Siirry suoraan sisältöön

Soten sähköisiä palveluja eri ikäisilleLaajuus (1 op)

Opinnon tunnus: TO00BR63

Laajuus

1 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa vertailla ja auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja terveyspalvelun.
- ymmärtää ammattiryhmäsi roolin asiakaslähtöisessä sosiaali- ja terveydenhuollossa.
- ymmärtää uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on palvelujärjestelmän keskiössä (hyvinvointi-ekosysteemissä).
- tunnistaa eri palvelujärjestelmissä sähköisiä palvelupolkuja.
- osaa vertailla käyttäjän näkökulmasta erilasia sähköisiä asiointipalveluja ja virtuaalivastaanottoja.

Sisältö

- Sosiaali - ja terveydenhuollon palvelujärjestelmä
- Sähköisten sosiaali- ja terveyspalvelujen hyödyllisyys
- Erilaiset sähköiset palveluympäristöt ja työvälineet
- Asiakaslähtöisen sosiaali- ja terveydenhuollon toimijoiden roolit
- Sähköinen palvelupolku ja sähköiset asiointipalvelut

Ilmoittautumisaika

20.05.2024 - 24.11.2024

Ajoitus

01.06.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

1 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Laurea Otaniemi, sote

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

1 - 300

Koulutus
  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Opettaja
  • Niklas Leppä
  • Outi Ahonen
  • Katariina Husman
  • Mikko Kinnunen
Vastuuopettaja

Outi Ahonen

Ajoitusryhmät
  • Avoin AMK 1 (Koko: 200. Avoin AMK: 200.)
  • Tutkinto- ja polkuopiskelijat (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TOS224SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S24, Terveys- ja hyvinvointialat
Pienryhmät
  • Avoin AMK 1
  • Tutkinto- ja polkuopiskelijat

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa vertailla ja auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja terveyspalvelun.
- ymmärtää ammattiryhmäsi roolin asiakaslähtöisessä sosiaali- ja terveydenhuollossa.
- ymmärtää uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on palvelujärjestelmän keskiössä (hyvinvointi-ekosysteemissä).
- tunnistaa eri palvelujärjestelmissä sähköisiä palvelupolkuja.
- osaa vertailla käyttäjän näkökulmasta erilasia sähköisiä asiointipalveluja ja virtuaalivastaanottoja.

Sisältö

- Sosiaali - ja terveydenhuollon palvelujärjestelmä
- Sähköisten sosiaali- ja terveyspalvelujen hyödyllisyys
- Erilaiset sähköiset palveluympäristöt ja työvälineet
- Asiakaslähtöisen sosiaali- ja terveydenhuollon toimijoiden roolit
- Sähköinen palvelupolku ja sähköiset asiointipalvelut

Toteutustapa

MOOC suoritetaan itseopiskeluna verkko-oppimisympäristössä ajasta ja paikasta riippumatta.
Oppimisympäristönä on Digicampus, jonne saat linkin ilmoittautumisen hyväksymisen jälkeen.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus on Digicampus-oppimisympäristössä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Kyseessä on täydentävä opintojakso, ei hyväksilukua eikä vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

MOOC on kehitetty SotePeda 24/7 -hankkeessa.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

MOOCin voi suorittaa omassa tahdissa, mutta kaikki tehtävät on suoritettava hyväksytysti oppimisympäristössä opinnon päättymispäivään mennessä.

Suoritukset merkitään Laurean rekisteriin parin viikon sisällä suoritusmerkinnän pyynnöstä.

Kesälomakaudella heinäkuussa ja vuodenvaihteen lomien aikana ei kirjata arviointeja. Lukukauden loppuun mennessä tehdyt suoritukset kirjataan kuluneelle lukukaudelle, 31.12. mennessä tehdyt syyslukukaudelle ja 31.7. mennessä tehdyt kevätlukukaudelle.

Kansainvälisyys toteutuksella

Ei KV-yhteyttä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
MOOC:ssa on aluksi kuvattu opintojakson suoritustapa ja tehtävät.

