Siirry suoraan sisältöön

Ideasta tuotteeksi (5 op)

Toteutuksen tunnus: TO00BW49-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
19.05.2025 - 25.05.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
21.08.2025 - 02.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
Toimipiste
Laurea Verkkokampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOP2), Palvelualat
Opettajat
Teija Hyppönen-Paloheimo
Jussi Järvi
Vastuuopettaja
Jussi Järvi
Ryhmät
TOP225SY
Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S25, Palvelualat
Opintojakso
TO00BW49

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- etsiä ja soveltaa kosmetiikka-alan uusimpia trendejä
- analysoida kosmetiikkamainoksen raaka-aineisiin liittyvän informaation luotettavuutta
- analysoida kosmetiikkamainosten markkinoinnillisia ratkaisuja, mainostekstejä ja visuaalisia toteutuksia
- suunnitella lainsäädännön ja hyvän mainonnan tavan mukaista kosmetiikkamainontaa

Aika ja paikka

Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Osa oppimateriaalista löytyy Canvas-työtilasta. Muuta materiaali kannattaa etsiä esim. http://libguides.laurea.fi/kauneudenhoitoala -sivuston ja markkinointtiin liittyvien sivustojen kautta.

Toteutustapa

Opintojakson vastuuopettajana toimii Jussi Järvi. Opinnon toteutusta tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö, mutta oppimisen kannalta on tärkeää osallistua etänä järjestettävään Zoomissa tapahtuvaan opetukseen/ohjaukseen. aikataulun mukaisesti. Opintojakso sisältää luentoja ja työpaja työskentelyä. Opintojaksolla suunnitellaan kosmetiikkatuote ja siihen liittyvä mainos ryhmissä. Työ esitellään viimeisellä kerralla.
Opintojaksolla perehdytään kosmetiikka-alan uusimpiin trendeihin, kosmetiikkamainoksen markkinoinnillisten ratkaisujen, mainostekstin ja visuaalisen toteutuksen ja kosmetiikkamainoksen raaka-aineeseen liittyvän informaation luotettavuuden arviointiin. Lisäksi kosmetiikkatuotteen suunnittelu ja kosmetiikkatuotteen mainonnan suunnittelu kohderyhmineen ovat opintojakson ydinasioita.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Opintojakso alkaa 21.8.2025 ja esitykset ovat viimeisellä kontaktikerralla 2.10.2025. Nämä kerrat ovat pakollisia tällä opintojaksolla.

Ajantasaiset kontaktitiedot löydät aina Pakista!.

Tutkintosääntöön (2024) perustuen toteutukselle hyväksytyn opiskelijan edellytetään vahvistavan osallistumisensa osoittamalla aktiivisuutta opinnon alkaessa seuraavalla tavalla:
Aktiivisuuden osoittamiseksi opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija.
Ensimmäinen kontaktikerta on 21.8.2024.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Tutkintosäännön (2024) mukaan opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa. Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.

Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä eli opintojakson suorittaminen vaatii noin 133 tuntia opiskelijan työtä. Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Vain osa tästä työstä kuluu kontakteissa. Opintojakso sisältää opetuksen lisäksi muuta itsenäisesti tehtävää työtä.

Sisältö ja sen jaksotus

Työpajat, luennot
Sisältö:
- kosmetiikka-alan uusimmat trendit
- kosmetiikkamainoksen markkinoinnillisten ratkaisujen, mainostekstin ja visuaalisen toteutuksen arviointi
- kosmetiikkamainoksen raaka-aineeseen liittyvän informaation luotettavuuden arviointi
- kosmetiikkatuotteen suunnittelu
- kosmetiikkamainonnan suunnittelu siten, että se on lainsäädännön mukaista ja vastaa hyvää mainonnan tapaa
- kosmetiikkamainonnan kohderyhmät

Arviointiasteikko

H-5

Esitietovaatimukset

Vaatii kosmetiikan raaka-aineiden osaamista, mikä kehittyy estenomikoulutuksen ydinosaamisen opintojen aikana.

Lisätiedot

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä Canvasissa.

Siirry alkuun