Lauttasaaren Senioritalon somemarkkinointi (10 op)
Toteutuksen tunnus: HL00BU31-3024
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
28.11.2022 - 04.12.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2023 - 31.07.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Laurea Hyvinkää
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 4 - 7
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää
- Opettajat
- Mervi Talonen
- Vastuuopettaja
- Mervi Talonen
- Ryhmät
-
HLB223KALiiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, K23, Hyvinkää
- Opintojakso
- HL00BU31
Tavoitteet
opiskelija osaa
- toteuttaa markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti
Aika ja paikka
-
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Toteutustapa
Projekti toteutetaan yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa P2P-oppimisympäristössä. Kumppani on Lauttasaaren Senioritalo Helsingissä ja toiminnanjohtaja Eva Keskilammi.
www.lauttasaarensenioritalo.fi
Projektin tavoitteena on panostaa somemarkkinoinnin voimaan Lauttasaaren Senioritalon toiminnan tunnettuuden ja näkyvyyden kasvattamiseksi.
Projektin tarkoituksena on tuottaa somemarkkinointisuunnitelma, tehdä vertailuanalyysiä (benchmarking) ja toteuttaa somekampanja. Projektissa kirkastetaan Lauttasaaren Senioritalon perusviesti, valitaan oikeita somekanavia, suunnitellaan ja toteutetaan mielenkiintoisia sisältöjä ja panostetaan laadukkaisiin valokuviin.
Lauttasaaren Senioritalossa on jo verkkosivut, asukaslehti, uutiskirjeet omaisille ja muuta mielenkiintoista sisältöä. Projektiyhteistyön tavoitteena on kehittää somemarkkinointia palvelemaan entistä paremmin niin asukkaita, omaisia kuin työntekijöitä. Projektia toteutetaan asukkaita ja henkilökuntaa kuunnellen.
Projektissa pohditaan myös, millainen sisältö sopii Lauttasaaren Senioritalon somekanaviin, miten usein sisältöä pitää tuottaa ja miten vuorovaikutus somekanavissa toteutuu. Säännölliset postaukset ovat myös hyvä tapa rakentaa brändiä.
Mitä somemarkkinointi vaatii?
Projektissa määritellään somemarkkinoinnin osalta seuraavaa:
1. Kuka tai keitä olette? (yritystarina)
2. Mitä yrityksesi tekee? (tuotteen tai palvelun perusviesti)
3. Kenelle tuote tai palvelu on tarkoitettu? (kohderyhmä)
4. Miten teillä viestitään? (viestinnän sävy ja ilme)
5. Missä teillä viestitään? (somekanavien valinta kohderyhmän mukaan)
6. Kenen vastuulla viestintä ja somemarkkinointi on?
7. Benchmarking (vertailuanalyysi)
8. Somemarkkinoinnin tavoitteet, seuranta ja mittarit
Projekti sopii opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita tai tulevat työskentelemään markkinoinnin, mainonnan, viestinnän, asiakaspalvelun tai myynnin parissa, suunnittelevat somekampanjoita, tekevät tuloksellista sisältömarkkinointia ja haluavat oppia sosiaalisen median hyötyjä liiketoiminnan näkökulmasta.
Tälle toteutukselle ilmoittautuvat opiskelijat kehittävät projektissa tämän opinnon mukaista osaamista.
Lisäksi opiskelijat hankkivat ”Johtaminen ja johtajuus” - opinnon mukaisen osaamisen. Mahdollisesta muusta projektin aikana kehitettävästä osaamisesta sovitaan projektin aikana.
Projekti sopii myös täydentäviin opintoihin.
Projektin ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.
Ohjaaminen tapahtuu lähiopetuksessa.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Projektin toimeksiantaja on Lauttasaaren Senioritalon toiminnanjohtaja Eva Keskilammi.
Projektin ohjaajana toimii liiketalouden lehtori Mervi Talonen.
Lauttasaaren Senioritalo on Laurea-ammattikorkeakoulun avainkumppani.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.” Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa (pre-briiffi).
Projektin aloitusbriiffiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa.
Ohjaaja lähettää Outlook-kalenterikutsun pre-briiffiin ja briiffiin jokaiselle osallistujalle.
Projektia ohjataan viikoittain tiistaisin klo 13.30-14.30 Hyvinkään kampuksella. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija käyttää 15 opintopisteen projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa sekä tunti ohjaajatapaamiseen.
Sisältö ja sen jaksotus
Projekti toteutetaan yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa P2P-oppimisympäristössä. Kumppani on Lauttasaaren Senioritalo Helsingissä ja toiminnanjohtaja Eva Keskilammi.
www.lauttasaarensenioritalo.fi
Projektin tavoitteena on panostaa somemarkkinoinnin voimaan Lauttasaaren Senioritalon toiminnan tunnettuuden ja näkyvyyden kasvattamiseksi.
Projektin tarkoituksena on tuottaa somemarkkinointisuunnitelma, tehdä vertailuanalyysiä (benchmarking) ja toteuttaa somekampanja. Projektissa kirkastetaan Lauttasaaren Senioritalon perusviesti, valitaan oikeita somekanavia, suunnitellaan ja toteutetaan mielenkiintoisia sisältöjä ja panostetaan laadukkaisiin valokuviin.
Lauttasaaren Senioritalossa on jo verkkosivut, asukaslehti, uutiskirjeet omaisille ja muuta mielenkiintoista sisältöä. Projektiyhteistyön tavoitteena on kehittää somemarkkinointia palvelemaan entistä paremmin niin asukkaita, omaisia kuin työntekijöitä. Projektia toteutetaan asukkaita ja henkilökuntaa kuunnellen.
Projektissa pohditaan myös, millainen sisältö sopii Lauttasaaren Senioritalon somekanaviin, miten usein sisältöä pitää tuottaa ja miten vuorovaikutus somekanavissa toteutuu. Säännölliset postaukset ovat myös hyvä tapa rakentaa brändiä.
Mitä somemarkkinointi vaatii?
Projektissa määritellään somemarkkinoinnin osalta seuraavaa:
1. Kuka tai keitä olette? (yritystarina)
2. Mitä yrityksesi tekee? (tuotteen tai palvelun perusviesti)
3. Kenelle tuote tai palvelu on tarkoitettu? (kohderyhmä)
4. Miten teillä viestitään? (viestinnän sävy ja ilme)
5. Missä teillä viestitään? (somekanavien valinta kohderyhmän mukaan)
6. Kenen vastuulla viestintä ja somemarkkinointi on?
7. Benchmarking (vertailuanalyysi)
8. Somemarkkinoinnin tavoitteet, seuranta ja mittarit
Projekti sopii opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita tai tulevat työskentelemään markkinoinnin, mainonnan, viestinnän, asiakaspalvelun tai myynnin parissa, suunnittelevat somekampanjoita, tekevät tuloksellista sisältömarkkinointia ja haluavat oppia sosiaalisen median hyötyjä liiketoiminnan näkökulmasta.
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.
Päiväopetuksen laatukriteerit täyttyvät alla olevan raportin mukaisesti:
https://laureauas-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/pirlapp_laurea_fi/Ee2msSbz1JFIkN-gr6YUajIB2M2WuOl1G6jBQwjxkQz2Pw?e=uXh7mX