Lisätietoja opiskelijoille

Laurean tutkinto- ja polkuopiskelijat ilmoittautuvat opintojaksolle Pakin kautta!

Tutkinto-opiskelijoiden sekä polkuopiskelijoiden ilmoittautumiset hyväksytään Pakissa noin kerran viikossa. Kurssiavain lähetetään opiskelijan laurea-sähköpostiin.

Voit olla yhteydessä MOOCiin liittyen osoitteeseen mooc@laurea.fi.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

MOOC:ssa on automaattinen arvointi ja sen kriteerit ovat nähtävillä Digicampuksessa.

Ilmoittautumisaika

27.11.2023 - 19.05.2024

Ajoitus

01.12.2023 - 30.06.2024

Opintopistemäärä

1 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D, Leppävaara, sote

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

1 - 300

Koulutus
  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Opettaja
  • Jenni Viljanen
  • Niklas Leppä
  • Outi Ahonen
  • Katariina Husman
Vastuuopettaja

Outi Ahonen

Ajoitusryhmät
  • Koskee vain Avoimen AMK:n asiakkaita, älä ilmoittaudu tähän pienryhmään (Koko: 200. Avoin AMK: 200.)
Ryhmät
  • TOS223SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S23, Terveys- ja hyvinvointialat
Pienryhmät
  • Koskee vain Avoimen AMK:n asiakkaita, älä ilmoittaudu tähän pienryhmään

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa vertailla ja auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja terveyspalvelun.
- ymmärtää ammattiryhmäsi roolin asiakaslähtöisessä sosiaali- ja terveydenhuollossa.
- ymmärtää uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on palvelujärjestelmän keskiössä (hyvinvointi-ekosysteemissä).
- tunnistaa eri palvelujärjestelmissä sähköisiä palvelupolkuja.
- osaa vertailla käyttäjän näkökulmasta erilasia sähköisiä asiointipalveluja ja virtuaalivastaanottoja.

Sisältö

- Sosiaali - ja terveydenhuollon palvelujärjestelmä
- Sähköisten sosiaali- ja terveyspalvelujen hyödyllisyys
- Erilaiset sähköiset palveluympäristöt ja työvälineet
- Asiakaslähtöisen sosiaali- ja terveydenhuollon toimijoiden roolit
- Sähköinen palvelupolku ja sähköiset asiointipalvelut

Toteutustapa

MOOC suoritetaan itseopiskeluna verkko-oppimisympäristössä ajasta ja paikasta riippumatta.
Oppimisympäristönä on Digicampus, jonne saat linkin ilmoittautumisen hyväksymisen jälkeen.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus on Digicampus-oppimisympäristössä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Kyseessä on täydentävä opintojakso, ei hyväksilukua eikä vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

MOOC on kehitetty SotePeda 24/7 -hankkeessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
MOOC:ssa on aluksi kuvattu opintojakson suoritustapa ja tehtävät.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

MOOC:ssa on automaattinen arvointi ja sen kriteerit ovat nähtävillä Digicampuksessa.

Ilmoittautumisaika

22.05.2023 - 26.11.2023

Ajoitus

01.06.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

1 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D, Verkkokampus, sote

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 300

Koulutus
  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Opettaja
  • Essi Tammisto
  • Outi Ahonen
Vastuuopettaja

Outi Ahonen

Ajoitusryhmät
  • Avoin AMK 1 (Koko: 200. Avoin AMK: 200.)
  • Tutkinto- ja polkuopiskelijat (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • TOS222SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S22, Terveys- ja hyvinvointialat
Pienryhmät
  • Avoin AMK 1
  • Tutkinto- ja polkuopiskelijat

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa vertailla ja auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja terveyspalvelun.
- ymmärtää ammattiryhmäsi roolin asiakaslähtöisessä sosiaali- ja terveydenhuollossa.
- ymmärtää uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on palvelujärjestelmän keskiössä (hyvinvointi-ekosysteemissä).
- tunnistaa eri palvelujärjestelmissä sähköisiä palvelupolkuja.
- osaa vertailla käyttäjän näkökulmasta erilasia sähköisiä asiointipalveluja ja virtuaalivastaanottoja.

