Sosiaalialan asiakastyön menetelmäosaaminen (10 op)
Toteutuksen tunnus: R0034-3016
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
23.11.2020 - 29.11.2020
Ajoitus
01.01.2021 - 31.05.2021
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
7 op
Toteutustapa
30 % Lähiopetus, 70 % Etäopetus
Yksikkö
Laurea Porvoo, sote
Toimipiste
Laurea Porvoo
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 70
Koulutus
- Sosionomikoulutus (SSP2), Laurea Porvoo
Opettaja
- Pihla Salemaa
- Kari Eklund
Vastuuopettaja
Kari Eklund
Ryhmät
-
SSP220KASosionomikoulutus, monimuotototeutus, K20, Porvoo
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa ja jäsentää erilaisia asiakastyön teoreettisia työorientaatioita ja työmenetelmiä
- käyttää ja soveltaa sosiaalipedagogisen, sosiokulttuurisen ja psykososiaalisen työn menetelmiä ja välineitä eri elämäntilanteissa olevien yksilöiden, perheiden ja ryhmien tukemisessa
- hallitsee suunnitelmallisen ja tavoitteellisen asiakastyön prosessin sekä osaa arvioida ja dokumentoida asiakastyötä
Toteutustapa
Lähi- ja verkko-opetus
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali vaihtoehtoineen esitellään opintojakson alkaessa
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei määritelty
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Työelämälähtöinen LbD-oppimistehtävä
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Esitellään ja tarkennetaan opintojakson alkaessa
Sisältö ja sen jaksotus
Opintojakso on jaettu kolmeen arviointiosaan:
Sosiaalialan asiakastyön teoriat ja teoriahistoria 2 op
Sosiaalialan asakastyön menetelemät 3 op
Menetelmäseminaari 5 op
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson jokainen arviointiosa arvioidaan numeraalisesti.
Arviointi tapahtuu Laurean AMK-tutkinnon arviointikriteerien mukaisesti
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut kaikissa kolmessa arviointiosassa vähintään arvosanaa tyydyttävä (1)
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Sovelletaan Laurean AMK-tutkinnon arviointikriteerejä
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Sovelletaan Laurean AMK-tutkinnon arviointokriteerejä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Sovelletaan Laurean AMK-tutkinnon arviointokriteerejä