Competence in Guiding Early Childhood Education Activities (10 cr)
Code: R0095-3010
General information
- Timing
-
01.04.2020 - 31.05.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Sosionomikoulutus (SSY2), Laurea yhteinen (Finnish)
- Teachers
- Sanna Saraste
- Kati Rintakorpi
- Maarit Koskinen
- Teacher in charge
- Maarit Koskinen
- Study unit
- R0095
Learning outcomes
The student is able to:
- plan, guide and evaluate pedagogical activities and operational environments that meet the needs of children and groups of children
- apply functional and creative methods in education
- reflect upon an educator's actions and his/her own view of education
Location and time
Ks. ajoitus Tuudosta tai Outlook kalenteristasi tai Pakista R0095-3010.
Suorituksia on mahdollista uusia kaksi kertaa ko. suorituksen varsinaisen suorituspäivämäärän jälkeen: ensimmäinen uusinta on 11.6.2020 mennessä ja toinen uusinta on 3.9.2020 mennessä.
Teaching methods
R0095-3010 opintojakso on tarkoitettu Varhaiskasvatuksen opettaja (60 op) - koulutuksen avoimen ammattikorkeakoulun opiskelijoille.
Opintojakso toteutetaan ajasta ja paikasta riippumattomana verkkototeutuksena, jossa on Optima-työtilassa luentovideoita, materiaaleja ja suoritustapojen ohjeistuksia. Opettajiin voi ottaa yhteyttä Optiman työtilan kautta ja e-mailitse: etunimi.sukunimi@laurea.fi. Opettajina ovat Sanna Saraste ja Kati Rintakorpi.
Voit suorittaa opintojakson työn opinnollistamisena ( TOPI) varhaiskasvatuksen opettajan työssäsi opintojaksojen osaamistavoitteiden mukaisesti ja suoritustapoja mukaellen. Ohjeet tulevat opintojakson Optiman työtilaan. Tehtävän arvioivat opintojakson opettajat Sanna Saraste ja Kati Rintakorpi.
Opintojakso toteutetaan ajasta ja paikasta riippumattomana verkkototeutuksena, jossa on Optima-työtilassa luentovideoita, materiaaleja ja suoritustapojen ohjeistuksia. Opettajiin voi ottaa yhteyttä Optiman työtilan kautta ja e-mailitse: etunimi.sukunimi@laurea.fi. Opettajina ovat lehtorit Sanna Saraste ja Kati Rintakorpi.
Voit suorittaa opintojakson työn opinnollistamisena (TOPI) varhaiskasvatuksen opettajan työssäsi opintojaksojen osaamistavoitteiden mukaisesti ja suoritustapoja mukaellen. Ohjeet tulevat opintojakson Optiman työtilaan. Tehtävän arvioivat opintojakson lehtorit Sanna Saraste ja Kati Rintakorpi.
Voit ottaa sähköpostitse yhteyttä lehtori Maarit Koskiseen ennen opintojakson aloitusta aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamisen näyttömahdollisuuksiin ( HOT) liittyen. HOT suorituksen hakemista varten tee osaamisanalyysi (1-2 sivua), jossa kuvaat ja vertaat omaa osaamistasi opintojakson tavoitteisiin. Lähetä maaliskuussa 2019 ennen opintojakson aloituspäivämäärää osaamisanalyysi sekä lastentarhanopettajan / varhaiskasvatuksen opettajan osaamista osoittavat palvelusuhde- tai työtodistukset ja mahdolliset opintotodistukset tietoturvatusti: maarit.koskinen@laurea.fi.sec.
KIRJALLINEN OSAAMISANALYYSI - ohje osaamisen näyttöä ( HOT) varten
Tee kirjallinen osaamisanalyysi HOT-suoritusta varten, jossa kuvaat ja vertaat omaa osaamistasi opintojakson tavoitteisiin. Osaamisanalyysi on noin 1-2 –sivuinen word-dokumentti, jossa pohdit työtehtävissä tai aikaisemmissa opinnoissasi saamiasi kompetensseja. Vertaa niitä opintojakson osaamistavoitteisiin (ks. opetussuunnitelmat) ja arviointikriteereihin. Kuvaa ja perustele huolellisesti esimerkein näkemyksesi kompetenssien saavuttamisesta, mutta myös se, mitä on kenties jäänyt saavuttamatta.
Saat tiedon osaamisanalyysisi hyväksymisestä tai hylkäämisestä sähköpostitse. Hyväksytty osaamisanalyysi tarkoittaa seuraavaan vaiheeseen eli varsinaiseen näyttöön pääsyä. Ohjeet näyttötehtävään saat opintojakson Optiman työtilasta. Näyttötehtävät palautetaan Optiman ko. opintojaksoa koskevaan HOT - tehtävän palautuskansioon. Tehtävän arvioivat opintojakson opettajat Sanna Saraste ja Kati Rintakorpi ja arviointiasteikko kuten muutenkin opintojaksolla: HYL ( hylätty), 1- 5.
Employer connections
Koko valtakunnan kunnalliset ja yksityiset päiväkodit.
Opiskelijat tekevät projektitehtävänsä varhaiskasvatuspalveluiden omalla työpaikallaan kuten päiväkodissa tai hankkivat itse yhteistyökumppaniksi päiväkodin ja lapsiryhmän projektitehtäväänsä varten.
PRM on kumppanuudenhallintaohjelma (Partner Relationship Management) jonka kautta tieto tehdyistä toimeksiannoista ja yhteistyökumppaneista on kaikkien laurealaisten saatavilla. Sinun tulee viedä tekemäsi projektit, harjoittelut ja muut toiminnot, joihin liittyy kumppaniyhteistyötä PRM-ohjelmaan. Alta löydät ohjeet PRM portaalin käyttämiseen. Tarvittaessa voit pyytää apua ServiceDesk tai PRM-pääkäyttäjältä Anssi Kuuselalta.
https://laureauas.sharepoint.com/sites/linkfi/opiskelijanalaureassa/minuntyokaluniverkossa/prm/Sivut/default.aspx
Student workload
Leikki, luovuus ja luovat menetelmät 5 op suoritustapoineen Optimassa info
Pedagogisen toiminnan suunnittelu, ohjaaminen ja arviointi 5 op suoritustapoineen Optimassa info
Content scheduling
Leikki, luovuus ja luovat menetelmät, osallisuuden rakentuminen 5 op
Pedagogisen toiminnan suunnittelu, ohjaaminen ja arviointi 5 op
Yllä oleviin sisältöihin liittyy suoritustavat, joista infotaan tarkemmin Optiman opintojakson työtilassa.
Evaluation scale
H-5