Siirry suoraan sisältöön

Varhaiskasvatukseen suuntautuva opinnäytetyöLaajuus (15 op)

Opinnon tunnus: SS00BX37

Laajuus

15 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- esittää perusteltuja työelämää koskevia kehittämisehdotuksia
- käsitteellistää työelämän ilmiöitä tutkittuun tietoon perustuen
- käyttää sopivia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä uuden tiedon tuottamiseksi
- toimia kehittämishankkeissa yhteistoiminnallisesti ja vastuullisesti työelämän ja muiden yhteistyökumppanien kanssa
- arvioida omaa toimintaansa ja omia ratkaisujaan kriittisesti
- hallita kokonaisuuksia sekä esittää asiansa loogisesti ja perustellen

Ajoitus

01.01.2025 - 31.12.2025

Opintopistemäärä

15 op

TKI-osuus

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Laurea Tikkurila, sote

Toimipiste

Laurea Tikkurila

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

1 - 30

Koulutus
  • Degree Programme in Social Services (SWV), Laurea Tikkurila
Opettaja
  • Heidi Isotalo
  • Kati Rintakorpi
  • Henna Jalasmäki
  • Sonja Kukkonen
Vastuuopettaja

Sonja Kukkonen

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- esittää perusteltuja työelämää koskevia kehittämisehdotuksia
- käsitteellistää työelämän ilmiöitä tutkittuun tietoon perustuen
- käyttää sopivia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä uuden tiedon tuottamiseksi
- toimia kehittämishankkeissa yhteistoiminnallisesti ja vastuullisesti työelämän ja muiden yhteistyökumppanien kanssa
- arvioida omaa toimintaansa ja omia ratkaisujaan kriittisesti
- hallita kokonaisuuksia sekä esittää asiansa loogisesti ja perustellen

Arviointiasteikko

H-5

Ajoitus

01.01.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Laurea Otaniemi, sote

Toimipiste

Laurea Otaniemi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

1 - 200

Koulutus
  • Sosionomikoulutus (SSG2), Laurea Otaniemi
Vastuuopettaja

Virpi Lund

Ryhmät
  • SSG221SA
    Sosionomikoulutus, monimuotototeutus, S21, Otaniemi
  • SSG222KA
    Sosionomikoulutus, monimuotototeutus, K22, Otaniemi
  • SSG220SN
    Sosionomikoulutus, päivätoteutus, S20, Otaniemi
  • SSG222SA
    Sosionomikoulutus, monimuotototeutus, S22, Otaniemi
  • SSG221KA
    Sosionomikoulutus, monimuotototeutus, K21, Otaniemi

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- esittää perusteltuja työelämää koskevia kehittämisehdotuksia
- käsitteellistää työelämän ilmiöitä tutkittuun tietoon perustuen
- käyttää sopivia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä uuden tiedon tuottamiseksi
- toimia kehittämishankkeissa yhteistoiminnallisesti ja vastuullisesti työelämän ja muiden yhteistyökumppanien kanssa
- arvioida omaa toimintaansa ja omia ratkaisujaan kriittisesti
- hallita kokonaisuuksia sekä esittää asiansa loogisesti ja perustellen

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ajoitus

01.01.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

15 op

TKI-osuus

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Laurea Tikkurila, sote

Toimipiste

Laurea Tikkurila

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

1 - 200

Koulutus
  • Degree Programme in Social Services (SWV), Laurea Tikkurila
Opettaja
  • Kati Rintakorpi
  • Henna Jalasmäki
  • Kaisa Salminen
Vastuuopettaja

Riikka Kanervo

Ryhmät
  • SWV222SN
    Degree Programme in Social Services, daytime studies, S22, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- esittää perusteltuja työelämää koskevia kehittämisehdotuksia
- käsitteellistää työelämän ilmiöitä tutkittuun tietoon perustuen
- käyttää sopivia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä uuden tiedon tuottamiseksi
- toimia kehittämishankkeissa yhteistoiminnallisesti ja vastuullisesti työelämän ja muiden yhteistyökumppanien kanssa
- arvioida omaa toimintaansa ja omia ratkaisujaan kriittisesti
- hallita kokonaisuuksia sekä esittää asiansa loogisesti ja perustellen

Arviointiasteikko

H-5

Ajoitus

01.01.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D, Verkkokampus, sote

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

1 - 200

Koulutus
  • Sosionomikoulutus (SSD2), Laurea Verkkokampus
Opettaja
  • Annemari Kantanen
  • Pauliina Partanen
  • Marjo Ritmala
Vastuuopettaja