Sisältö

- Sosiaali - ja terveydenhuollon palvelujärjestelmä
- Sähköisten sosiaali- ja terveyspalvelujen hyödyllisyys
- Erilaiset sähköiset palveluympäristöt ja työvälineet
- Asiakaslähtöisen sosiaali- ja terveydenhuollon toimijoiden roolit
- Sähköinen palvelupolku ja sähköiset asiointipalvelut

Toteutustapa

MOOC suoritetaan itseopiskeluna verkko-oppimisympäristössä ajasta ja paikasta riippumatta.
Oppimisympäristönä on Digicampus, jonne saat linkin ilmoittautumisen hyväksymisen jälkeen.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus on Digicampus-oppimisympäristössä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Kyseessä on täydentävä opintojakso, ei hyväksilukua eikä vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

MOOC on kehitetty SotePeda 24/7 -hankkeessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
MOOC:ssa on aluksi kuvattu opintojakson suoritustapa ja tehtävät.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

MOOC:ssa on automaattinen arvointi ja sen kriteerit ovat nähtävillä Digicampuksessa.

Ilmoittautumisaika

28.11.2022 - 21.05.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 30.06.2023

Opintopistemäärä

1 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D, Verkkokampus, sote

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 300

Koulutus
  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Opettaja
  • Essi Tammisto
  • Outi Ahonen
Vastuuopettaja

Outi Ahonen

Ajoitusryhmät
  • Avoin AMK (Koko: 100. Avoin AMK: 100.)
Ryhmät
  • TOS222SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S22, Terveys- ja hyvinvointialat
Pienryhmät
  • Avoin AMK

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa vertailla ja auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja terveyspalvelun.
- ymmärtää ammattiryhmäsi roolin asiakaslähtöisessä sosiaali- ja terveydenhuollossa.
- ymmärtää uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on palvelujärjestelmän keskiössä (hyvinvointi-ekosysteemissä).
- tunnistaa eri palvelujärjestelmissä sähköisiä palvelupolkuja.
- osaa vertailla käyttäjän näkökulmasta erilasia sähköisiä asiointipalveluja ja virtuaalivastaanottoja.

Sisältö

- Sosiaali - ja terveydenhuollon palvelujärjestelmä
- Sähköisten sosiaali- ja terveyspalvelujen hyödyllisyys
- Erilaiset sähköiset palveluympäristöt ja työvälineet
- Asiakaslähtöisen sosiaali- ja terveydenhuollon toimijoiden roolit
- Sähköinen palvelupolku ja sähköiset asiointipalvelut

Toteutustapa

MOOC suoritetaan itseopiskeluna verkko-oppimisympäristössä ajasta ja paikasta riippumatta.
Oppimisympäristönä on Digicampus, jonne saat linkin ilmoittautumisen hyväksymisen jälkeen.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus on Digicampus-oppimisympäristössä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Kyseessä on täydentävä opintojakso, ei hyväksilukua eikä vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

MOOC on kehitetty SotePeda 24/7 -hankkeessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
MOOC:ssa on aluksi kuvattu opintojakson suoritustapa ja tehtävät.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

MOOC:ssa on automaattinen arvointi ja sen kriteerit ovat nähtävillä Digicampuksessa.

