Asiakaslähtöisten palvelujen kehittäminen sote-integraatiossa (5 op)
Toteutuksen tunnus: A9531-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
31.05.2019 - 31.07.2019
Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö D /YAMK
Toimipiste
Laurea Tikkurila
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, yamk-tutkinto (TYJ), Yhteiset opinnot
Opettaja
- Piia Silvennoinen
- Elina Rajalahti
Vastuuopettaja
Piia Silvennoinen
Ryhmät
-
TYJ19SJTäydentävä osaaminen (yamk-tutkinto), S19, Yhteiset opinnot
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- hahmottaa digitaalisten palvelujen kehittämistarpeita sekä palvelun asiakkaalle tuottaman arvon merkityksen
- hahmottaa asiakkaiden aktiivista ja itsehoidollista roolia edistäviä tekijöitä palveluiden tuottamisessa
- analysoi ja arvioi tulevaisuuteen suuntautunutta digitaalisten palvelujen kehittämistä sosiaali-ja terveysalan muuttuvassa ekosysteemissä
- soveltaa yhteiskehittämiseen perustuvaa moniammatillista lähestymistapaa asiakaslähtöisten terveys- ja hyvinvointipalvelujen kehittämisessä
- suunnitella ja johtaa tiedon hyödyntämistä palvelujen kehittämisessä
Toteutustapa
Opintojakson opetus koostuu kolmesta lähipäivästä. Oppiminen toteutuu työskentelemällä yhteistoiminnallisesti sekä lähipäivissä että verkossa Laurean verkko-oppimisympäristö Optimassa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojakson oppimateriaali löytyy oppimisympäristö Optimasta opintojakson työtilasta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojaksolla ei ole valinnaista suoritustapaa.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Opintojakso koostuu 3 lähipäivästä ja itsenäisestä opistelusta (mm. Optimatyötilan hyödyntäminen). Lähiopetus toteutuu Tikkurilan kampuksella ja luokkatila löytyy Pepistä/Pakista ja Tikkurilan ala-aulan seinältä.
Lähipäivät:
Perjantai 13.9.2019 klo 9.00 - 16.30
Perjantai 11.10.2019 klo 9.00 - 16.30
Lauantai 16.11.2019 klo 9.00 - 16.30
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmassa esitettyihin tavoitekuvauksiin ja opintojakso arvioidaan numeerisesti asteikolla 0 - 5 , jonka perustana on EQF-taso 7. European Qualification Framework -Eurooppalainen viitekehys (EQF) on työkalu, jonka avulla eri maiden ja erilaisten tutkintojärjestelmien myöntämiä tutkintoja voidaan ymmärtää ja vertailla.
Opintojakson oppimistehtävä arvoidaan asteikolla (Hyl/0 - K5). Arviointikriteerit noudattavat Laurean arviointikriteerejä.