Työyhteisön työssä jaksamisen ja resilienssin vahvistaminen (15 op)
Toteutuksen tunnus: TP00BW00-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
23.05.2022 - 29.05.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
22.08.2022 - 17.12.2022
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 15 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 13 op
- TKI-osuus
- 15 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Laurea-ammattikorkeakoulu
- Toimipiste
- Laurea Hyvinkää
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 5 - 7
- Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Opettajat
- Taru Tallgren
- Vastuuopettaja
- Taru Tallgren
- Ryhmät
-
HLB221KNLiiketalouden koulutus, päivätoteutus, K21, Hyvinkää
-
HLB221KALiiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, K21, Hyvinkää
- Opintojakso
- TP00BW00
Learning outcomes
Opiskelija osaa
- uudistaa henkilöstövoimavaroja ja henkilöstökäytänteitä yrityksen toimialan ja liiketoimintastrategian mukaisesti
- tukea yrityksen jatkuvan uudistumisen toteuttamista
- vahvistaa yksilöiden ja organisaation resilienssiä, toimia muutoskyvykkäästi ja ketterästi muuttuvissa työelämän toimintaympäristöissä
- edistää esihenkilöiden kyvykkyyttä johtaa valmentavalla johtamisotteella
Oppimateriaalit
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Opetusmenetelmät
Projekti suoritetaan yhteistyössä Laurean avainkumppani Rantalainen Oy:n kanssa pääsääntöisesti verkkoprojektina ja edellyttää sitoutumista yhden kokonaisen työpäivän (tiistai) varaamiselle tiimin kanssa työskentelyyn sekä toisen päivän itsenäiseen opiskeluun. Kampuksella toteutettavat lähikerrat sovitaan projektin alkaessa. Lähikerrat varataan mm. projektitiimin ryhmäyttämiseen, osaamisen näyttöihin ja arviointitilaisuuksiin. Sekä mahdollisiin projektin käytännön toteutusten toimenpiteisiin.
Tässä projektissa perehdytään työyhteisön työperäisen stressin kokemiseen, työssä jaksamiseen ja resilienssin vahvistamiseen. Toimeksiantona on selvittää työtyytyväisyyskyselyn pohjalta tarkemmin, mitä nämä stressitekijät ovat ja miten työnantajan näkökulmasta näihin tekijöihin voidaan vaikuttaa.
Projekti sopii opiskelijoille, jotka haluavat laajentaa osaamistaan kokonaisuudessaan henkilöstöjohtamisessa ja joita erityisesti kiinnostaa erityisesti työhyvinvointiin liittyvät kehitystehtävät.
Projektista voi saada osaamista ja opintopisteitä myös muihin moduuleihin LK & PJ
Tämä projekti sopii monimuoto-opiskelijoille, sillä projekti toteutetaan pääsääntöisesti verkossa ja tiimin yhteinen työpäivä on tiistai.
Prebriiffistä (eli projektin aloitustapaamisesta) lähetetään ilmoittautuneille erillinen sähköpostikutsu.
Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, opiskelija voi hakea jälki-ilmoittautumisessa niihin projekteihin ja opintojaksoihin, joissa on vielä tilaa.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Tilitoimisto Rantalainen Oy
https://www.rantalainen.fi/
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opiskelija näkee projektin aloitusajankohdat ja ohjauksen ajankohdat Lukkarikoneessa ja projektiin hyväksynnän jälkeen Outlook-kalenterissaan. Tärkeää on huomioida, että tiimi varaa ohjauksen lisäksi tiistaipäiviin yhteisen työskentelyajan.
Projektia ohjataan viikoittain tiistaisin. Opiskelijana voit vertailla Lukkaurikoneessa ohjausaikoja ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.
Ohjaajat lähettävät projektiin hyväksytyille briiffikutsun vielä erikseen noin viikkoa ennen aloitusibriiffiä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”Opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle.
Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. ”
[Mikäli toteutuksen tiedoissa on ilmaistu, että toteutukselle on varattu paikkoja Avoimen AMK:n, 3AMKin tai väyläopintojen opiskelijoille, kerro kohderyhmälle varattu paikkamäärä tässä. Tarvittaessa tässä myös ilmaistaan mille kohderyhmälle täydentävän osaamisen opinto on ensisijaisesti kohdennettu, jos kohderyhmällä halutaan olevan etusija opintototeutukselle hyväksyttäessä.]
Opintototeutuksen laatua on arvioitu ja raportti itsearvioinnista löytyy projektin Teamsistä.