Effective Organizational Communication (5 cr)
Code: R0255-3005
General information
- Enrollment
-
18.05.2020 - 24.05.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
30.09.2020 - 13.12.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual proportion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Campus
- Laurea Virtual Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOY2), Yhteiset opinnot
- Teachers
- Tiina Leppäniemi
- Eveliina Hytönen
- Study unit
- R0255
Learning outcomes
The student is able to
- plan and carry out organizational communications to support the organization’s business objectives
- plan and maintain the organization’s media relations
- encapsulate and communicate the organization’s key messages
- communicate effectively and interactively according to stakeholder needs
- measure and analyse the effectiveness of communications
Location and time
Virtuaalitoteutus 30.9. - 15.12.2020 välisenä aikana. Lukujärjesteyksestäsi näet webinaariaikataulun. Webinaarit tallennetaan ja tallenteet ovat katseltavissa jälkeenpäin verkko-oppimisalustalla.
Materials
Materiaali ja suositeltava kirjallisuus ovat opintojakson työtilassa.
Teaching methods
Tämä opintojakso toteutetaan virtuaalisesti, ja sen voi suorittaa täysin etäopiskeluna.
Opintojakson aikana on kuitenkin yhteisiä webinaareja, verkkokeskusteluja ja virtuaaliohjaustuokioita. Keskiviikkoisin (parilliset viikot 40-46 klo 15-18) pidettävien webinaarien aikana käsitellään opintojaksolle tärkeitä teoreettisia näkökulmia, esimerkkejä yrityselämästä ja ohjataan tehtävien tekemisessä. Kunkin webinaarin jälkeen avautuvat teemojen tehtävät, joiden palautusajat porrastetaan. Välitehtävien deadlinet rytmittävät opintojakson suoritusta siten, että opiskelija etenee kurssilla vaiheittain. Opintojakson lopussa palautetaan isompi raporttitehtävä, jota opiskelija työstää opintojakson aikana teemoihin liittyen.
Employer connections
Opintojakson tehtävissä käsitellään todellisia yritysviestinnän ilmiöitä, mutta opintojaksolla ei toteuteta toimeksiantajalähtöisiä projekteja, vaan opiskelija tarkkailee ja analysoi tehtävissä valitsemansa yrityksen viestintää itsenäisesti.
Exam schedules
Webinaariaikataulu löytyy lukujärjestyksestä opintojakson koodilla. Webinaareihin osallistuminen vaikuttaa arviointiin. Osallistuminen etenkin ensimmäiselle kerralle on tärkeää.
30.09.2020 15.00 - 18.00
14.10.2020 15.00 - 18.00
28.10.2020 15.00 - 18.00
11.11.2020 15.00 - 18.00
25.11.2020 15.00 - 18.00
09.12.2020 15.00 - 18.00
Loppuraportin palautus DL 13.12.2020.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
Opiskelijan työmäärä jakautuu teemojen mukaan porrastettuna koko opintojakson ajan. Opintojakson sisältö ja rytmitys esitellään ensimmäisellä webinaarikerralla ja toki myös opintojakson verkkotyötilassa (Canvas).
Content scheduling
Kuten yllä (opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus).
Evaluation scale
H-5
Further information
Kiinnostaako sinua yritysviestintä ja sen ilmiöt? Haluaisitko oppia tarkastelemaan yritysten meille lähettämiä viestejä ja pohtia niiden takana vaikuttavia viestintäpäätöksiä? Oletko koskaan pohtinut, mikä saa yritykset viestimään tietyllä tavalla tai miten omia ostokäyttäytymisiäsi ohjaavat ulkoapäin tulevat viestit? Mikäli haluat kartuttaa oppia ympäröivän liike-elämän viestinnän lainalaisuuksista, ammattikäsitteistöstä ja mediasuhteista, on tämä opintojakso juuri sinulle.
Tällä opintojaksolla valitset sinua kiinnostavan suomalaisen suuremman yrityksen yksin tai parin kanssa, ja seuraat heidän yritysviestintäänsä kevään ajan. Verkko-opetussessioissa saat näkökulmia, joista tarkastella sitä, ja kartutat tietoa yritysviestinnästä.
Tule mukaan opintojaksolle, jos organisaatioviestintä kiinnostaa sinua. Et tarvitse aikaisempia opintoja aiheesta.