Markkinointiviestintä (10 op)
Toteutuksen tunnus: R0288-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
24.05.2021 - 30.05.2021
Ajoitus
01.08.2021 - 31.12.2021
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
TKI-osuus
7 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö W
Toimipiste
Laurea Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettaja
- Riikka Siuruainen
- Lassi Virtanen
Vastuuopettaja
Riikka Siuruainen
Ryhmät
-
TOH221SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S21, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden kohderyhmien mukaisesti
- seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
- kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa
Toteutustapa
Verkko-opetus ja ohjaus, Projektityö yritystoimeksiantoon (Teknologia-alan yritys)
Tällä opintojaksolla tutustumme integroituun markkinointiviestintään ja sen suunnitteluun asiakaslähtöisesti. Opintojaksolla suunnitellaan toimeksiantajayritykselle markkinoinviestinnän strategia, tavoitteet sekä konkreettinen markkinoinnin toteutussuunnitelma.
Opintojakson osaamistavoitteita ovat, opiskelija:
•osaa suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden
•osa seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
•osaa kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa.
Aika ja paikka
Verkkototeutus Luennot zoomissa maanantaisin klo 10 - 15 (13.9 - 13.12.2021)
HUOM: monimuotototeutus
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Projektityö, yritystoimeksianto
Toimeksiantajalle tehdään tiimeittäin markkinointiviestinnän suunnitelma.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Keskeisiä opintojakson tehtäviä (tiimissä) ovat:
•markkinoinnin nykytila-analyysin, kilpailija-analyysin ja markkinointiviestinnän benchmarkingin tekeminen
•asiakashaastattelujen toteuttaminen
•viestinnän kohderyhmien/persoonien määrittäminen
•markkinointiviestinnän suunnitelman tekeminen
•vertaisarviointi/opponointi
•blogiharjoitukset
•tuntitehtävät
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojaksolla on kaksi numeroin arvioitavaa osaa:
tiimissä tehtävä projekti, joka arvioidaan asteikolla 0-5 painoarvolla 80% sekä blogitekstit asteikolla 0-5 ollen 20% arvosanasta.
Opinnon tavoitteena olevan osaamisen arvioinnissa käytetään Laurean yhteisten arviointikriteereiden vaativuustasoa 2.
Lisätiedot
Opintojakso vastaa opintojaksoa TO00BT59 Monikanavainen markkinointiviestintä, joka tullut opintotarjontaan opintojakson tilalle.