Kokonaisvaltaisen hoidon kehittäjänä muuttuvissa toimintaympäristöissä (10 op)
Toteutuksen tunnus: F7112-SHF1811
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
14.05.2018 - 31.05.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
28.08.2018 - 21.12.2018
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- Laurea Lohja
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus (SHF2), Laurea Lohja
- Opettajat
- Pirkko Rimpilä-Vanninen
- Liisa Ranta
- Kirsi Siira
- Anu Elorinne
- Heikki Ruuskanen
- Anu Sinisalo
- Vastuuopettaja
- Liisa Ranta
- Opintojakso
- F7112
Tavoitteet
Opiskelija osaa:
toimia erilaisissa hoitotyön toimintaympäristöissäeri-ikäisten potilaiden/asiakkaiden kanssa näyttöön perustuen
toimia moniammatillisessa työryhmässä ja verkostoitua eri palveluiden järjestäjien kesken
suunnitella ammattitaitoisesti asiakkaan itse- ja omahoidon ohjausta ja tukemista sekä asiakkaan osallistamista palveluiden suunnitteluun huomioiden asiakas kokonaisvaltaisesti
kuvataä jatkuvan ammattitaidon kehittämisen merkitystä osana sairaanhoitajan työtä
Aika ja paikka
Lohjan kampus
27.08.2018 - 22.12.2018
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Kirjallisuutta ja lähteitä opintojen tueksi:
-Keskeinen näyttöön perustuva lähdemateriaali ja tietokannat.
-Soteuudistukseen liittyvä materiaali
esim. Valtioneuvosto: Sote- ja maakuntauudistus http://alueuudistus.fi, STM, THL, Sairaanhoitajaliitto
-Airo, K. 2017. (toim.) Mitä hyötyä on palvelumuotoilusta? Laurea-ammattikorkeakoulun julkaisuja 89.
-Espoon kaupungin Sivistystoimen palvelumuotoilun työkalupakki http://designresearch.aalto.fi/groups/encore/wp-content/uploads/2013/11/Sivistystoimen_tyokalupakki_palvelumuotoiluun2.pdf
-Stinkdorn; Hormess; Lawrence &Schneider 2018.THIS IS SERVICE DESIGN DOING. O'Reilly Media, Inc, USA.
-Terveys- ja Sosiaalialan Yrittäjät ry:n eli TESO ry:https://www.teso.fi/
Toteutustapa
Eri-ikäisen asiakkaan/potilaan kokonaisvaltainen hoitotyö eri toimintaympäristöissä.
Opintojakson aikana opiskelija kehittää ja syventää osaamistaan oman ammatillisen kehittymistarpeen mukaisesti suhteessa sairaanhoitajan osaamisalueisiin.
Opintojakson aikana opiskelu tapahtuu ryhmässä työpajoissa ja itsenäisesti virtuaalisesti.
-opintokäynti
-työpajoja ja asiantuntijaluentoja + seminaari
-itsenäistä työskentelyä virtuaalisesti pajojen välillä
-työelämäyhteistyö
-tuotoksena henkilökohtainen portfolio
Portfolio rakentuu opintojakson aikana työpajatyöskentelyn ja pajojen itsenäisten tehtävien kautta
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Työelämäyhteistyön laajuus on 2 op/10 op.
Yhteistyön teemana on työhyvinvointi ja potilaan hoidon laatu.
Yhteistyön kumppaneina toimivat Lohjan kaupunki, TYÖKE-hanke ja TTL.
Tarkempi yhteistyön esittely tapahtuu opintojakson aloituksessa.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Lähipäivien ja opintokäyntien ajankohdat selviävät tarjonnasta.
Portfolion palautus 9.12.2018
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työelämäyhteistyö 2 op
Lähitapaamiset + opintokäynti 1 op
Itsenäinen työskentely 7 op
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Pajoihin osallistuminen on osa opintojakson suoritusta.Poissaolot tulee korvata osallistumalla erillisiin pajan aihetta käsitteleviin seminaareihin/tilaisuuksiin, jotka toteutuvat Laurean eri kampuksilla tai alueella. Korvaavaan tilaisuuteen osallistuminen tulee osoittaa erillisellä todistuksella tai lomakkeella sekä portfolioon kuvaus tilaisuuden merkityksestä ammatillisen osaamisen kehittymisessä.