Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöiset palvelut (5 op)

Toteutuksen tunnus: A9125-MKA1811

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.05.2018 - 31.05.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
28.08.2018 - 21.12.2018
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus (MKA2), Laurea Leppävaara
Opettajat
Anne Hakkarainen
Anikó Lehtinen
Vastuuopettaja
Anne Hakkarainen
Opintojakso
A9125

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
- esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
- tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
- ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen

Aika ja paikka

Lähijaksot toteutetaanLeppävaaran kampuksella.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali ja kirjallisuus julkaistaan jakson Optima-työtilassa.

Toteutustapa

Opintojakson lähijaksot ovat keskiviikkoisin (satunnaisesti myös muita viikonpäiviä). Osallistuminen lähitunneille on kaikille välttämätöntä. Kontaktiopetuksen aikataulu ja sisältö tulee Optima-työtilaan A9125/MKA1811/1812 Asiakaslähtöiset palvelut.
Opintojaksolla osoitetaan osaamisen kehittyminen annettujen tehtävien ja projektien avulla. Tehtävät ja opintoaineistot linkkeineen ja tehtävien palautuskansiot ovat jakson Optima-työtilassa 24.8.2018 lähtien.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Jaksolla tehdään ryhmissä työelämän palveluja koskeva havainnointitutkimus.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Opintojakson ohjelma on Optima-työtilassa A9125/MKA1811&MKA1812 Asiakaslähtöiset palvelut. Työtila avautuu 24.8.
1. lähiopetuskerta on 24.10. klo 12:30 - 15.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Jaksolla ei ole pääsääntöisesti valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetus 20 tuntia
Tiimissä tapahtuva ja itsenäinen opiskelu 113,5 tuntia
Yhteensä 133,5 tuntia
Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 133,5 tuntia.

Sisältö ja sen jaksotus

Opintojakson keskeistä sisältöä on, että opiskelija osaa
•tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
•esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
•tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
•ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen

Lisätiedot

Arvioinnissa käytetään alkuvaiheen opiskelijan arviointkriteerejä.

Siirry alkuun