Pauliina Partanen

Ryhmät
  • SSD222KA
    Sosionomikoulutus, verkko-opinnot, K22, Verkkokampus
  • SSD220SA
    Sosionomikoulutus, verkko-opinnot, S20, Verkkokampus
  • SSD222SA
    Sosionomikoulutus, verkko-opinnot, S22, Verkkokampus
  • SSD221KA
    Sosionomikoulutus, verkko-opinnot, K21, Verkkokampus
  • SSD223KA
    Sosionomikoulutus, verkko-opinnot, K23, Verkkokampus
  • SSD221SA
    Sosionomikoulutus, verkko-opinnot, S21, Verkkokampus

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- esittää perusteltuja työelämää koskevia kehittämisehdotuksia
- käsitteellistää työelämän ilmiöitä tutkittuun tietoon perustuen
- käyttää sopivia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä uuden tiedon tuottamiseksi
- toimia kehittämishankkeissa yhteistoiminnallisesti ja vastuullisesti työelämän ja muiden yhteistyökumppanien kanssa
- arvioida omaa toimintaansa ja omia ratkaisujaan kriittisesti
- hallita kokonaisuuksia sekä esittää asiansa loogisesti ja perustellen

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

02.12.2023 - 31.12.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D, Verkkokampus, sote

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Johanna Holmikari
  • Sanna Saraste
  • Sonja Kukkonen
Ryhmät
  • SSYOD23SY
    Varhaiskasvatuksen sosionomin osaajakoulutus, Avoin AMK, S23, Verkkokampus

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- esittää perusteltuja työelämää koskevia kehittämisehdotuksia
- käsitteellistää työelämän ilmiöitä tutkittuun tietoon perustuen
- käyttää sopivia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä uuden tiedon tuottamiseksi
- toimia kehittämishankkeissa yhteistoiminnallisesti ja vastuullisesti työelämän ja muiden yhteistyökumppanien kanssa
- arvioida omaa toimintaansa ja omia ratkaisujaan kriittisesti
- hallita kokonaisuuksia sekä esittää asiansa loogisesti ja perustellen

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

02.12.2023 - 31.12.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Laurea Tikkurila, sote

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Early Childhood Education and Care (ECEC) Working Life Oriented Competence Module (SSYOV1), Avoin AMK, Tikkurila
Opettaja
  • Henna Jalasmäki
  • Sonja Kukkonen
Ryhmät
  • SSYOV124KY
    Early Childhood Education and Care (ECEC) Working Life Oriented Competence Module, Avoin AMK, K24, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- esittää perusteltuja työelämää koskevia kehittämisehdotuksia
- käsitteellistää työelämän ilmiöitä tutkittuun tietoon perustuen
- käyttää sopivia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä uuden tiedon tuottamiseksi
- toimia kehittämishankkeissa yhteistoiminnallisesti ja vastuullisesti työelämän ja muiden yhteistyökumppanien kanssa
- arvioida omaa toimintaansa ja omia ratkaisujaan kriittisesti
- hallita kokonaisuuksia sekä esittää asiansa loogisesti ja perustellen

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ajoitus

01.01.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

15 op

TKI-osuus

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Laurea Hyvinkää, sote

Toimipiste

Laurea Porvoo

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

1 - 200

Koulutus
  • Sosionomikoulutus (SSY2), Laurea yhteinen
Opettaja
  • Maire Antikainen
  • Paula Väliaho
  • Marika Kivistö
  • Sanni Einovaara
Vastuuopettaja

Maire Antikainen

Ryhmät
  • SSP222KA
    Sosionomikoulutus, monimuotototeutus, K22, Porvoo
  • SSB222KA
    Sosionomikoulutus, monimuotototeutus, K22, Hyvinkää
  • SSF222SA
    Sosionomikoulutus, monimuotototeutus, S22, Lohja
  • SSB222SA
    Sosionomikoulutus, monimuotototeutus, S22, Hyvinkää
  • SSP221KA
    Sosionomikoulutus, monimuotototeutus, K21, Porvoo
  • SSB221SA
    Sosionomikoulutus, monimuotototeutus, S21, Hyvinkää
  • SSB221KN
    Sosionomikoulutus, päivätoteutus, K21, Hyvinkää
  • SSF221SA
    Sosionomikoulutus, monimuotototeutus, S21, Lohja

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- esittää perusteltuja työelämää koskevia kehittämisehdotuksia
- käsitteellistää työelämän ilmiöitä tutkittuun tietoon perustuen
- käyttää sopivia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä uuden tiedon tuottamiseksi
- toimia kehittämishankkeissa yhteistoiminnallisesti ja vastuullisesti työelämän ja muiden yhteistyökumppanien kanssa
- arvioida omaa toimintaansa ja omia ratkaisujaan kriittisesti
- hallita kokonaisuuksia sekä esittää asiansa loogisesti ja perustellen

Toteutustapa

Sosionomi (AMK)-tutkinnon suorittanut opiskelija voi saada varhaiskasvatuksen sosionomin kelpoisuuden
Lähde: www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2018/20180540

Vararehtorin päätös: Opinnäytetyön aihe liittyy varhaiskasvatukseen ja varhaiskasvatuksen osaamiseen ja kehittämiseen tai monialaiseen yhteistyöhön varhaiskasvatuksessa

Opinnäytetyön tekemisen voit aloittaa valitsemanasi ajankohtana, siihen ei ilmoittauduta. Liity Canvasista opinnäytetyötilaan ja orientoidu opinnäytetyöprosessiin.

Opinnäytetyö lähtee liikkeelle aiheen valinnasta ja aiheanalyysistä. Sen hyväksymisen jälkeen työlle nimetään ohjaaja.
Opinnäytetyön laatimiseen kuuluuopinnäytetyösuunnitelman esittäminen, toisen opinnäytetyön opponointi, oman työn esittely, arviointikeskustelu ja kypsyysnäytteen tekeminen.

Opinnäytetyö prosessi rakentuu ryhmäohjauskäytänteiden tukemana. Ryhmäohjausten lisäksi prosessiin liittyy työkohtaisia ohjauksia sekä tiedonhaun ja kirjoittamisen pajoja. Prosessi rakentuu suunnittelu-, toteutus- ja julkaisuvaiheen osista.

”Opinnäytetyöhön kuuluvan kypsyysnäytteen kirjoitat suomen tai ruotsin kielellä ammattikorkeakouluasetuksen mukaisesti oman koulusivistyskielesi mukaan. Mikäli koulusivistyskielesi on muu kuin suomi tai ruotsi tai olet saanut koulusivistyksensä ulkomailla, kirjoitat kypsyysnäytteen joko suomeksi tai englanniksi.” (Laurean tutkintosääntö.)

Aika ja paikka

Opinnäytetyö ohjaus toteutetaan verkossa.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opinnäytetyön lähdekirjallisuus sisällöllisesti rakentuu pääosin opiskelijan omasta aiheesta lähtien.

Opinnäytetyöpohja on opiskelijaintrassa: katso Dokumenttipohjat (tai Opinnäytetyö).

Plagioinnin (eli luvaton tekstin lainaaminen) tunnistamiseen käytetään Urkund-ohjelmaa. Urkund-käyttöohje opiskelijalle ja Plagiointitapausten käsittely Laureassa on ohjeistettu opiskelijaintran sivuilla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Lisätiedot opiskelijaintrasta.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Opinnäytetyöltä odotetaan selkeää yhteyttä työelämän kehittämiseen. Tavoitteena voi olla esimerkiksi palvelun, toimintamallien tai uuden työkulttuurin kehittäminen. Opinnäytetyö voi olla osa ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehittämistoimintaa.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Opinnäytetyöinfo ja -materiaali löytyvät Canvasista ja intrasta. Opinnäytetyöohjaus toteutetaan verkossa.

Opiskelija osallistuu ryhmäohjaustapaamisiin oman etenemissuunnitelmansa mukaisesti aikatauluttaen, mutta kuitenkin siten, että ryhmäohjaukset painoittuisivat opinnäytetyöprosessin alkuvaiheeseen. Osallistuminen ryhmäohjauksiin ensisijaisesti oman ohjaajan johdolla, omassa ryhmässä. Opinnäytetyön suunnittelu, toteutus ja julkaisuvaiheen asiat käsitellään yhteisissä teemawebinaareissa.

Opinnäyteprosessiin liittyvät osat, kuten viestintä ja tiedonhaku tulee suorittaa ko. lehtoreiden ohjeiden mukaisesti. Opintojakso päättyy julkaisuseminaariin, jossa oma työ esitellään, ja jokainen toimii opponenttina toiselle julkaistavalle työlle. Osallistu vähintään yhteen julkaisuseminaariin ennen oman työsi esittämistä julkaisuseminaarissa.

Opinnäytetyöprosessien kesto vaihtelee ajallisesti paljon, ja on opiskelijan itsensä säädeltävissä.

Jos olet valmistumassa, huomioi tärkeät päivämäärät opinnäytetyön palautuksessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Sisältö ja sen jaksotus

Pohdi aluksi opinnäytetyösi tarvetta:
Millaisia ovat ne ilmiöön liittyvät kehittämis- ja tutkimustarpeet, jotka edellyttäisivät selvittelyä ko. kontekstissa?

Tarpeen ohjaamana opiskelija määrittää opinnäytetyönsä tarkoituksen siten, että voi sen avulla tukea sekä omaa ammatillisen identiteettinsä vahvistamista että työelämän yhteistyökumppanin tarpeita. opinnäytetyön tarkoitus ilmaistaan yleisellä tasolla, mitä on aikomus tutkia/kartoittaa/ selvittää tai kehittää.

Opinnäytetyön tavoite ilmaisee sen, mitä hyötyä siitä on toimeksiantajalle (esim. tuottaa arviointitietoa työelämän kehittämistarpeisiin, auttaa muuttamaan dokumentointijärjestelmää tms.) ja opiskelijalle itselleen ammatillisen osaamisen kehittymisessä kohti asiantuntijuutta. Tavoite kertoo kenelle ja millaista tietoa, hyötyä tai osaamista opinnäytetyön avulla saavutetaan.

Tavoitteeseen päästään usein tutkimuskysymyksen muotoilun avulla. Tutkimuskysymyksesi avulla määrität:
- Mitä sinun opinnäytetyössäsi odotetaan, toivotaan tekevän suhteessa em. tarpeeseen?
- Mitä on se, mitä sinä lähdet tekemään?

Näihn tavoitteisiin pääsemiseksi opinnäytetyön muoto voi olla:
- tutkimuksellinen
- kehittämistyö
- portfolio-muotoinen, tai
- päiväkirjamuotoinen

Lisätietoja opiskelijoille

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Opintototeutuksen laatua on arvioitu ja raportti itsearvioinnista löytyy Canvasista.
C-yksikössä opiskelijoiden opinnäytetyön ohjaus toteutuu verkossa.

Julkaisuseminaarit pidetään verkossa. Julkaisuseminaareihin ilmoittaudutaan Hyvinkään opintotoimiston koordinoimana.
Tiedonhankinnan ja kirjoittamisen pajoihin voi osallistua millä tahansa kampuksella, olemalla asiasta etukäteen yhteydessä ko. lehtoriin.

Ennen opinnäytetyön aloittamista tulee suorittaa tutkimus- ja kehittämismenetelmäopinnot tai aloittaa viimeistäänkin niiden suorittaminen opinnäytetyötä käynnistettäessä.

Huom.
- opinnäytetyö alkaa aiheanalyysin tuottamisella (1 sivu annettujen ohjeiden mukaisesti).
- Aiheanalyysin pohjalta kirjoitetaan opinnäytesuunnitelma, joka esitellään sekä harjoitusopponoidaan omassa opinnäyteryhmässä, ja sen hyväksyy työlle määritetty ohjaaja.
- Julkaisuseminaariin osallistuminen edellyttää ohjaajan hyväksyntää työn esittelylle.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön (Laurean tutkintosääntö).
Katso opiskelijaintrasta opinnäytetyön arviointikriteerit.

Ilmoittautumisaika

02.12.2023 - 31.12.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D, Verkkokampus, sote

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Early Childhood Education and Care (SSYOD1)
Opettaja
  • Tanja Tikkanen-Lamminen
  • Henna Jalasmäki
  • Kaisa Salminen
  • Sonja Kukkonen
Vastuuopettaja

Sonja Kukkonen

Ryhmät
  • SSYOD123SY
    Early Childhood Education and Care (ECEC), Avoin AMK, S23, Verkkokampus

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- esittää perusteltuja työelämää koskevia kehittämisehdotuksia
- käsitteellistää työelämän ilmiöitä tutkittuun tietoon perustuen
- käyttää sopivia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä uuden tiedon tuottamiseksi
- toimia kehittämishankkeissa yhteistoiminnallisesti ja vastuullisesti työelämän ja muiden yhteistyökumppanien kanssa
- arvioida omaa toimintaansa ja omia ratkaisujaan kriittisesti
- hallita kokonaisuuksia sekä esittää asiansa loogisesti ja perustellen

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

02.12.2023 - 31.12.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Laurea Tikkurila, sote

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Henna Jalasmäki
  • Sonja Kukkonen
Vastuuopettaja

