Skip to main content

Intensive week - Control your mind and daily lifeLaajuus (5 cr)

Study unit code: TO00BT39

General information


Credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Learning outcomes

- The student learns various tools for stress management, coping and recovery, as well as time management methods.
- She also learns to understand herself and her feelings as well as her own opportunities to influence situations of change and crisis in her life.
- He learns to identify fundamental factors that negatively affect studies, such as tolerance of incompleteness and uncertainty.
-At the same time, the student also learns to utilize his or her own strengths in managing his or her own life and studies.

Content

Intensiiviviikon tavoitteena on vaikuttaa opiskelijan ajattelu- ja toimintatapoihin mahdollisimman tehokkaasti. Opiskelija tutustuu itseensä sekä omiin haitallisiin malleihinsa opettajien tarjoaman materiaalin avulla jatkotyöstäen henkilökohtaista problematiikkaansa ryhmäcoachingissa. Kuuden henkilön pienryhmissä opiskelija oppii valmentavien kysymysten sekä vertaistuen avulla hallitsemaan oman elämänsä vaikeampia tilanteita. Opiskelija oppii myös konkreettisen ja kehittävän otteen itsensä johtamisen viitekehyksessä ja omassa toiminnan suunnittelussa.

Qualifications

Ei lähtötasovaatimuksia eikä sidonnaisuuksia muihin opintojaksoihin.

Further information

Käsiteltävät teemat selvitetään opiskelijoilta, opiskelijakunnilta ja opiskelijoiden rajapinnassa työskenteleviltä. Sisällöt päivitetään vuorovuosina opiskelijoiden tarpeista käsin. Vuonna 2021 teemoina on:

Ajankäytön hallinta – sis. priorisointi, aloitteellisuus ja keskittymisen taito
Stressinhallinta - sis. jännittäminen
Jaksaminen ja palautuminen – sis. menneisyyden heijastuminen elämään
Resilienssi ja jatkuvassa muutoksessa selviäminen – sis. menneisyyden vaikutuksen katkaiseminen, nykyisyyden ja tulevaisuuden uudelleen rakentaminen
Keskeneräisyyden ja epävarmuuden sieto – sis. yksinäisyys ja alemmuuden tunne.

Accomplishment methods

Pre-assignment, independent study, participation in group coaching, learning diary with development plans.

Go back to top of page