Skip to main content

Sales and Managing Customerships (10 cr)

Code: TO00BL02-3007

General information


Enrollment
23.11.2020 - 29.11.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.01.2021 - 28.03.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
10 cr
RDI proportion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Teachers
Eeva Miettinen
Johanna Lunkka
Teacher in charge
Johanna Lunkka
Study unit
TO00BL02

Learning outcomes

The student is able to:
- understand the purpose of customer strategy and objectives as a part of the business
- utilise customer data in sales work
- manage the sales management process
- select operative measures for sales and marketing based on the customer buying process
- set targets for customer and sales control

Location and time

Verkkototeutus, jossa pidetään tunnit Zoomissa kerran viikossa opintojakson ajan.

Tunnit pidetään iltapäivisin.
Aloitus/orientaatio 20.1.
Muut tunnit: 27.1, 3.2, 10.2, 17.2, 24.2, 3.3, 10.3, 17.3 ja 24.3.

Työpajat pidetään 3.3, 10.3 ja 17.3. / osallistuminen kahteen työpajaan pakollista
Yritystehtävän purku 24.3. / osallistuminen paikollista.

Materials

Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti aiheeseen sopivaa kirjallisuutta. Ohjaajien valitsemat verkkolähteet ilmoitetaan Canvas-työtilassa.

Keskeistä kirjallisuutta on:
Yrityksen asiakasmarkkinointi. LUKU 6. Bergstöm, Seija ja Leppänen, Arja. 2016.
B2B markkinoinnin ja myynnin pelikirja. Kurvinen, Jarkko ja Seppä, Mikko. 2016.
Myyntikapina. Korvaako kone ihmisen myyntityössä? Rubanovitsch Mika D. 2018.
Asiakkuuksien ja myynnin johtaminen. Porkka, Juha. Sovelto 2014 .
Myynti on rikki - b-to-b-myynnin uusi aika. Laine, Kalle. 2015

Teaching methods

The description is available in Finnish.

Employer connections

Opintojaksolla opiskelijapari perehtyy valitsemansa case-yrityksen myyntiin ja asiakkuuksien johtamisen toimintatapaan.

Exam schedules

Orientaatio pidetään 21.1.

Seuraaville tunneille on pakollinen osallistuminen:
Työpajat 3.3, 10.3 ja 17.3. / osallistuminen kahteen edellä mainituista työpajoista pakollista
Yritystehtävän purku 24.3. / osallistuminen pakollista.

Opintojakson työpajat ovat opiskelijavetoisia tilaisuuksia, joiden tuotoksia ei nauhoiteta jälkeenpäin katsottavaksi.
Yritystehtävän purku on vuorovaikutteinen oppimistilaisuus pienryhmissä. Se on tärkeä osaamista reflektoiva tilanne, jota ei nauhoiteta jälkeenpäin katsottavaksi.

International connections

-

Completion alternatives

Osaamisen näyttö.

Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä.

Student workload

Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta. Kolme laajaa arvioitavaa tehtäväkokonasiuutta tehdään a.yksin, b. parin kanssa ja 3. tiimissä.

Content scheduling

Katso edelliset kohdat.

Evaluation scale

H-5

Further information

-

Go back to top of page