Sonja Kukkonen

Ryhmät
  • SSYOV24KY
    Varhaiskasvatuksen sosionomin osaajakoulutus, Avoin AMK, K24, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- esittää perusteltuja työelämää koskevia kehittämisehdotuksia
- käsitteellistää työelämän ilmiöitä tutkittuun tietoon perustuen
- käyttää sopivia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä uuden tiedon tuottamiseksi
- toimia kehittämishankkeissa yhteistoiminnallisesti ja vastuullisesti työelämän ja muiden yhteistyökumppanien kanssa
- arvioida omaa toimintaansa ja omia ratkaisujaan kriittisesti
- hallita kokonaisuuksia sekä esittää asiansa loogisesti ja perustellen

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ilmoittautumisaika

01.10.2023 - 30.10.2023

Ajoitus

31.10.2023 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Laurea Tikkurila, sote

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Varhaiskasvatuksen sosionomin kelpoisuuden opinnot (AVOSV2), Avoim AMK, Tikkurila
Opettaja
  • Säde Siljamo
  • Maarit Koskinen
Vastuuopettaja

Maarit Koskinen

Ryhmät
  • AVOSV2S23
    Varhaiskasvatuksen sosionomin kelpoisuuden opinnot, Avoin AMK, S23, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- esittää perusteltuja työelämää koskevia kehittämisehdotuksia
- käsitteellistää työelämän ilmiöitä tutkittuun tietoon perustuen
- käyttää sopivia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä uuden tiedon tuottamiseksi
- toimia kehittämishankkeissa yhteistoiminnallisesti ja vastuullisesti työelämän ja muiden yhteistyökumppanien kanssa
- arvioida omaa toimintaansa ja omia ratkaisujaan kriittisesti
- hallita kokonaisuuksia sekä esittää asiansa loogisesti ja perustellen

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Ajoitus

06.10.2023 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

15 op

TKI-osuus

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Laurea Tikkurila, sote

Toimipiste

Laurea Tikkurila

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

1 - 30

Koulutus
  • Degree Programme in Social Services (SWV), Laurea Tikkurila
Opettaja
  • Heidi Isotalo
  • Kati Rintakorpi
  • Henna Jalasmäki
  • Sonja Kukkonen
Vastuuopettaja

Sonja Kukkonen

Ryhmät
  • SSYOV23
    Early Childhood Education and Care (ECEC), Avoin AMK, S23, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- esittää perusteltuja työelämää koskevia kehittämisehdotuksia
- käsitteellistää työelämän ilmiöitä tutkittuun tietoon perustuen
- käyttää sopivia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä uuden tiedon tuottamiseksi
- toimia kehittämishankkeissa yhteistoiminnallisesti ja vastuullisesti työelämän ja muiden yhteistyökumppanien kanssa
- arvioida omaa toimintaansa ja omia ratkaisujaan kriittisesti
- hallita kokonaisuuksia sekä esittää asiansa loogisesti ja perustellen

Arviointiasteikko

H-5

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

15 op

TKI-osuus

15 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Laurea Tikkurila, sote

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

1 - 100

Koulutus
  • Sosionomikoulutus (SSY2), Laurea yhteinen
Opettaja
  • Maire Antikainen
  • Säde Siljamo
  • Englanti Virtuaali
Vastuuopettaja

Anne Rajamäki

Ryhmät
  • SSP222KA
    Sosionomikoulutus, monimuotototeutus, K22, Porvoo
  • SSF222SA
    Sosionomikoulutus, monimuotototeutus, S22, Lohja
  • SSD222SA
    Sosionomikoulutus, verkko-opinnot, S22, Verkkokampus
  • SSB222SA
    Sosionomikoulutus, monimuotototeutus, S22, Hyvinkää
  • SSG222SA
    Sosionomikoulutus, monimuotototeutus, S22, Otaniemi
  • SSV222SN
    Sosionomikoulutus, päivätoteutus, S22, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- esittää perusteltuja työelämää koskevia kehittämisehdotuksia
- käsitteellistää työelämän ilmiöitä tutkittuun tietoon perustuen
- käyttää sopivia tutkimus- ja kehittämismenetelmiä uuden tiedon tuottamiseksi
- toimia kehittämishankkeissa yhteistoiminnallisesti ja vastuullisesti työelämän ja muiden yhteistyökumppanien kanssa
- arvioida omaa toimintaansa ja omia ratkaisujaan kriittisesti
- hallita kokonaisuuksia sekä esittää asiansa loogisesti ja perustellen

Arviointiasteikko

H-5