Brand Mash-Up – Transforming Your Business Through CollaborationLaajuus (5 op)
Opinnon tunnus: HY00BM74
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
The student is able to:
• understand the basics of branding in theory and in practice
• understand the financial value of branding and IPR-issues
• understand how AI can be used in Brand Mash-Ups
• design viable new service or product brands with brand mash-up tools
Ilmoittautumisaika
22.05.2023 - 28.05.2023
Ajoitus
06.09.2023 - 31.10.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö D, Verkkokampus, liko
Toimipiste
Laurea Verkkokampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Degree Programme in Leading Transformational Change (HYD5), Virtual Campus
Opettaja
- Maria Ekström
Ryhmät
-
HYD523SJDegree Programme in Leading Transformational Change, yamk, virtual studies, S23, Virtual Campus
Osaamistavoitteet
The student is able to:
• understand the basics of branding in theory and in practice
• understand the financial value of branding and IPR-issues
• understand how AI can be used in Brand Mash-Ups
• design viable new service or product brands with brand mash-up tools
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
23.05.2022 - 29.05.2022
Ajoitus
01.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö D /YAMK
Toimipiste
Laurea Verkkokampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
21 - 40
Koulutus
- Degree Programme in Leading Transformational Change (HYV4), Laurea Tikkurila
Opettaja
- Maria Ekström
Vastuuopettaja
Maria Ekström
Ryhmät
-
HYV422SJDegree Programme in Leading Transformational Change, yamk, virtual studies, S22, Tikkurila
Osaamistavoitteet
The student is able to:
• understand the basics of branding in theory and in practice
• understand the financial value of branding and IPR-issues
• understand how AI can be used in Brand Mash-Ups
• design viable new service or product brands with brand mash-up tools
Arviointiasteikko
H-5
Ajoitus
04.04.2022 - 31.05.2022
Opintopistemäärä
2 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila, liko
Toimipiste
Laurea Verkkokampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 50
Opettaja
- Maria Ekström
- Suvi Valsta
Vastuuopettaja
Maria Ekström
Ajoitusryhmät
- Pienryhmä 1 (Koko: 20. Avoin AMK: 20.)
Pienryhmät
- Pienryhmä 1
Osaamistavoitteet
The student is able to:
• understand the basics of branding in theory and in practice
• understand the financial value of branding and IPR-issues
• understand how AI can be used in Brand Mash-Ups
• design viable new service or product brands with brand mash-up tools
Toteutustapa
Tämä opinto on vain avoimen ammattikorkeakoulun ja CampusOnlinen kautta ilmoittautuville opiskelijoille. Laurean opiskelijat ilmoittautuvat 5 op:n vastaavalle toteutukselle.
This study unit will be offered online in Canvas learning environment.
Sisältö ja sen jaksotus
Branding is important for any company or organisation or even for persons and phenomena. Brands can collaborate and create new offerings. During this study unit we concentrate on developing branding techniques innovatively by the use of the brand mash-up perspective. Branding will be taken to a new level.
After completing this MOOC you will:
1. know about core concepts of branding
2. know how to use the brand mashup technique
3. know how to create brands for sustainability
In the first part you will create your own personal brand, in the second part you will get acquainted with researchers’ brand concepts and in the third part it is time to learn about brand mash-upping and suggest your own brand mashup.
MODULES:
Orientation and getting acquainted (mandatory)
Module 1: Get in the mood for branding
Module 2: Branding in a nutshell
Module 3: Defining mash-ups and the sustainability challenge
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty