Siirry suoraan sisältöön

Projektipäällikkönä toimiminenLaajuus (15 op)

Opinnon tunnus: TP00BW19

Laajuus

15 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
- kehittää esihenkilö- ja valmennustaitojaan
- johtaa viestintää tiimi- ja asiakastilanteissa
- edistää palautekulttuuria ja tiimin vuorovaikutusta ratkaisukeskeisesti
- vahvistaa omaa ja tiimin muutoskyvykkyyttä sekä resilienssiä
- käyttää fasilitointitekniikoita tiimi ja -asiakastilanteissa
- innostaa, kannustaa ja sitouttaa tiimin jäseniä
- laatia projektin kustannusarvion ja budjetin, sekä seurata ja raportoida projektin taloutta

Ilmoittautumisaika

19.05.2025 - 25.05.2025

Ajoitus

01.08.2025 - 31.12.2025

Opintopistemäärä

10 - 15

Virtuaaliosuus

8 op

Toteutustapa

47 % Lähiopetus, 53 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Hyvinkää, liko

Toimipiste

Laurea Hyvinkää

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

1 - 40

Koulutus
  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettaja
  • Taru Tallgren
  • Pyry Airaksinen
  • Aapo Hollanti
  • Marja Isokangas
  • Teppo Leppälahti
  • Mervi Talonen
  • Tero Uusitalo
Vastuuopettaja

Tero Uusitalo

Ryhmät
  • TOH225SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S25, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
  • HLB224KA2
    Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, monimuotototeutus, K24, Hyvinkää

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
- kehittää esihenkilö- ja valmennustaitojaan
- johtaa viestintää tiimi- ja asiakastilanteissa
- edistää palautekulttuuria ja tiimin vuorovaikutusta ratkaisukeskeisesti
- vahvistaa omaa ja tiimin muutoskyvykkyyttä sekä resilienssiä
- käyttää fasilitointitekniikoita tiimi ja -asiakastilanteissa
- innostaa, kannustaa ja sitouttaa tiimin jäseniä
- laatia projektin kustannusarvion ja budjetin, sekä seurata ja raportoida projektin taloutta

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

19.05.2025 - 25.05.2025

Ajoitus

01.08.2025 - 31.12.2025

Opintopistemäärä

10 - 15

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Tikkurila, liko

Toimipiste

Laurea Tikkurila

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

1 - 14

Koulutus
  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettaja
  • Tiina Turku
Vastuuopettaja

Tiina Turku

Ryhmät
  • HLV224KN
    Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, päivätoteutus, K24, Tikkurila
  • TOH225SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S25, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
  • HLV223SN
    Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, päivätoteutus, S23, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
- kehittää esihenkilö- ja valmennustaitojaan
- johtaa viestintää tiimi- ja asiakastilanteissa
- edistää palautekulttuuria ja tiimin vuorovaikutusta ratkaisukeskeisesti
- vahvistaa omaa ja tiimin muutoskyvykkyyttä sekä resilienssiä
- käyttää fasilitointitekniikoita tiimi ja -asiakastilanteissa
- innostaa, kannustaa ja sitouttaa tiimin jäseniä
- laatia projektin kustannusarvion ja budjetin, sekä seurata ja raportoida projektin taloutta

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

25.11.2024 - 01.12.2024

Ajoitus

06.01.2025 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

10 - 15

Virtuaaliosuus

8 op

TKI-osuus

15 op

Toteutustapa

47 % Lähiopetus, 53 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Hyvinkää, liko

Toimipiste

Laurea Hyvinkää

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

1 - 40

Koulutus
  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettaja
  • Taru Tallgren
  • Pyry Airaksinen
  • Aapo Hollanti
  • Marja Isokangas
  • Teppo Leppälahti
  • Mervi Talonen
  • Tero Uusitalo
Vastuuopettaja

Tero Uusitalo

Ryhmät
  • TOH224SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S24, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
  • HLB223SA2
    Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, monimuotototeutus, S23, Hyvinkää

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
- kehittää esihenkilö- ja valmennustaitojaan
- johtaa viestintää tiimi- ja asiakastilanteissa
- edistää palautekulttuuria ja tiimin vuorovaikutusta ratkaisukeskeisesti
- vahvistaa omaa ja tiimin muutoskyvykkyyttä sekä resilienssiä
- käyttää fasilitointitekniikoita tiimi ja -asiakastilanteissa
- innostaa, kannustaa ja sitouttaa tiimin jäseniä
- laatia projektin kustannusarvion ja budjetin, sekä seurata ja raportoida projektin taloutta

Toteutustapa

PROJEKTIPÄÄLLIKKÖNÄ TOIMIMINEN = Johdat käytännössä 15opintopisteen P2P-projektia. Projekti voi olla suomenkielinen (Markkinointi, asiakaslähtöinen liiketoiminta tai täydentävä opinto) tai englanninkielinen (Service Design / Digital Marketing and Sales projekti). Selvitä, missä projektissa haluat toimia projektipäällikkönä ja vastaa ilmoittautuessasi pakollisiin kysymyksiin.

HUOM, HUOM!: Toimiessasi edellä mainitun projektityypin mukaisessa projektissa projektipäällikkönä saat ainoastaan projektipäällikkönä toimimisen (15op) mukaisen opintopistemäärään. EI molemmista opintopisteitä tuplana!**
Tässä opinnossa ei ole erikseen ryhmälle tarkoitettuja kontaktitapaamisia. Kontaktitapaamiset tapahtuvat projektitiimin ja ohjaajan kanssa.

