Siirry suoraan sisältöön

Tourism Marketing (5 op)

Toteutuksen tunnus: TO00BX16-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

28.11.2022 - 04.12.2022

Ajoitus

02.03.2023 - 11.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Palveluyksikkö, Leppävaara

Toimipiste

Laurea Leppävaara

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOP2), Palvelualat
  • Complementary Competence, bachelor’s studies in English (CCM2), Services

Opettaja

  • Annukka Korvenranta
  • Petri Miinalainen

Vastuuopettaja

Petri Miinalainen

Ryhmät

  • TOP222SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S22, Palvelualat
  • CCM222SY
    Complementary competence (bachelor’s studies), S22, Services

Osaamistavoitteet

The student is able to:
- analyze marketing environment in tourism sector
- plan and design marketing strategy and operations
- apply marketing communication in digital environment

Toteutustapa

A Canvas learning environment is used to support the implementation, but it is important to take part in teaching and guidance on campus according to schedule. The study unit includes working in pairs or groups. You will receive individual feedback for assignments from the teacher, and working life or peer feedback may also be utilized.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Pääteos:
Marketing for Tourism and Hospitality : Collaboration, Technology and Experiences
Fyall, A.; Legohérel, P.; Frochot, I.; Wang, Y.
Routledge 2019.

Muita kirjallisuus esimerkkejä:
Chaffey, D. & Smith PR. 2017. Digital Marketing Excellence. Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing. Routledge. New York.
Ryan, D. 2017. Understanding Digital Marketing. Marketing strategies for engaging the digital generation. KoganPage. New York.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Läsnäolo aloituskerralla 2.3.2023 on pakollinen. Läsnäoloa edellytetään vierailijoiden ja opiskelijoiden loppuesityksissä.

Kansainvälisyys toteutuksella

Soveltuu vaihto-opiskelijoille.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

20 h luennot & ohjaukset
115 h itsenäinen / tiimityö

Sisältö ja sen jaksotus

Tarkka aikataulu julkaistaan opintojakson alkaessa Canvaksessa.

Lisätietoja opiskelijoille

Ensimmäinen tapaamiskerta on pakollinen. Mikäli opiskelija ei osallistu, eikä ilmoita poissaolostaan etukäteen, katsotaan ettei opiskelija aio suorittaa opintojaksoa ja ilmoittautuminen hylätään.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Toteutusosat:
Oppimispäiväkirja 50%
Markkinoinnin kehittämistehtävä (ryhmätyö) 50%

Arviointi:
Oppimispäivä
Markkinoinnin kehittämistehtävä (ryhmätyö)
Itse- ja vertaisarviointi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

PROFESSIONAL KNOWLEDGE BASIS, INFORMATION SEARCHING AND REPORTING
– use professional concepts in a consistent manner and demonstrate his/her familiarity with the knowledge basis
– report and communicate in a professional manner
PROFESSIONAL PRACTICE AND WORKPLACE DEVELOPMENT
– act independently taking into account the operating environment
– take responsibility for interaction with customers and/or co-operation partners and for responding to their needs
TEAMWORK SKILLS, LEADERSHIP AND RESPONSIBILITY
– describe the significance of his/her actions for successful co-operation
– describe his/her competence in relation to the learning outcomes

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

PROFESSIONAL KNOWLEDGE BASIS, INFORMATION SEARCHING AND REPORTING
– critically evaluate information and justify their actions with science-based knowledge
PROFESSIONAL PRACTICE AND WORKPLACE DEVELOPMENT
– propose creative solutions at work
– promote professional co-operation and enhance customer and partner relationships
TEAMWORK SKILLS, LEADERSHIP AND RESPONSIBILITY
– act in a manner that promotes the team’s entrepreneurial and responsible approach to work
-describe the development of his/her competence in relation to the learning outcomes

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

PROFESSIONAL KNOWLEDGE BASIS, INFORMATION SEARCHING AND REPORTING
– analyse the acquired information, draw conclusions and combine theoretical knowledge with experiential knowledge
PROFESSIONAL PRACTICE AND WORKPLACE DEVELOPMENT
– evaluate the applicability of produced knowledge, skill or idea to other contexts as well as their impact
– anticipate needs of customers and/or co-operation partners
TEAMWORK SKILLS, LEADERSHIP AND RESPONSIBILITY
– evaluate and develop the team’s entrepreneurial and responsible approach to work
– evaluate the possibilities for utilising competence and plan his/her personal development and development of the team