Johanna Lunkka
Etäopetus
Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti aiheeseen sopivaa kirjallisuutta. Ohjaajien valitsemat verkkolähteet ilmoitetaan Canvas-työtilassa. Keskeistä kirjallisuutta on: Yrityksen asiakasmarkkinointi. LUKU 6. Bergstöm, Seija ja Leppänen, Arja. 2016. B2B markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Kurvinen, Jarkko ja Seppä, Mikko. 2016. Myyntikapina. Korvaako kone ihmisen myyntityössä? Rubanovitsch Mika D. 2018. Asiakkuuksien ja myynnin johtaminen. Porkka, Juha. Sovelto 2014 . Myynti on rikki - b-to-b-myynnin uusi aika. Laine, Kalle. 2015
Tällä verkko-opintojaksolla pidetään viikottaiset Zoom -tunnit ajalla 20.1.-24.3.2021.
Opintojakso toteutetaan Canvas -työtilassa.
Opintojakson hyväksytysti suorittamisen edellytyksenä on osallistuminen osaan tunneista.
Tuntien sisältö vaihtelee koostuen osin vieraspuheenvuoroista, luennoista, ryhmätyöskentelystä sekä opiskelijatiimien ohjaamista työpajoista.
Opintojaksolla vierailee erittäin kiinnostavia vieraspuhujia puhumassa asiakkuuksien johtamisen ja myynnin tärkeistä teemoista.
Opintojaksolla on kolme laajaa arvioitavaa oppimistehtäväkokonaisuutta, joita tehdään sekä tiimeissä, parityönä että itsenäisesti. Opiskelija perehtyy myynnin ja asiakkuuksien johtamisen keskeisiin käsitteisiin luentojen, kirjallisuuden ja ryhmätöiden avulla.
Arvioitavat tehtävä kokonasiuudet ovat:
-viikkotehtäväkokonaisuus luentojen ja myynnin johtamisen prosessin pohjalta
-yritysesimerkkitehtävä, jossa opiskelijat myös haastattelevat myynnin johtoa itse valitsemassa yrityksessä asiakkuuksien johtamisen teemalla
-työpajat, joissa opiskelijatiimi alustaa ja fasilitoi myyntiaiheisen tehtävän
Viikkotehtäväkokonaisuus ja reflektio asteikolla 1-5. (60% kokonaisarvosanasta)
Yrityscase tehtävä tehdään parityönä ja arvioidaan asteikolla 1-5. (40% kokonaisarvosanasta)
Tiimissä tehtävä työpaja ja työpajoihin osallistuminen arvioidaan hyväksytty-hylätty.
Hyväksytyn arvosanan saaminen opintojaksosta edellyttää kaikkien osatehtävien tekemistä ja palauttamista.
Arvioinnissa käytetään Laurean amk-tason arviointikriteerejä vaativuustasolla 2.
Jokaisen tehtävän kohdalla on mainittu erikseen muut arviointiin liittyvät perusteet.
20.01.2021 - 28.03.2021
23.11.2020 - 29.11.2020
20 - 50
Korkeakouluyksikkö D, Leppävaara, liko
Eeva Miettinen, Johanna Lunkka
-
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Laurea Verkkokampus
5 op
10 op
H-5
Osaamisen näyttö.
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä.
Opintojaksolla opiskelijapari perehtyy valitsemansa case-yrityksen myyntiin ja asiakkuuksien johtamisen toimintatapaan.
Orientaatio pidetään 21.1.
Seuraaville tunneille on pakollinen osallistuminen:
Työpajat 3.3, 10.3 ja 17.3. / osallistuminen kahteen edellä mainituista työpajoista pakollista
Yritystehtävän purku 24.3. / osallistuminen pakollista.
Opintojakson työpajat ovat opiskelijavetoisia tilaisuuksia, joiden tuotoksia ei nauhoiteta jälkeenpäin katsottavaksi.
Yritystehtävän purku on vuorovaikutteinen oppimistilaisuus pienryhmissä. Se on tärkeä osaamista reflektoiva tilanne, jota ei nauhoiteta jälkeenpäin katsottavaksi.
-
Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta. Kolme laajaa arvioitavaa tehtäväkokonasiuutta tehdään a.yksin, b. parin kanssa ja 3. tiimissä.
Katso edelliset kohdat.
Verkkototeutus, jossa pidetään tunnit Zoomissa kerran viikossa opintojakson ajan.
Tunnit pidetään iltapäivisin.
Aloitus/orientaatio 20.1.
Muut tunnit: 27.1, 3.2, 10.2, 17.2, 24.2, 3.3, 10.3, 17.3 ja 24.3.
Työpajat pidetään 3.3, 10.3 ja 17.3. / osallistuminen kahteen työpajaan pakollista
Yritystehtävän purku 24.3. / osallistuminen paikollista.
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan - raportoida ja viestiä ammattimaisesti AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden - ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi - kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen - edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta - kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI -analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin - ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS -arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta - arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä