Siirry suoraan sisältöön

Intercultural Approach to Futures Thinking in EnglishLaajuus (10 op)

Opinnon tunnus: ML00BW69

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

The student is able to:
- communicate in English in a professional way in one’s own field of study
- apply intercultural management and theories into a futures and design thinking project in English
- plan and develop services by applying futures and design thinking in English

Lisätiedot

Opinnon tavoitteena olevan osaamisen arvioinnissa käytetään Laurean yhteisten arviointikriteereiden vaativuustasoa 2.

Ilmoittautumisaika

20.05.2024 - 26.05.2024

Ajoitus

06.09.2024 - 29.11.2024

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Leppävaara, palvelu

Toimipiste

Laurea Leppävaara

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Ravintola- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus (PRA2), Laurea Leppävaara
Opettaja
  • Rest Virtuaali
  • Miia Vakkuri
  • Heidi Vähänikkilä
Vastuuopettaja

Heidi Vähänikkilä

Ryhmät
  • PRA223KN
    Ravintola- ja tapahtumaliiketoiminnan koulutus, päivätoteutus, K23, Leppävaara

Osaamistavoitteet

The student is able to:
- communicate in English in a professional way in one’s own field of study
- apply intercultural management and theories into a futures and design thinking project in English
- plan and develop services by applying futures and design thinking in English

Toteutustapa

Opintojakso toteutetaan pääosin Leppävaaran kampuksella lähiopetuksena, sisältäen mm. workshop-päiviä.
Osa oppimisesta tapahtuu Canvas-verkkoalustalla tiimityöskentelynä. Opintojakso sisältää mahdollisuuksien mukaan yhden tai useamman vierailun, tarkemmat ajankohdat käydään läpi opintojakson ensimmäisellä kerralla.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Design Thinking materials and theory books:

Finland Futures Research Centre (FFRC)
https://www.utu.fi/en/university/turku-school-of-economics/finland-futures-research-centre

The Finnish Innovation Fund Sitra
https://www.sitra.fi/en/themes/foresight-and-insight/#contact

Lupton, E. Graphic design thinking : beyond brainstorming. 2011.Princeton Architectural Press ; Maryland Institute College of Art. https://ebookcentral.proquest.com/lib/laurea/reader.action?docID=3387597Links to an external site.

Luchs, Michael G. ; Griffin, Abbie ; Swan, Scott. 2015. Design Thinking. Wiley-Blackwell.
https://ebookcentral.proquest.com/lib/laurea/reader.action?docID=4041673Links to an external site.

Service Design ­ Practical access to an evolving field, Moriz Stefan. 2009.Links to an external site.

Laurea LibGuide

Osterwalder, A., Pigneur, Y., Bernarda, G. & Smith, A. 2014. Value proposition design: how to create products and services customers want. New Jersey: Hoboken, John Wiley & Sons Inc. E-book: https://laurea.finna.fi/Record/nelli01.2670000000592458Links to an external site.

Schneider, J. & Stickdorn, M. 2011. This is Service Design Thinking Basics – Tools – Cases. BIS Publishers. Amsterdam. E-book: https://laurea.finna.fi/Record/laurus.74054 Links to an external site.

Stickdorn, M., Lawrence, A. & Schneider, J. (2018). This is service design doing. Media Inc. O’Reilly.
E-book: https://laurea.finna.fi/Record/nelli01.4100000002045871Links to an external site.

Saunders_2009_Research_Methods_for_Business_Students.pdf

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Voidaan sopia erikseen vastuuopettajan kanssa ennen opintojakson alkua

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Opintojakso toteutetaan kiinteässä yhteistyössä työelämän kanssa. Opintojakson tehtävät sitoutetaan käytännönläheisesti alan ajankohtaisiin ilmiöihin.

Kansainvälisyys toteutuksella

Opintojakson ytimessä on kansainvälisyys, opiskelijat pääsevät tutustumaan eri näkökulmista kansainväliseen Hospitality-alan toimintaan.



.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste vastaa 26,7 tuntia opiskelijan työtä. Tämä opintojakso on 10 op, eli noin 267 tuntia aktiivista työskentelyä. Osa oppimisesta tapahtuu kampuksella, mutta opiskelijan tulee aktiivisesti varata aikaa tehtäville ja oppimiselle tuntien ulkopuolella.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tällä kurssilla käytetään arviointiperustetta 2.
Tarkista ajankohtaiset tiedot opiskelijan intranetistä tästä linkistä:
https://laureauas.sharepoint.com/sites/studentEn_studyperformancesandevaluation/SitePages/Evaluation-criteria-for-Bachelor%27s-studies.aspx

Hylätty (0)

Tällä kurssilla käytetään arviointiperustetta 2.
Tarkista ajankohtaiset tiedot opiskelijan intranetistä tästä linkistä:
https://laureauas.sharepoint.com/sites/studentEn_studyperformancesandevaluation/SitePages/Evaluation-criteria-for-Bachelor%27s-studies.aspx

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tällä kurssilla käytetään arviointiperustetta 2.
Tarkista ajankohtaiset tiedot opiskelijan intranetistä tästä linkistä:
https://laureauas.sharepoint.com/sites/studentEn_studyperformancesandevaluation/SitePages/Evaluation-criteria-for-Bachelor%27s-studies.aspx

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Tällä kurssilla käytetään arviointiperustetta 2.
Tarkista ajankohtaiset tiedot opiskelijan intranetistä tästä linkistä:
https://laureauas.sharepoint.com/sites/studentEn_studyperformancesandevaluation/SitePages/Evaluation-criteria-for-Bachelor%27s-studies.aspx

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tällä kurssilla käytetään arviointiperustetta 2.
Tarkista ajankohtaiset tiedot opiskelijan intranetistä tästä linkistä:
https://laureauas.sharepoint.com/sites/studentEn_studyperformancesandevaluation/SitePages/Evaluation-criteria-for-Bachelor%27s-studies.aspx

Lisätiedot

Opinnon tavoitteena olevan osaamisen arvioinnissa käytetään Laurean yhteisten arviointikriteereiden vaativuustasoa 2.