Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestintä (10 op)

Toteutuksen tunnus: R0288-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

24.05.2021 - 30.05.2021

Ajoitus

01.08.2021 - 31.12.2021

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

10 op

TKI-osuus

7 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö W

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Opettaja

  • Riikka Siuruainen
  • Lassi Virtanen

Vastuuopettaja

Riikka Siuruainen

Ryhmät

  • TOH221SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S21, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden kohderyhmien mukaisesti
- seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
- kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa

Toteutustapa

Verkko-opetus ja ohjaus, Projektityö yritystoimeksiantoon (Teknologia-alan yritys)
Tällä opintojaksolla tutustumme integroituun markkinointiviestintään ja sen suunnitteluun asiakaslähtöisesti. Opintojaksolla suunnitellaan toimeksiantajayritykselle markkinoinviestinnän strategia, tavoitteet sekä konkreettinen markkinoinnin toteutussuunnitelma.
Opintojakson osaamistavoitteita ovat, opiskelija:
•osaa suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden
•osa seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
•osaa kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa.

Aika ja paikka

Verkkototeutus Luennot zoomissa maanantaisin klo 10 - 15 (13.9 - 13.12.2021)
HUOM: monimuotototeutus

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projektityö, yritystoimeksianto
Toimeksiantajalle tehdään tiimeittäin markkinointiviestinnän suunnitelma.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Keskeisiä opintojakson tehtäviä (tiimissä) ovat:
•markkinoinnin nykytila-analyysin, kilpailija-analyysin ja markkinointiviestinnän benchmarkingin tekeminen
•asiakashaastattelujen toteuttaminen
•viestinnän kohderyhmien/persoonien määrittäminen
•markkinointiviestinnän suunnitelman tekeminen
•vertaisarviointi/opponointi
•blogiharjoitukset
•tuntitehtävät

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojaksolla on kaksi numeroin arvioitavaa osaa:
tiimissä tehtävä projekti, joka arvioidaan asteikolla 0-5 painoarvolla 80% sekä blogitekstit asteikolla 0-5 ollen 20% arvosanasta.
Opinnon tavoitteena olevan osaamisen arvioinnissa käytetään Laurean yhteisten arviointikriteereiden vaativuustasoa 2.

Lisätiedot

Opintojakso vastaa opintojaksoa TO00BT59 Monikanavainen markkinointiviestintä, joka tullut opintotarjontaan opintojakson tilalle.