health promotion approaches and methods in nursing
- plan, implement and evaluate nursing of patients with long-term illnesses and give support for self-care
- use different guidance methods to support clients’ resources in self-care and life-style changes
- apply the main national and international recommendations for a healthy lifestyle from a client-oriented point of view
- justify the medicines and druggroups used by the main client groups and evaluate the effectiveness of medical treatment
- vaccinate safely
- take advantage of digitalisation in health promotion and nursing of patients with long-term illnesses

Location and time

Kevät 2020

Teaching methods

Ammattitaitoa edistävästä harjoittelusta R0192
2 op toteutuu työpaja ja simulaatio-opetuksena
Projektityöskentelyssä keskeisenä sisältönä on sähköiset terveyspalvelut ja ohjaaminen.
Projekti toteutuu myöhemmin ilmoitettavalla tavalla.
Ammattitaitoa edistävästä harjoittelusta R0192 10 op = 7 viikkoa toteutuu kliinisenä harjoitteluna

Employer connections

Projektityöskentely. Tarkemmat tiedot projektista ilmoitetaan myöhemmin.
Kliininen harjoittelu toteutuu pääasiassa sisätautien yksiköissä sekä kotihoidossa

Exam schedules

Kliininen harjoittelu viikoilla 15-21.

Student workload

Työpajatyöskentely + simulaatio-opetus 2 op = 54 h
Projektityöskentely 3op = 81 h
Kliininen harjoittelu 10op = 270h

Evaluation scale

Approved/Failed

Go back to top of page