MITÄ PROJEKTIPÄÄLLIKKÖ TEKEE PROJEKTISSA?
Ks IG video - Pipsa ja Phillipp tiivistävät oleellisen:
https://www.instagram.com/p/C6GgIYRiIDk/


PROJEKTIPÄÄLLIKKÖNÄ TOIMIMINEN = Johdat käytännössä 15 op:n P2P-projektia. Vastaa ilmoittautumisen yhteydessä MIHIN projektiin haluat projektipäälliköksi:
- Markkinointiosaamisen projekti
- Asiakaslähtöisen liiketoiminan projekti
- Service Design projekti (toteutus englanniksi)
- Digital Marketing and Sales projekt (toteutus englanniksi)
- Täydentävän osaamisen projekti, esim. HR, Asiakkuudet ja markkinointi ym.

HUOM, HUOM!: Toimiessasi edellä mainitun projektityypin mukaisessa projektissa projektipäällikkönä saat ainoastaan projektipäällikkönä toimimisen (15op) mukaisen opintopistemäärään. EI molemmista opintopisteitä tuplana!**

Kun valitset projektia, jota haluat johtaa, huomioi onko kyseessä etä- vai lähiprojekti:

ETÄPROJEKTI =KickOff päivä kampuksella, sen jälkeen tapaamiset etänä. Etäprojekti voi vaatia liikkumista toimeksiannon mukaisesti:

Opinnon alustat: TEAMS ja Canvas (Projektioppimisen Canvas).. Opinto edellyttää aktiivisuutta ja sitoutumista vuorovaikutteiseen opiskeluun. PALAUTE: Palautetta opinnolla annetaan suullisesti ohjaajatapaamisissa, kommentoimalla opiskelijoiden tuottamiin dokumentteihin ja tuotoksiin, vertaispalautteena sekä toimeksiantajan palautteena.

LÄHIPROJEKTI (=Tiimi tapaa viikottain säännöllisesti kampuksella):
Opinnon alustat: TEAMS ja Canvas (Projektioppimisen Canvas). Opinnossa on pari- tai ryhmätyöskentelyä. PALAUTE: Palautetta opinnolla annetaan suullisesti ohjaajatapaamisissa, kommentoimalla opiskelijoiden tuottamiin dokumentteihin ja tuotoksiin, vertaispalautteena sekä toimeksiantajan palautteena.

LISÄTIEDOT:
Tero Uusitalo, tero.uusitalo@laurea.fi
https://www.linkedin.com/in/tero-uusitalo-84239a39/

Tällä toteutussuunnitelmalla kuvattu projekti toimii oppimisympäristönä vapaasti valittaville täydentävän osaamisen opinnoille. Mahdollisesta muusta projektin aikana kehitettävästä osaamisesta sovitaan projektin aikana.

Projektin ohjaus- ja työstämisajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti. Katso valitsemasi projektin ohjaus- ja tapaamisajat älä tämän opinnon aikatauluja, koska niitä ei ole.

Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy projektin Teams-työtilasta.

Kansainvälisyys toteutuksella

Digital Marketing and Sales ja Service Design projekteissa työskennellään kansainvälisessä tiimissä yhdessä vaihto-opiskelijoiden kanssa.
Katso myös projektin toimeksianto.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen arviointi kohdistuu tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella (Tutkintosääntö 2024).

Projektin arvioinnissa noudatetaan Laurean arviointikriteereiden vaatimustasoa II. Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Arviointikriteerit löytyvät myös opiskelijaintrasta > Opintosuoritukset ja arviointi > Arviointi.

Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaativuustason II mukaisia kriteereitä, jotka on kuvattu alla.


Ammatillinen tietoperusta, tiedonhaku ja raportointi

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
-analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti


Ammatillinen toiminta ja työelämän kehittäminen

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuut-ta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
- ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
- edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta


Ryhmätyötaidot, johtaminen ja vastuullisuus

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

Opiskelijan tulee tarvittaessa täydentää projektin osaamistavoitteista puuttuvaa osaamista, kunnes osaaminen voidaan arvioida hyväksytyllä tasolla. (Tutkintosääntö 2024.)


Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei muuta ole ohjeistettu. Plagioinnin tarkastuksen käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.

Ilmoittautumisaika

25.11.2024 - 01.12.2024

Ajoitus

06.01.2025 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

15 op

Virtuaaliosuus

8 op

TKI-osuus

15 op

Toteutustapa

47 % Lähiopetus, 53 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Hyvinkää, liko

Toimipiste

Laurea Hyvinkää

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

1 - 20

Koulutus
  • Complementary competence, bachelor’s studies in English (CCH2), Business, administration and law
Opettaja
  • Pyry Airaksinen
  • Tero Uusitalo
Vastuuopettaja

Tero Uusitalo

Ryhmät
  • CCH224SY
    Complementary competence (bachelor’s studies in English), S24, Business, administration and law

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
- kehittää esihenkilö- ja valmennustaitojaan
- johtaa viestintää tiimi- ja asiakastilanteissa
- edistää palautekulttuuria ja tiimin vuorovaikutusta ratkaisukeskeisesti
- vahvistaa omaa ja tiimin muutoskyvykkyyttä sekä resilienssiä
- käyttää fasilitointitekniikoita tiimi ja -asiakastilanteissa
- innostaa, kannustaa ja sitouttaa tiimin jäseniä
- laatia projektin kustannusarvion ja budjetin, sekä seurata ja raportoida projektin taloutta

Toteutustapa

ACTING AS A PROJECT MANAGER = You will lead a 15-ECTS P2P project in practice. The project can will be conducted in English (Service Design / Digital Marketing and Sales project).

NOTE, NOTE!: When acting as a project manager in the aforementioned type of project, you will only receive the credit points (15 credits) for acting as a project manager. NO double credits from both!
In this course, there are no separate contact meetings intended for the group. Contact meetings occur with the project team and the lecturer.

