Mentalisaatio lasten kanssa työskentelyssä (5 op)
Toteutuksen tunnus: V1620-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
26.11.2018 - 06.01.2019
Ajoitus
01.03.2019 - 31.05.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Laurea-ammattikorkeakoulu
Toimipiste
Laurea Tikkurila
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Opettaja
- Liisa Lassila
- Anne Pirinen
Vastuuopettaja
Anne Pirinen
Ryhmät
-
TOS218SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S18, Terveys- ja hyvinvointialat
Osaamistavoitteet
ymmärtää mentalisaation sisällön ja tarkoituksen eri vuorovaikutussuhteissa
tiedostaa miten mentalisaatiota voi toteuttaa lasten kanssa eri toimintaympäristöissä
pohtia omia valmiuksia mentalisaatioon
Toteutustapa
*Opintojakso toteutetaan kokonaan verkkokurssina. Opintojaksoon kuuluu kirjallisia yksilötehtäviä, paritehtävä, työntekijän haastattelu sekä vertaispalaute Optiman kautta.
Tehtävien palautuspäivämäärät tulevat sijoittumaan maalis-toukokuulle.
*Opintojakson tehtävät tulevat Optimaan
*Tehtävät palautetaan omina tiedostoina Optiman palautuskansioihin
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
•ymmärtää mentalisaation sisällön ja tarkoituksen eri vuorovaikutussuhteissa
•tiedostaa miten mentalisaatiota voi toteuttaa lasten kanssa eri toimintaympäristöissä
•pohtia omia valmiuksia mentalisaatioon
Keskeinen sisältö:
•tietoa mentalisaatiosta
•mentalisaatiokyky
•työntekijän taito lapsen ja perheen mentalisaation vahvistajana
•oman ja toisen ihmisen näkökulman reflektointi
Aika ja paikka
Verkkokurssina ajanjaksolla tammikuu-toukokuu 2019.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojakson tehtävissä käytetään mm. suositeltavaa kirjallisuutta.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on kirjallisuuden avulla perehtynyt mentalisaatioon liittyvään teoriatietoon. Opiskelija on pyrkinyt soveltamaan omaksumaansa tietoa tuottamalla case-tapauksen ja pohtimaan siihen liittyvää työskentelyä lasten ja lapsiperheiden kanssa mentalisaation näkökulmasta.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on monipuolisesti kirjallisuuden avulla perehtynyt mentalisaatioon liittyvään teoriatietoon. Opiskelija osaa soveltaa omaksumaansa tietoa tuottamalla case-tapauksen ja pohtimaan siihen liittyvää työskentelyä lasten ja lapsiperheiden kanssa mentalisaation näkökulmasta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on kiitettävästi ja laaja-alaisesti kirjallisuuden avulla perehtynyt mentalisaatioon liittyvään teoriatietoon. Opiskelija osaa erinomaisesti soveltaa omaksumaansa tietoa tuottamalla case-tapauksen ja pohtimaan siihen liittyvää työskentelyä lasten ja lapsiperheiden kanssa mentalisaation näkökulmasta.