Skip to main content

Somemarkkinointi ja työnantajamielikuva (10 op)

Toteutuksen tunnus: HL00BU31-3019

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
23.05.2022 - 21.08.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
Laurea Hyvinkää
Opetuskielet
suomi
Paikat
4 - 7
Koulutus
Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää
Opettajat
Mervi Talonen
Vastuuopettaja
Mervi Talonen
Ryhmät
HLB222SN
Liiketalouden koulutus, päivätoteutus, S22, Hyvinkää
Opintojakso
HL00BU31

Learning outcomes

opiskelija osaa
- toteuttaa markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti

Aika ja paikka

-

Oppimateriaalit

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Opetusmenetelmät

Projekti toteutetaan yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa P2P-oppimisympäristössä. Kumppani on Helsingin Seniorisäätiö sr.
seniorisaatio.fi

Lisäksi opiskelijat hankkivat ”Liiketoimintaosaaminen” -opinnon mukaisen osaamisen. Mahdollisesta muusta projektin aikana kehitettävästä osaamisesta sovitaan projektin aikana.

Tälle toteutukselle ilmoittautuvat opiskelijat kehittävät projektissa tämän opinnon mukaista osaamista.

Tällä toteutussuunnitelmalla kuvatussa projektissa voi toimia myös täydentävää osaamista kartuttava opiskelija (huom. ilmoittautuminen täydentävän osaamisen projektiin).

Projektin ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.

Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Projektin toimeksiantaja:
Helsingin Seniorisäätiö sr
Laura Kemppinen, rekrytoinnin ja viestinnän esihenkilö
Suovakuja 1, 00660 Helsinki
www.seniorisaatio.fi

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.”

Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa (pre-briiffi). Ohjaaja lähettää Outlook-kalenterikutsun pre-briiffin ajankohdasta, joka pidetään elokuussa intensiiviviikolla.

Projektin aloitusbriiffiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa. Ohjaaja lähettää Outlook-kalenterikutsun briiffitapaamiseen.

Projektia ohjataan viikoittain torstaisin klo 13-14.

Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 h/vk. Se tarkoittaa tiimityöskentelyä 8 h ja itsenäistä työskentelyä 8 h. Lisäksi joka viikko on tunnin ohjaustapaaminen. Ensimmäinen ohjaustapaaminen on pakollinen.

Sisällön jaksotus

Projektin tavoitteet:

Projektin sisältönä on somemarkkinoinnin keinoin kasvattaa organisaation
tunnettuutta työmarkkinoilla, ja lisätä ymmärrystä somemarkkinointikanavien merkityksestä työnantajamielikuvan näkökulmasta.

Projektissa tarkastelemme somestrategiaa, sisältömarkkinoinnin toimenpiteitä, tavoitteita ja kohderyhmiä, kanavastrategiaa ja vuorovaikutusstrategiaa. Projektin tavoitteena on löytää keinoja, joilla tavoitetaan työntekijöitä.

Keskiössä on kanavastrategia. Määrittelemme jokaiselle käyttöönotettavalle kanavalle oman roolin kohderyhmälähtöisesti. Tutustumme kanavan luonteeseen: Millaiset sisällöt ja vuorovaikutustavat ovat kanavassa luontevia? Tutkimme, millaiset toimenpiteet toimivat, millaiset kuvat saavat eniten huomiota ja miten toimivuutta voidaan vahvistaa? Tarkastelemme myös käyttäjien motiiveja.

Projektin pohjalta työelämän kumppani Helsingin Seniorisäätiö tulee päivittämään sosiaalisen median strategiansa ja avaamaan sosiaalisen median tilit asianmukaisiin kanaviin. Helsingin Seniorisäätiö on ajassa elävä organisaatio, joka haluaa pysyä mukana moderneissa kanavissa.

Tälle toteutukselle ilmoittautuvat opiskelijat kehittävät projektissa tämän opinnon mukaista osaamista: markkinointi, viestintä, visuaalisuus, sisällöntuotanto ja HR.

Projekti toteutetaan yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa P2P-oppimisympäristössä.

Projektin ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.

Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.

Päiväopetuksen laatukriteerit täyttyvät alla olevan raportin mukaisesti:
https://laureauas-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/pirlapp_laurea_fi/Ee2msSbz1JFIkN-gr6YUajIB2M2WuOl1G6jBQwjxkQz2Pw?e=uXh7mX

Go back to top of page