WHAT DOES A PROJECT MANAGER DO IN A PROJECT? See the IG video - Pipsa and Phillipp summarize the essentials: https://www.instagram.com/p/C6GgIYRiIDk/

ACTING AS A PROJECT MANAGER = You will lead a 15-credit P2P project in practice.The managed projects are following:
Service Design Project (conducted in English), LIST OF PROJECTS:https://ops.laurea.fi/offerings/20/29847/35721
Digital Marketing and Sales Project (conducted in English), LIST OF PROJECTS: https://ops.laurea.fi/offerings/20/29847/35722
SCHEDULES according to the project - see the project from links above!


When choosing the project you want to lead, consider whether it is a remote or on-campus project:

Service Design and Digital marketing and Sales project are conducted as a campus projects (contact learning) at Hyvinkää Campus
ON-CAMPUS PROJECT (= The team meets regularly on campus weekly): Course platforms: TEAMS and Canvas (Project Learning Canvas). The course involves pair or group work. FEEDBACK: Feedback is given orally in supervisor meetings, by commenting on documents and outputs produced by students, as peer feedback, and as feedback from the client.



ADDITIONAL INFORMATION:
Tero Uusitalo, tero.uusitalo@laurea.fi
https://www.linkedin.com/in/tero-uusitalo-84239a39/

This project, as described in this implementation plan, serves as a learning environment for freely elective complementary skills studies. Any other skills developed during the project will be agreed upon during the project.

The project supervision and working times can be viewed in Lukkarikone. Communication practices are agreed upon on a project-by-project basis. Check the supervision and meeting times of your chosen project, not the schedule of this course, as there is none.

Laurea reserves the right to make changes.

The quality of the course implementation has been evaluated, and the self-assessment report can be found in the project’s Teams workspace.

Kansainvälisyys toteutuksella

In the Digital Marketing and Sales and Service Design projects, you will work in an international team alongside exchange and Laurea students.
Look also the assignment of the project.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

"Competence assessment is based on the descriptions of objectives in the curricula, and the level of competence is assessed according to the assessment criteria listed in the implementation plan for the studies." (Laurea degree regulations 2024).

Evaluation is discussed at the beginning of the project.


In this study unit the assessing of the competences will be done by using the criteria set for requirement level II.

Professional knowledge basis, information searching and reporting

To achieve grade 5 student must be able to
- analyse the acquired information, draw conclusions and combine theoretical knowledge with experiential knowledge

To achieve grade 3 student must be able to
- critically evaluate information and justify their actions with science-based knowledge

To achieve grade 1 (or pass) student must be able to
- use professional concepts in a consistent manner and demonstrate their familiarity with the knowledge basis
- report and communicate in a professional manner

Professional practice and workplace development

To achieve grade 5 student must be able to
- evaluate the applicability of produced knowledge, skill or idea to other contexts as well as their impact
- anticipate needs of customers and/or co-operation partners

To achieve grade 3 student must be able to
- propose creative solutions at work
- promote professional co-operation and enhance customer and partner relationships

To achieve grade 1 (or pass) student must be able to
- act independently taking into account the operating environment
- take responsibility for interaction with customers and/or co-operation partners and for responding to their needs

Teamwork skills, leadership and responsibility

To achieve grade 5 student must be able to
- evaluate and develop the team’s entrepreneurial and responsible approach to work
- evaluate the possibilities for utilising competence and plan their personal development and development of the team

To achieve grade 3 student must be able to
- act in a manner that promotes the team’s entrepreneurial and responsible approach to work
- describe the development of their competence in relation to the learning outcomes

To achieve grade 1 (or pass) student must be able to
- describe the significance of their actions for successful co-operation
- describe their competence in relation to the learning outcomes

“Students who has failed to demonstrate their competence in accordance with the approved level must supplement or retake their study attainment in a manner and schedule defined by the teacher of the study unit. In project studies, students must supplement the competence missing from the project’s learning outcomes until their competence can be assessed as passing." (Degree regulations 2024.)

Ilmoittautumisaika

25.11.2024 - 01.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Tikkurila, liko

Toimipiste

Laurea Tikkurila

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

1 - 14

Koulutus
  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettaja
  • Tiina Turku
Vastuuopettaja

Tiina Turku

Ryhmät
  • HLV223KN
    Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, päivätoteutus, K23, Tikkurila
  • HLV223SN
    Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, päivätoteutus, S23, Tikkurila
  • TOH224SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S24, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
- kehittää esihenkilö- ja valmennustaitojaan
- johtaa viestintää tiimi- ja asiakastilanteissa
- edistää palautekulttuuria ja tiimin vuorovaikutusta ratkaisukeskeisesti
- vahvistaa omaa ja tiimin muutoskyvykkyyttä sekä resilienssiä
- käyttää fasilitointitekniikoita tiimi ja -asiakastilanteissa
- innostaa, kannustaa ja sitouttaa tiimin jäseniä
- laatia projektin kustannusarvion ja budjetin, sekä seurata ja raportoida projektin taloutta

Toteutustapa

Tikkurilan kampuksen toteutus on 10 opintopisteen laajuinen.
Projektipäälliköt toimivat projektipäällikköinä ensisijaisestiTikkurilan kampuksen toteutuksilla:
- Markkinointiosaamisen projekti
- Liiketoimintaosaamisen projekti
Projektipäälliköt voivat toimia projektipäälliköinä myös muilla toteutuksilla kuten:
- Asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisen projekti
- Service Desing and Sustainability -projekti
- Digital Marketing and sales -projekti.

Projektitiimit tapaavat viikottain kampuksella, joten projektipäälliköltä edellytetään viikoittaista läsnäoloa Tikkurilan kampuksella. Projektit ajoittuvat eri viikonpäiville.

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

20.05.2024 - 26.08.2024

Ajoitus

01.09.2024 - 18.12.2024

Opintopistemäärä

10 - 15

Virtuaaliosuus

8 op

TKI-osuus

15 op

Toteutustapa

47 % Lähiopetus, 53 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Hyvinkää, liko

Toimipiste

Laurea Hyvinkää

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

1 - 40

Koulutus
  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettaja
  • Nina Weckman
  • Maija Huhta
  • Taru Tallgren
  • Pyry Airaksinen
  • Aapo Hollanti
  • Marja Isokangas
  • Kati Tuppuri
  • Teppo Leppälahti
  • Mervi Talonen
  • Tero Uusitalo
Vastuuopettaja

Tero Uusitalo

Ryhmät
  • HLB223KN
    Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, päivätoteutus, K23, Hyvinkää
  • TOH224SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S24, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
- kehittää esihenkilö- ja valmennustaitojaan
- johtaa viestintää tiimi- ja asiakastilanteissa
- edistää palautekulttuuria ja tiimin vuorovaikutusta ratkaisukeskeisesti
- vahvistaa omaa ja tiimin muutoskyvykkyyttä sekä resilienssiä
- käyttää fasilitointitekniikoita tiimi ja -asiakastilanteissa
- innostaa, kannustaa ja sitouttaa tiimin jäseniä
- laatia projektin kustannusarvion ja budjetin, sekä seurata ja raportoida projektin taloutta

Toteutustapa

PROJEKTIPÄÄLLIKKÖNÄ TOIMIMINEN = Johdat käytännössä P2P-projektia. Vastaa ilmoittautumisen yhteydessä MIHIN projektiin haluat projektipäälliköksi:
- Markkinointiosaamisen projekti
- Asiakaslähtöisen liiketoiminan projekti
- Service Design projekti (toteutus englanniksi)
- Digital Marketing and Sales projekt (toteutus englanniksi)
- Täydentävän osaamisen projekti, esim. HR, Asiakkuudet ja markkinointi ym.

HUOM, HUOM!: Toimiessasi edellä mainitun projektityypin mukaisessa projektissa projektipäällikkönä saat ainoastaan projektipäällikkönä toimimisen (15op) mukaisen opintopistemäärään. EI molemmista opintopisteitä tuplana!**


Kun valitset projektia, jota haluat johtaa, huomioi onko kyseessä etä- vai lähiprojekti:

ETÄPROJEKTI (=KickOff päivä kampuksella, sen jälkeen tapaamiset etänä. Projekti voi vaatia liikkumista toimeksiannon mukaisesti):

Opinnon alustat: TEAMS ja Canvas (Projektioppimisen Canvas).. Opinto edellyttää aktiivisuutta ja sitoutumista vuorovaikutteiseen opiskeluun. PALAUTE: Palautetta opinnolla annetaan suullisesti ohjaajatapaamisissa, kommentoimalla opiskelijoiden tuottamiin dokumentteihin ja tuotoksiin, vertaispalautteena sekä toimeksiantajan palautteena.

LÄHIPROJEKTI (=Tiimi tapaa viikottain säännöllisesti kampuksella):
Opinnon alustat: TEAMS ja Canvas (Projektioppimisen Canvas). Opinnossa on pari- tai ryhmätyöskentelyä. PALAUTE: Palautetta opinnolla annetaan suullisesti ohjaajatapaamisissa, kommentoimalla opiskelijoiden tuottamiin dokumentteihin ja tuotoksiin, vertaispalautteena sekä toimeksiantajan palautteena.

MITÄ PROJEKTIPÄÄLLIKKÖ TEKEE PROJEKTISSA?
Ks IG video - Pipsa ja Phillipp tiivistävät oleellisen:
https://www.instagram.com/p/C6GgIYRiIDk/

Tällä toteutussuunnitelmalla kuvattu projekti toimii oppimisympäristönä vapaasti valittaville täydentävän osaamisen opinnoille. Mahdollisesta muusta projektin aikana kehitettävästä osaamisesta sovitaan projektin aikana.

Projektin ohjaus- ja työstämisajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti. Katso valitsemasi projektin ohjaus- ja tapaamisajat älä tämän opinnon aikatauluja, koska niitä ei ole.

Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy projektin Teams-työtilasta.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Tutkintosäännön (2024) mukaan "opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa." Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.

Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projektit tehdään pääsääntöisesti Laurean avainkumppaneille ja hankkeille.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Kick-off (pakollinen osallistuminen): Katso aikataulu siitä projektista, johon ilmoittaudut.

Projektin kick-offiin osallistuminen on PAKOLLISTA.

Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.

Tutkintosäännön (2024) mukaisesti opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija. Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa.

Kansainvälisyys toteutuksella

Jos toimit Service Design- tai Digital Marketing and Sales -projektityypin projektipäällikkönä, pääset johtamaan kansainvälistä projektia ja tiimiä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.

Sisältö ja sen jaksotus

Projektin tavoitteet:
Projektin tavoitteet määrittyvät sen projektin mukaisesti, johon ilmoittaudut.

Lisätietoja opiskelijoille

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P:n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.

Osallistumisen edellytyksenä on aina, että opetussuunnitelman mukaiset mahdolliset osaamisedeltävyydet (edeltävä opinto tai vastaava osaaminen) täyttyvät. Opiskelija vastaa itse edeltävyysehtojen huomioimisesta.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen arviointi kohdistuu tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella (Tutkintosääntö 2024).

Projektin arvioinnissa noudatetaan Laurean arviointikriteereiden vaatimustasoa II. Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Arviointikriteerit löytyvät myös opiskelijaintrasta > Opintosuoritukset ja arviointi > Arviointi.

Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaativuustason II mukaisia kriteereitä, jotka on kuvattu alla.


Ammatillinen tietoperusta, tiedonhaku ja raportointi

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
-analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti


Ammatillinen toiminta ja työelämän kehittäminen

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuut-ta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
- ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
- edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta


Ryhmätyötaidot, johtaminen ja vastuullisuus

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

Opiskelijan tulee tarvittaessa täydentää projektin osaamistavoitteista puuttuvaa osaamista, kunnes osaaminen voidaan arvioida hyväksytyllä tasolla. (Tutkintosääntö 2024.)

[Opinnon tai sen osan uusimisen ja korottamisen aikataulut ja muut reunaehdot sovitaan kirjallisesti opinnon alussa tai ne kirjataan opinnon toteutussuunnitelmaan.]

Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei muuta ole ohjeistettu. Plagioinnin tarkastuksen käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.

Ilmoittautumisaika

20.05.2024 - 26.05.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Tikkurila, liko

Toimipiste

Laurea Tikkurila

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

1 - 14

Koulutus
  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettaja
  • Tiina Turku
Vastuuopettaja

Tiina Turku

Ryhmät
  • HLV223KN
    Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, päivätoteutus, K23, Tikkurila
  • TOH224SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S24, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
  • HLV222SN
    Liiketalouden koulutus, päivätoteutus, S22, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
- kehittää esihenkilö- ja valmennustaitojaan
- johtaa viestintää tiimi- ja asiakastilanteissa
- edistää palautekulttuuria ja tiimin vuorovaikutusta ratkaisukeskeisesti
- vahvistaa omaa ja tiimin muutoskyvykkyyttä sekä resilienssiä
- käyttää fasilitointitekniikoita tiimi ja -asiakastilanteissa
- innostaa, kannustaa ja sitouttaa tiimin jäseniä
- laatia projektin kustannusarvion ja budjetin, sekä seurata ja raportoida projektin taloutta

Toteutustapa

Tikkurilan kampuksen toteutus on 10 opintopisteen laajuinen.
Projektipäälliköt toimivat projektipäällikköinä Tikkurilan kampuksen toteutuksilla:
- Markkinointiosaamisen projekti
- Asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisen projekti
- Service Desing and sustainability -projekti
- Digital Marketing and sales -projekti.

Projektitiimit tapaavat viikottain kampuksella. Pääsääntöisesti palaverit ovat iltapäivällä klo 12.30-15.30. Projektit ajoittuvat eri viikonpäiville.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Mäntyneva Mikko, 2016
Hallittu projekti: jäntevästä suunnittelusta menestykselliseen toteutukseen
e-kirja

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

27.11.2023 - 03.12.2023

Ajoitus

09.01.2024 - 08.05.2024

Opintopistemäärä

10 - 15

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

10 op

Toteutustapa

67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Tikkurila, liko

Toimipiste

Laurea Tikkurila

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

1 - 7

Koulutus
  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettaja
  • Tiina Turku
Vastuuopettaja

Tiina Turku

Ryhmät
  • TOH223SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S23, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
  • HLV222SN
    Liiketalouden koulutus, päivätoteutus, S22, Tikkurila
  • HLV222KN
    Liiketalouden koulutus, päivätoteutus, K22, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
- kehittää esihenkilö- ja valmennustaitojaan
- johtaa viestintää tiimi- ja asiakastilanteissa
- edistää palautekulttuuria ja tiimin vuorovaikutusta ratkaisukeskeisesti
- vahvistaa omaa ja tiimin muutoskyvykkyyttä sekä resilienssiä
- käyttää fasilitointitekniikoita tiimi ja -asiakastilanteissa
- innostaa, kannustaa ja sitouttaa tiimin jäseniä
- laatia projektin kustannusarvion ja budjetin, sekä seurata ja raportoida projektin taloutta

Toteutustapa

Projektipäälliköt toimivat projektipäällikköinä Tikkurilan kampuksen toteutuksilla:
- Markkinointiosaamisen projekti
- Asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittämisen projekti
- Service Desing and sustainability -projekti
- Digital Marketing and sales -projekti.

Projektitiimit tapaavat viikottain kampuksella. Pääsääntöisesti palaverit ovat iltapäivällä klo 12.30-15.30. Projektit ajoittuvat eri viikonpäiville.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Mäntyneva Mikko, 2016
Hallittu projekti: jäntevästä suunnittelusta menestykselliseen toteutukseen
e-kirja

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projektit tehdään pääsääntöisesti Laurean avainkumppaneille ja hankkeille.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä.

Sisältö ja sen jaksotus

Mikko Mäntynevan kirjasta Hallittu projekti tehdää kommentoiva kirjareferaatti.
Tavoitteena on valmistautua ennakkoon projektipäällikön tehtävään. Kirjareferaatit käydään läpi projektipäälliköiden palavereissa.

Omasta toiminnasta projektipäällikkönä kirjoitetaan projektipäällikön raportti.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvosanan projektipäällikölle antaa projektia ohjaava lehtori.

Ilmoittautumisaika

27.11.2023 - 03.12.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Laurea Hyvinkää, liko

Toimipiste

Laurea Hyvinkää

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

1 - 20

Koulutus
  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettaja
  • Nina Weckman
  • Maija Huhta
  • Taru Tallgren
  • Pyry Airaksinen
  • Aapo Hollanti
  • Kati Tuppuri
  • Tero Uusitalo
Vastuuopettaja

Tero Uusitalo

Ryhmät
  • TOH223SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S23, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
  • HLB222SN
    Liiketalouden koulutus, päivätoteutus, S22, Hyvinkää

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
- kehittää esihenkilö- ja valmennustaitojaan
- johtaa viestintää tiimi- ja asiakastilanteissa
- edistää palautekulttuuria ja tiimin vuorovaikutusta ratkaisukeskeisesti
- vahvistaa omaa ja tiimin muutoskyvykkyyttä sekä resilienssiä
- käyttää fasilitointitekniikoita tiimi ja -asiakastilanteissa
- innostaa, kannustaa ja sitouttaa tiimin jäseniä
- laatia projektin kustannusarvion ja budjetin, sekä seurata ja raportoida projektin taloutta

Toteutustapa

Oppimisympäristönä toimii projekti, jossa tälle toteutukselle ilmoittautunut opiskelija toimii projektipäällikkönä.

Opinto kehittää projektipäällikkötyön sekä esihenkilövalmiuksia.
Opiskelija pääsee osallistumaan ydinosaamisen moduulien projektiin asiantuntijana ja samalla opiskelee täydentävien opintojen tavoitteiden mukaisesti.

Oppimisympäristöinä toimivien projektien ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.

Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy oppimisymäristönä toimivan projektin Teams-työtilasta.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projektin toimeksiantaja: oppimisympäristönä toimivan projektin toimeksiantaja.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Kick-off (pakollinen osallistuminen) määräytyy sen projektitoteutuksen mukaan, jossa opiskelija toimii projektipäällikkönä.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.” Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 op=26,7 h

Sisältö ja sen jaksotus

Projektin tavoitteet:

Projektin tavoitteet:
Opiskelija osaa:
- kehittää esihenkilö- ja valmennustaitojaan
- johtaa viestintää tiimi- ja asiakastilanteissa
- edistää palautekulttuuria ja tiimin vuorovaikutusta ratkaisukeskeisesti
- vahvistaa omaa ja tiimin muutoskyvykkyyttä sekä resilienssiä
- käyttää fasilitointitekniikoita tiimi ja –asiakastilanteissa
- innostaa, kannustaa ja sitouttaa tiimin jäseniä
- laatia projektin kustannusarvion ja budjetin, sekä seurata ja raportoida projektin taloutta

Lisätietoja opiskelijoille

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P:n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen arviointi kohdistuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella (Laurean tutkintosääntö).

Projektin arvioinnissa noudatetaan Laurean arviointikriteereiden vaatimustasoa II. Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Arviointikriteerit löytyvät myös opiskelijaintrasta > Opintosuoritukset ja arviointi > Arviointi.

Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä:


Ammatillinen tietoperusta, tiedonhaku ja raportointi

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
-analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti


Ammatillinen toiminta ja työelämän kehittäminen

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuut-ta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
- ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
- edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta


Ryhmätyötaidot, johtaminen ja vastuullisuus

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

Opiskelijan tulee tarvittaessa ”täydentää projektin osaamistavoitteista puuttuvaa osaamista, kunnes osaaminen voidaan arvioida hyväksytyllä tasolla. ” (Laurean tutkintosääntö.)

Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei muuta ole ohjeistettu. Ouriginalin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.

Ilmoittautumisaika

22.05.2023 - 28.05.2023

Ajoitus

28.08.2023 - 04.12.2023

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

10 op

Toteutustapa

50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Tikkurila, liko

Toimipiste

Laurea Tikkurila

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

1 - 14

Koulutus
  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettaja
  • Tiina Turku
Vastuuopettaja

Tiina Turku

Ryhmät
  • HLV221SN
    Liiketalouden koulutus, päivätoteutus, S21, Tikkurila
  • TOH223SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S23, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
  • HLV222KN
    Liiketalouden koulutus, päivätoteutus, K22, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
- kehittää esihenkilö- ja valmennustaitojaan
- johtaa viestintää tiimi- ja asiakastilanteissa
- edistää palautekulttuuria ja tiimin vuorovaikutusta ratkaisukeskeisesti
- vahvistaa omaa ja tiimin muutoskyvykkyyttä sekä resilienssiä
- käyttää fasilitointitekniikoita tiimi ja -asiakastilanteissa
- innostaa, kannustaa ja sitouttaa tiimin jäseniä
- laatia projektin kustannusarvion ja budjetin, sekä seurata ja raportoida projektin taloutta

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

22.05.2023 - 13.08.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

10 - 15

Virtuaaliosuus

8 op

Toteutustapa

47 % Lähiopetus, 53 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Hyvinkää, liko

Toimipiste

Laurea Hyvinkää

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

1 - 40

Koulutus
  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettaja
  • Nina Weckman
  • Maija Huhta
  • Taru Tallgren
  • Pyry Airaksinen
  • Aapo Hollanti
  • Kati Tuppuri
  • Tero Uusitalo
Vastuuopettaja

Tero Uusitalo

Ryhmät
  • HLB222KN
    Liiketalouden koulutus, päivätoteutus, K22, Hyvinkää
  • TOH223SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S23, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
- kehittää esihenkilö- ja valmennustaitojaan
- johtaa viestintää tiimi- ja asiakastilanteissa
- edistää palautekulttuuria ja tiimin vuorovaikutusta ratkaisukeskeisesti
- vahvistaa omaa ja tiimin muutoskyvykkyyttä sekä resilienssiä
- käyttää fasilitointitekniikoita tiimi ja -asiakastilanteissa
- innostaa, kannustaa ja sitouttaa tiimin jäseniä
- laatia projektin kustannusarvion ja budjetin, sekä seurata ja raportoida projektin taloutta

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

28.11.2022 - 04.12.2022

Ajoitus

16.01.2023 - 15.05.2023

Opintopistemäärä

15 op

Virtuaaliosuus

8 op

TKI-osuus

15 op

Toteutustapa

47 % Lähiopetus, 53 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Hyvinkää, liko

Toimipiste

Laurea Hyvinkää

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

1 - 40

Koulutus
  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettaja
  • Nina Weckman
  • Taru Tallgren
  • Tero Uusitalo
Vastuuopettaja

Tero Uusitalo

Ryhmät
  • TOH222SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S22, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
- kehittää esihenkilö- ja valmennustaitojaan
- johtaa viestintää tiimi- ja asiakastilanteissa
- edistää palautekulttuuria ja tiimin vuorovaikutusta ratkaisukeskeisesti
- vahvistaa omaa ja tiimin muutoskyvykkyyttä sekä resilienssiä
- käyttää fasilitointitekniikoita tiimi ja -asiakastilanteissa
- innostaa, kannustaa ja sitouttaa tiimin jäseniä
- laatia projektin kustannusarvion ja budjetin, sekä seurata ja raportoida projektin taloutta

Toteutustapa

Oppimisympäristönä toimii projekti, jossa tälle toteutukselle ilmoittautunut opiskelija toimii projektipäällikkönä

Opinto kehittää projektipäällikkötyön sekä esihenkilövalmiuksia.

Opiskelija pääsee osallistumaan ydinosaamisen moduulien projektiin asiantuntijana ja samalla opiskelee täydentävien opintojen tavoitteiden mukaisesti.

Oppimisympäristönä toimivan projektin ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.

Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy oppimisymäristönä toimivan projektin Teams-työtilasta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projektin toimeksiantaja: oppimisympäristönä toimivan projektin toimeksiantaja.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.” Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa (pre-briiffi).

Oppimisympäristönä toimivan projektin aloitusbriiffiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa. Oppimisympäristönä toimivaa projektia ohjataan viikoittain.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.

Sisältö ja sen jaksotus

Projektin tavoitteet:
Opiskelija osaa:
- kehittää esihenkilö- ja valmennustaitojaan
- johtaa viestintää tiimi- ja asiakastilanteissa
- edistää palautekulttuuria ja tiimin vuorovaikutusta ratkaisukeskeisesti
- vahvistaa omaa ja tiimin muutoskyvykkyyttä sekä resilienssiä
- käyttää fasilitointitekniikoita tiimi ja –asiakastilanteissa
- innostaa, kannustaa ja sitouttaa tiimin jäseniä
- laatia projektin kustannusarvion ja budjetin, sekä seurata ja raportoida projektin taloutta

Lisätietoja opiskelijoille

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen arviointi kohdistuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella (Laurean tutkintosääntö).

Projektin arvioinnissa noudatetaan Laurean arviointikriteereiden vaatimustasoa II. Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Arviointikriteerit löytyvät myös opiskelijaintrasta > Opintosuoritukset ja arviointi > Arviointi.

Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä:

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti

AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuut-ta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
- ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
- edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta

RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

Opiskelijan tulee tarvittaessa ”täydentää projektin osaamistavoitteista puuttuvaa osaamista, kunnes osaaminen voidaan arvioida hyväksytyllä tasolla. ” (Laurean tutkintosääntö.)

Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei muuta ole ohjeistettu. Urkundin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.

Ilmoittautumisaika

28.11.2022 - 04.12.2022

Ajoitus

01.01.2023 - 17.05.2023

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

10 op

Toteutustapa

50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Tikkurila, liko

Toimipiste

Laurea Tikkurila

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

1 - 21

Koulutus
  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettaja
  • Tiina Turku
Vastuuopettaja

Tiina Turku

Ryhmät
  • HLV221SN
    Liiketalouden koulutus, päivätoteutus, S21, Tikkurila
  • TOH222SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S22, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
  • HLV221KN
    Liiketalouden koulutus, päivätoteutus, K21, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
- kehittää esihenkilö- ja valmennustaitojaan
- johtaa viestintää tiimi- ja asiakastilanteissa
- edistää palautekulttuuria ja tiimin vuorovaikutusta ratkaisukeskeisesti
- vahvistaa omaa ja tiimin muutoskyvykkyyttä sekä resilienssiä
- käyttää fasilitointitekniikoita tiimi ja -asiakastilanteissa
- innostaa, kannustaa ja sitouttaa tiimin jäseniä
- laatia projektin kustannusarvion ja budjetin, sekä seurata ja raportoida projektin taloutta

Toteutustapa

Oppimisympäristönä toimii projekti, jossa tälle toteutukselle ilmoittautunut opiskelija toimii projektipäällikkönä

Opinto kehittää projektipäällikkötyön sekä esihenkilövalmiuksia.

Opiskelija pääsee osallistumaan ydinosaamisen moduulien projektiin asiantuntijana ja samalla opiskelee täydentävien opintojen tavoitteiden mukaisesti.

Oppimisympäristönä toimivan projektin ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.

Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy projektin Teams-työtilasta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projektin toimeksiantaja: oppimisympäristönä toimivan projektin toimeksiantaja.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.” Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa (pre-briiffi).

Oppimisympäristönä toimivan projektin aloitusbriiffiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa. Oppimisympäristönä toimivaa projektia ohjataan viikoittain.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.

Lisätietoja opiskelijoille

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen arviointi kohdistuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella (Laurean tutkintosääntö).

Projektin arvioinnissa noudatetaan Laurean arviointikriteereiden vaatimustasoa II. Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Arviointikriteerit löytyvät myös opiskelijaintrasta > Opintosuoritukset ja arviointi > Arviointi.

Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä:

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti

AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuut-ta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
- ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
- edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta

RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

Opiskelijan tulee tarvittaessa ”täydentää projektin osaamistavoitteista puuttuvaa osaamista, kunnes osaaminen voidaan arvioida hyväksytyllä tasolla. ” (Laurean tutkintosääntö.)

Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei muuta ole ohjeistettu. Urkundin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.

Ilmoittautumisaika

23.05.2022 - 29.05.2022

Ajoitus

01.09.2022 - 16.12.2022

Opintopistemäärä

15 op

Virtuaaliosuus

8 op

Toteutustapa

47 % Lähiopetus, 53 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Hyvinkää, liko

Toimipiste

Laurea Hyvinkää

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

1 - 40

Koulutus
  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettaja
  • Maija Huhta
  • Taru Tallgren
  • Pyry Airaksinen
  • Aapo Hollanti
  • Kati Tuppuri
  • Tero Uusitalo
Vastuuopettaja

Tero Uusitalo

Ajoitusryhmät
  • Ohjaus maanantai, projekti suomeksi (Koko: 40. Avoin AMK: 0.)
  • Ohjaus tiistai, projekti suomeksi (Koko: 40. Avoin AMK: 0.)
  • Ohjaus keskiviikko, projekti suomeksi (Koko: 40. Avoin AMK: 0.)
  • Ohjaus torstai, projekti suomeksi (Koko: 40. Avoin AMK: 0.)
  • Guidance Monday, project in English (Koko: 40. Avoin AMK: 0.)
  • Guidance Tuesday, project in English (Koko: 40. Avoin AMK: 0.)
  • Guidance Wednesday, project in English (Koko: 40. Avoin AMK: 0.)
  • Guidance Thursday, project in English (Koko: 40. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
  • HLB221SA
    Liiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, S21, Hyvinkää
  • HLB222KA
    Liiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, K22, Hyvinkää
  • HLB222KN
    Liiketalouden koulutus, päivätoteutus, K22, Hyvinkää
  • HLB221KN
    Liiketalouden koulutus, päivätoteutus, K21, Hyvinkää
  • HLB220KN
    Liiketalouden koulutus, päivätoteutus, K20, Hyvinkää
  • HLB221SN
    Liiketalouden koulutus, päivätoteutus, S21, Hyvinkää
  • HLB220SA
    Liiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, S20, Hyvinkää
  • TOH222SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S22, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
  • HLB221KA
    Liiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, K21, Hyvinkää
  • HLB220SN
    Liiketalouden koulutus, päivätoteutus, S20, Hyvinkää
  • HLB220KA
    Liiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, K20, Hyvinkää
Pienryhmät
  • Ohjaus maanantai, projekti suomeksi
  • Ohjaus tiistai, projekti suomeksi
  • Ohjaus keskiviikko, projekti suomeksi
  • Ohjaus torstai, projekti suomeksi
  • Guidance Monday, project in English
  • Guidance Tuesday, project in English
  • Guidance Wednesday, project in English
  • Guidance Thursday, project in English

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
- kehittää esihenkilö- ja valmennustaitojaan
- johtaa viestintää tiimi- ja asiakastilanteissa
- edistää palautekulttuuria ja tiimin vuorovaikutusta ratkaisukeskeisesti
- vahvistaa omaa ja tiimin muutoskyvykkyyttä sekä resilienssiä
- käyttää fasilitointitekniikoita tiimi ja -asiakastilanteissa
- innostaa, kannustaa ja sitouttaa tiimin jäseniä
- laatia projektin kustannusarvion ja budjetin, sekä seurata ja raportoida projektin taloutta

Toteutustapa

Oppimisympäristönä toimii projekti, jossa tälle toteutukselle ilmoittautunut opiskelija toimii projektissa projektipäällikkönä ja kehittää ainakin tämän opinnon tavoitteena olevaa osaamista. Opintopisteiden määrä sovitaan kertyneen osaamisen mukaan ja voi olla suurempi tai pienempi kuin tämän toteutuksen laajuus.

Ilmoittautuessaan Projektipäällikkönä toimiminen -opintoon opiskelija valitsee samalla prioriteetin, joka sopii hänen aikatauluunsa (viikonpäivä ma-to) sekä oppimisympäristönä toimivan projektin kielen (suomi/englanti). Opiskelija sijoitetaan prioriteetin mukaiseen projektiin projektipäälliköksi yhteisen keskustelun jälkeen ohjaajien toimesta / arvonnan perusteella.

Oppimisympäristönä toimivan projektin ohjaus- ja työskentelyajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.

Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.

Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy projektin Teams-työtilasta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projektin toimeksiantaja: oppimisympäristönä toimivan projektin toimeksiantaja.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. … Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna.” Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa (pre-briiffi).

Oppimisympäristönä toimivan projektin aloitusbriiffiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa. Oppimisympäristönä toimivaa projektia ohjataan viikoittain.

Kansainvälisyys toteutuksella

Kansainvälisyyden mahdollinen toteutuminen kuvataan oppimisympäristönä toimivan projektin toteutussuunnitelmassa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.

Lisätietoja opiskelijoille

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P.n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen arviointi kohdistuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella (Laurean tutkintosääntö).

Projektin arvioinnissa noudatetaan Laurean arviointikriteereiden vaatimustasoa II. Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Arviointikriteerit löytyvät myös opiskelijaintrasta > Opintosuoritukset ja arviointi > Arviointi.

Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä:

AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti

AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuut-ta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
- ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
- edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta

RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

Opiskelijan tulee tarvittaessa ”täydentää projektin osaamistavoitteista puuttuvaa osaamista, kunnes osaaminen voidaan arvioida hyväksytyllä tasolla. ” (Laurean tutkintosääntö.)

Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei muuta ole ohjeistettu. Urkundin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.