Ilmoittautumisaika

24.05.2022 - 27.11.2022

Ajoitus

01.06.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

1 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D, Verkkokampus, sote

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 300

Koulutus
  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Opettaja
  • Virve Pekkarinen
  • Outi Ahonen
  • Emmi Salmikangas
  • Suvi Valsta
Vastuuopettaja

Outi Ahonen

Ajoitusryhmät
  • Avoin AMK (Koko: 100. Avoin AMK: 100.)
Ryhmät
  • TOS222SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S22, Terveys- ja hyvinvointialat
Pienryhmät
  • Avoin AMK

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa vertailla ja auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja terveyspalvelun.
- ymmärtää ammattiryhmäsi roolin asiakaslähtöisessä sosiaali- ja terveydenhuollossa.
- ymmärtää uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on palvelujärjestelmän keskiössä (hyvinvointi-ekosysteemissä).
- tunnistaa eri palvelujärjestelmissä sähköisiä palvelupolkuja.
- osaa vertailla käyttäjän näkökulmasta erilasia sähköisiä asiointipalveluja ja virtuaalivastaanottoja.

Sisältö

- Sosiaali - ja terveydenhuollon palvelujärjestelmä
- Sähköisten sosiaali- ja terveyspalvelujen hyödyllisyys
- Erilaiset sähköiset palveluympäristöt ja työvälineet
- Asiakaslähtöisen sosiaali- ja terveydenhuollon toimijoiden roolit
- Sähköinen palvelupolku ja sähköiset asiointipalvelut

Toteutustapa

MOOC suoritetaan itseopiskeluna verkko-oppimisympäristössä ajasta ja paikasta riippumatta.
Oppimisympäristönä on Digicampus, jonne saat linkin ilmoittautumisen hyväksymisen jälkeen.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus on Digicampus-oppimisympäristössä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Kyseessä on täydentävä opintojakso, ei hyväksilukua eikä vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

MOOC on kehitetty SotePeda 24/7 -hankkeessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
MOOC:ssa on aluksi kuvattu opintojakson suoritustapa ja tehtävät.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

MOOC:ssa on automaattinen arvointi ja sen kriteerit ovat nähtävillä Digicampuksessa.

Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 23.05.2022

Ajoitus

01.12.2021 - 30.06.2022

Opintopistemäärä

1 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D, Verkkokampus, sote

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 300

Koulutus
  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat
Opettaja
  • Virve Pekkarinen
  • Outi Ahonen
  • Suvi Valsta
Vastuuopettaja

Outi Ahonen

Ajoitusryhmät
  • Pienryhmä 1 (Koko: 100. Avoin AMK: 100.)
Ryhmät
  • TOS222SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S22, Terveys- ja hyvinvointialat
Pienryhmät
  • Pienryhmä 1

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa vertailla ja auttaa asiakasta valitsemaan tarkoituksenmukaisen sähköisen sosiaali- ja terveyspalvelun.
- ymmärtää ammattiryhmäsi roolin asiakaslähtöisessä sosiaali- ja terveydenhuollossa.
- ymmärtää uudistuvan paradigman muutoksen, jossa asiakkaan asema on palvelujärjestelmän keskiössä (hyvinvointi-ekosysteemissä).
- tunnistaa eri palvelujärjestelmissä sähköisiä palvelupolkuja.
- osaa vertailla käyttäjän näkökulmasta erilasia sähköisiä asiointipalveluja ja virtuaalivastaanottoja.

Sisältö

- Sosiaali - ja terveydenhuollon palvelujärjestelmä
- Sähköisten sosiaali- ja terveyspalvelujen hyödyllisyys
- Erilaiset sähköiset palveluympäristöt ja työvälineet
- Asiakaslähtöisen sosiaali- ja terveydenhuollon toimijoiden roolit
- Sähköinen palvelupolku ja sähköiset asiointipalvelut

Toteutustapa

MOOC suoritetaan itseopiskeluna verkko-oppimisympäristössä ajasta ja paikasta riippumatta.
Oppimisympäristönä on Digicampus, jonne saat linkin ilmoittautumisen hyväksymisen jälkeen.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus on Digicampus-oppimisympäristössä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Kyseessä on täydentävä opintojakso, ei hyväksilukua eikä vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

MOOC on kehitetty SotePeda 24/7 -hankkeessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
MOOC:ssa on aluksi kuvattu opintojakson suoritustapa ja tehtävät.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

MOOC:ssa on automaattinen arvointi ja sen kriteerit ovat nähtävillä Digicampuksessa.