Siirry suoraan sisältöön

Marketing and New Business Development in B2B Environment (10 cr)

Code: HL00BU32-3017

General information


Enrollment
28.11.2022 - 04.12.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.01.2023 - 31.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
4 cr
Virtual proportion
6 cr
RDI proportion
10 cr
Mode of delivery
Blended learning
Campus
Laurea Hyvinkää
Teaching languages
Finnish
Seats
4 - 7
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää (Finnish)
Teachers
Pyry Airaksinen
Teacher in charge
Pyry Airaksinen
Groups
HLB222SA
Liiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, S22, Hyvinkää
HLB222SN
Liiketalouden koulutus, päivätoteutus, S22, Hyvinkää
Study unit
HL00BU32

Objective

The student is able to
- develop customer-oriented and sustainable business models and processes
- develop customer-oriented products and services
- launch business operations and set up a company

Location and time

-

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Toteutustapa

The implementation plan is available in Finnish.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projektin toimeksiantaja: B2B ympäristössä toimiva suomalainen yritys.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.” Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa (pre-briiffi). Pre-briiffi on Hvyinkään kampuksella 18.1 klo 9-11, tila 2-32

Projektin aloitusbriiffiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa. Aloitusbriiffi on Hyvinkään kampuksella 18.1 klo 12-1330, tila 2-32

Projektia ohjataan viikoittain, keskiviikkoisin klo 10-11. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.

Kansainvälisyys toteutuksella

Ei ole

Completion alternatives

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Student workload

Opiskelija käyttää 15 opintopisteen projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.

Sisältö ja sen jaksotus

Projektin tavoitteet: Markkinointi, myynti, B2B- myynti, asiakkuudet, asiakkuuksien kehittäminen, asiakkaiden kontaktointi, myyntitavoitteet, myyntiprosessi, asiakkaan päätöksentekoprosessi

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.

Siirry alkuun