Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiviestintä (10 op)

Toteutuksen tunnus: R0288-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.05.2020 - 24.05.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
24.09.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
10 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Toimipiste
Laurea Verkkokampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettajat
Riikka Siuruainen
Johanna Lunkka
Opintojakso
R0288

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden kohderyhmien mukaisesti
- seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
- kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa

Aika ja paikka

Opetus toteutetaan pääasiassa virtuaalisesti
Aamupäivällä on luento-osuus ja iltapäivällä toimeksiantajan projektityö tiimeittäin. Pakollisia läsnäolotutoringeja (iltapäivä) on 3 kpl opintojakson aikana. Nämä toteutetaan virtuaalisesti
Torstaisin klo 9-15

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Tanni, K. & Keronen, K. 2013. Johdata asiakkaasi verkkoon. Opas koukuttavan sisältöstrategian luomiseen. Talentum, Hki.

Chaffey, D.& Smith P.R. 2013. Emarketing Excellence - Planning & Optimizing you Digital Marketing. New York: Routledge.

Bergström, S. & Leppänen, A.2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Muu kirjallisuus, Tunneilla jaettavat Artikkelit ja muut aineistot

Toteutustapa

Projektityö yritystoimeksiantoon, virtuaalisesti.
Opintojakso toteutetaan pääasiassa virtuaaliosuuksin
Tällä opintojaksolla tutustumme integroituun markkinointiviestintään ja sen suunnitteluun asiakaslähtöisesti. Opintojaksolla suunnitellaan toimeksiantajayritykselle markkinoinviestinnän strategia, tavoitteet sekä konkreettinen markkinoinnin toteutussuunnitelma.
Opintojakson osaamistavoitteita ovat, opiskelija:
•osaa suunnitella ja toteuttaa yrityksen tai brändin markkinointiviestinnän kokonaisuuden
•osa seurata ja mitata markkinointiviestinnän onnistumista
•osaa kehittää erilaisia markkinointiviestinnän keinoja osana markkinointistrategiaa.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Projektityö, yritystoimeksianto
Toimeksiantajalle tehdään tiimeittäin markkinointiviestinnän suunnitelma.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Keskeisiä opintojakson tehtäviä (tiimissä) ovat:
•markkinoinnin nykytila-analyysin, kilpailija-analyysin ja markkinointiviestinnän benchmarkingin tekeminen
•asiakashaastattelujen toteuttaminen
•viestinnän kohderyhmien/persoonien määrittäminen
•markkinointiviestinnän suunnitelman tekeminen
•vertaisarviointi/opponointi
•blogiharjoitukset
•tuntitehtävät

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Opiskelijan tulee osata ja ymmärtää liiketalouden sekä markkinoinnin perusteet ja peruskäsitteet.

Siirry alkuun