Asiakaskannattavuus ja asiakaspääoman johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: V1453-HYV21811
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
14.05.2018 - 31.05.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
28.08.2018 - 01.01.2019
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- Laurea Tikkurila
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta (HYV2), Laurea Tikkurila
- Vastuuopettaja
- Susanna Kivelä
- Opintojakso
- V1453
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakaspääoman osana yrityksen aineetonta varallisuutta
- mitata asiakaskannattavuutta ja Customer Lifetime Value ja tuntee asiakaskannattavuuden ja asiakaspääoman kehittämisessä käytettävät keskeiset menetelmät ja mittarit
- osaa tuottaa organisaatiolle asiakaskannattavuutta edistävän kehittämissuunnitelman
Aika ja paikka
Tikkurilan Laurea
14.9., 17.11., 14.12.2018 klo 9.00-16.30
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Esim:
Kalevi Hellman, Satu Värilä: Arvokas asiakas, Asiakaspääoman, asiakaskannattavuuden ja asiakasriskien johtaminen. Talentum 2009
Roger J. Best: Market-Based Management, Strategies for Growing Customer Value and Profitability. Pearson 2013
Toteutustapa
Lähiopetus, itsenäinen- ja ryhmätyöskentely, kirjallinen raportti
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Soveltava hanke
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Tikkurilan Laurea
14.9., 17.11., 14.12.2018 klo 9.00-16.30
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Lähiopetus, itsenäinen- ja ryhmätyöskentely, kirjallinen raportti
Sisältö ja sen jaksotus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
•tunnistaa asiakaspääoman osana yrityksen aineetonta varallisuutta
•mitata asiakaskannattavuutta ja Customer Lifetime Value ja tuntee asiakaskannattavuuden ja asiakaspääoman kehittämisessä käytettävät keskeiset menetelmät ja mittarit
•osaa tuottaa organisaatiolle asiakaskannattavuutta edistävän kehittämissuunnitelman
Arviointiasteikko
H-5