Intercultural Approach to Design Thinking (10 op)
Toteutuksen tunnus: A9269-3015
Toteutuksen perustiedot
Ajoitus
01.01.2021 - 31.07.2021
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
9 op
Toteutustapa
50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus
Yksikkö
Laurea Leppävaara, palvelu
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
16 - 40
Koulutus
- Degree Programme in Hospitality Management and Service Design (PHA2), Laurea Leppävaara
- Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara
- Palveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen (MSA2), Laurea Leppävaara
Opettaja
- Jami Riihihuhta
- Kristina Henriksson
- Päivi Mantere
Vastuuopettaja
Kristina Henriksson
Ryhmät
-
MSA220SNPalveluelämysten tuottaminen ja kehittäminen, päivätoteutus, S20, Leppävaara
Osaamistavoitteet
The student is able to
- communicate in English in a professional way in his/her own field of study
- apply intercultural management into practice
- apply intercultural theories into practice
- plan and develop services by applying service design thinking
Toteutustapa
During the study unit, students will work in teams with a client to develop services. The implementation of the study unit is intensive. Students need to be prepared to work efficiently and actively during the studies.
The studies include English studies that are integrated into the study unit, following Laurea's learning approach Learning by Developing. In addition to working in English, the study unit focuses on intercultural theories and Design Thinking.
**This study unit is a finalist in the 2019 Quality Innovation Award in Higher Education in Finland**
H U O M !!
Toisia mahdollisuuksia kansainväliseen toteutukseen on syksyllä 2021, jolloin järjestämme vastaavanlaisia intensiiviviikkoja Puolassa, Liettuassa ja Espanjassa. Näillä viikoilla on myös EUn maksama tuki, jolloin matkat, majoitus ja ruokailu sisältyvät ilmaisina opiskelijoille. Näille toteutuksille haetaan myös samalla tavalla kuin yllä mainitussa. Syksyn intensiiviviikolle haetaan vasta keväällä 2021. Näihin intensiiviviikkoihin lisäksi tulee ennakko-jälkitehtäviä.
Tässä vielä tietoa, minkälaisia intensiivit ovat: https://video.laurea.fi/media/Intensive+Studies+2018-2019+Movie/0_0zyopg04
Nämä intensiivit ovat ainoastaan Laurean omille tutkinto-opiskelijoille tarkoitettuja. Ensisijaisesti otetaan mukaan marata-opiskelijoita, mutta voidaan ottaa myös mukaan muiden koulutusohjelmien opiskelijoita, mikäli tilaa löytyy.
HUOM! Hakea voi, ja voimme valita opiskelijoita intensiiveihin, mutta jos korona estää matkailun edelleen, silloin toteutamme näiden maiden kanssa yhdessä verkossa intensiivit. Ajankohta keväällä on toukokuuussa. Lisäksi tulee myös ylimääräisiä tehtäviä, jotta 10 op täyttyy.
Aika ja paikka
Fehmarn-saarella Saksassa noin 23.-30. toukokuuta 2021
tai
Vis-saarelle Kroatiaan n. 16.-22. toukokuuta 2021 (päivämäärät tarkentuvat lentojen mukaan).
Mikäli pandemia estää matkustuksen keväällä 2021, toteutetaan intensiiviviikko verkossa livenä partnereiden opiskelijoiden kanssa.
Syksyllä 2021 järjestetään kolme muuta intensiviviikkoa, jos pandemia sallii matkustuksen.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Design Thinking materials, you can consult also books in the library
Cultural theory books
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Check out this video to see how our students have experienced intensive weeks:
https://video.laurea.fi/media/Intensive+Studies+2018-2019+Movie/0_0zyopg04
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
You will work with a client to create new service ideas for them.
Kansainvälisyys toteutuksella
International environment
International guest lecturers
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10 ECTS= 270 hours of work/student
Lisätietoja opiskelijoille
Laurea students: the English level test must be carried out before signing up for this study unit. In case the test result is fail, then the prep course in English must be successfully completed before joining this study unit.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
The study unit is carried out by implementing Learning by Developing. This means that both the study process and the end results influence the grade. Missing or late tasks returned will influence the grade. In addition, the student's skills in English will influence the grade. Each student gets an individual grade.
CEFR https://www.coe.int/en/web/common-european-framework-reference-languages/table-1-cefr-3.3-common-reference-levels-global-scale
information on criteria on language skills
Hylätty (0)
Laurea's common evaluation criteria for Bachelor students
plus Language skills
need to be active in their team and treat every one respectfully
teamwork skills
All tasks must be delivered on time
quality of the work process
quality of final products
communication skills
intercultural skills
needs to be present in the contact sessions
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Laurea's common evaluation criteria for Bachelor students
plus Language skills
need to be active in their team and treat every one respectfully
teamwork skills
All tasks must be delivered on time
quality of the work process
quality of final products
communication skills
intercultural skills
needs to be present in the contact sessions
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Laurea's common evaluation criteria for Bachelor students
plus Language skills
need to be active in their team and treat every one respectfully
teamwork skills
All tasks must be delivered on time
quality of the work process
quality of final products
communication skills
intercultural skills
needs to be present in the contact sessions
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Laurea's common evaluation criteria for Bachelor students
plus Language skills
need to be active in their team and treat every one respectfully
teamwork skills
All tasks must be delivered on time
quality of the work process
quality of final products
communication skills
intercultural skills
needs to be present in the contact sessions