Siirry suoraan sisältöön

Changing Consumer Behavior and Customer Relationship Management (5 cr)

Code: V1451-3005

General information


Enrollment
28.11.2022 - 04.12.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.02.2023 - 30.04.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual proportion
2 cr
RDI proportion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Futures Studies and Customer-Oriented Services (HYV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
Markus Kanerva
Groups
HYV223KJ
Tulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta, yamk, K23, Tikkurila
Study unit
V1451

Objective

Opiskelija osaa
- osallistaa asiakkaat liiketoiminnan kehittämiseen
- havainnoida, tutkia ja analysoida asiakaskokemuksesta ja kuluttajan käyttäytymisestä saatavaa tietoa
- hakea ja omaksua kuluttajakäyttäytymiseen liittyvää kotimaista ja kansainvälistä tutkimustietoa ja soveltaa sitä liiketoiminnan kehittämisessä ja kuluttajakäyttäytymisen hallinnassa

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintojakson materiaalit jaetaan opintojakson Canvas-työtilassa tehtäväksiantojen yhteydessä.
Itsenäinen tiedonhaku on keskeisessä roolissa.

Toteutustapa

The implementation plan is available in Finnish.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Opintojaksolla tehdään kehittämistehtävä.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.

Opintojaksosuoritus edellyttää lähiopetuspäiviin osallistumista. Lähipäivät sisältävät tietoperustaa, keskustelua ja pieniä ryhmätehtäviä, jotka eivät sisälly lukumateriaaliin. Mahdollisissa pakollisissa poissaolotilanteissa opiskelija sopii opettajan kanssa lähipäivän korvaavasta suorituksesta.

Kansainvälisyys toteutuksella

Opintojaksolla hyödynnetään kansainvälistä (tutkimus)kirjallisuutta.

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Student workload

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Lähipäivätyöskentely: 20t
Lähipäivien kertaus: 10t
Itsenäinen työskentely: 23t
Kehittämistehtävä ryhmätyönä: 80t

Sisältö ja sen jaksotus

Tällä opintojaksolla keskitymme asiakaskeskeiseen lähestymistapaan, joka edellyttää hyvää asiakasymmärrystä. Asiakaslähtöisten ratkaisumallien ja liiketoiminnan kehittäminen edellyttää kykyä analysoida kuluttajakäyttäytymistä, joten pääpaino on kuluttajakäyttäytymisen ilmiöiden ymmärryksessä. Opintojaksolla perehdytään, miten tutkia ja analysoida asiakaskokemuksesta ja kuluttajan käyttäytymisestä saatavaa tietoa sekä miten soveltaa sitä kehitystyössä. Lisäksi tarkastelemme, miten osallistaa asiakkaat liiketoiminnan kehittämiseen.

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan yamk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opintototeutuksen laatua on arvioitu ja raportti itsearvioinnista löytyy Canvasista.

Siirry alkuun