Siirry suoraan sisältöön

Brand Mash-Up – Transforming Your Business Through CollaborationLaajuus (5 op)

Opinnon tunnus: HY00BM74

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

The student is able to:
• understand the basics of branding in theory and in practice
• understand the financial value of branding and IPR-issues
• understand how AI can be used in Brand Mash-Ups
• design viable new service or product brands with brand mash-up tools

Ilmoittautumisaika

22.05.2023 - 28.05.2023

Ajoitus

06.09.2023 - 31.10.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D, Verkkokampus, liko

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Degree Programme in Leading Transformational Change (HYD5), Virtual Campus
Opettaja
  • Maria Ekström
Ryhmät
  • HYD523SJ
    Degree Programme in Leading Transformational Change, yamk, virtual studies, S23, Virtual Campus

Osaamistavoitteet

The student is able to:
• understand the basics of branding in theory and in practice
• understand the financial value of branding and IPR-issues
• understand how AI can be used in Brand Mash-Ups
• design viable new service or product brands with brand mash-up tools

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

23.05.2022 - 29.05.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

4 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D /YAMK

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

21 - 40

Koulutus
  • Degree Programme in Leading Transformational Change (HYV4), Laurea Tikkurila
Opettaja
  • Maria Ekström
Vastuuopettaja

Maria Ekström

Ryhmät
  • HYV422SJ
    Degree Programme in Leading Transformational Change, yamk, virtual studies, S22, Tikkurila

Osaamistavoitteet

The student is able to:
• understand the basics of branding in theory and in practice
• understand the financial value of branding and IPR-issues
• understand how AI can be used in Brand Mash-Ups
• design viable new service or product brands with brand mash-up tools

Arviointiasteikko

H-5

Ajoitus

04.04.2022 - 31.05.2022

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila, liko

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 50

Opettaja
  • Maria Ekström
  • Suvi Valsta
Vastuuopettaja

Maria Ekström

Ajoitusryhmät
  • Pienryhmä 1 (Koko: 20. Avoin AMK: 20.)
Pienryhmät
  • Pienryhmä 1

Osaamistavoitteet

The student is able to:
• understand the basics of branding in theory and in practice
• understand the financial value of branding and IPR-issues
• understand how AI can be used in Brand Mash-Ups
• design viable new service or product brands with brand mash-up tools

Toteutustapa

Tämä opinto on vain avoimen ammattikorkeakoulun ja CampusOnlinen kautta ilmoittautuville opiskelijoille. Laurean opiskelijat ilmoittautuvat 5 op:n vastaavalle toteutukselle.

This study unit will be offered online in Canvas learning environment.

Sisältö ja sen jaksotus

Branding is important for any company or organisation or even for persons and phenomena. Brands can collaborate and create new offerings. During this study unit we concentrate on developing branding techniques innovatively by the use of the brand mash-up perspective. Branding will be taken to a new level.

After completing this MOOC you will:

1. know about core concepts of branding
2. know how to use the brand mashup technique
3. know how to create brands for sustainability

In the first part you will create your own personal brand, in the second part you will get acquainted with researchers’ brand concepts and in the third part it is time to learn about brand mash-upping and suggest your own brand mashup.

MODULES:
Orientation and getting acquainted (mandatory)
Module 1: Get in the mood for branding
Module 2: Branding in a nutshell
Module 3: Defining mash-ups and the sustainability challenge

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty