Skip to main content

From an Idea into a Product (5 cr)

Code: TO00BW49-3003

General information


Enrollment
19.05.2025 - 25.05.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
21.08.2025 - 02.10.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual proportion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
Campus
Laurea Virtual Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOP2), Palvelualat
Teachers
Teija Hyppönen-Paloheimo
Jussi Järvi
Teacher in charge
Jussi Järvi
Groups
TOP225SY
Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S25, Palvelualat
Study unit
TO00BW49

Learning outcomes

The student is able to
- search for and apply the latest trends of the cosmetics industry
- analyse the reliability of the information about a raw material in a cosmetics advertisement
- analyse the marketing solutions, advertising text and visual implementation of a cosmetics advertisement
- plan cosmetic advertising in accordance with legislation and good advertising practices

Location and time

Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.

Materials

Osa oppimateriaalista löytyy Canvas-työtilasta. Muuta materiaali kannattaa etsiä esim. http://libguides.laurea.fi/kauneudenhoitoala -sivuston ja markkinointtiin liittyvien sivustojen kautta.

Teaching methods

Opintojakson vastuuopettajana toimii Jussi Järvi. Opinnon toteutusta tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö, mutta oppimisen kannalta on tärkeää osallistua etänä järjestettävään Zoomissa tapahtuvaan opetukseen/ohjaukseen. aikataulun mukaisesti. Opintojakso sisältää luentoja ja työpaja työskentelyä. Opintojaksolla suunnitellaan kosmetiikkatuote ja siihen liittyvä mainos ryhmissä. Työ esitellään viimeisellä kerralla.
Opintojaksolla perehdytään kosmetiikka-alan uusimpiin trendeihin, kosmetiikkamainoksen markkinoinnillisten ratkaisujen, mainostekstin ja visuaalisen toteutuksen ja kosmetiikkamainoksen raaka-aineeseen liittyvän informaation luotettavuuden arviointiin. Lisäksi kosmetiikkatuotteen suunnittelu ja kosmetiikkatuotteen mainonnan suunnittelu kohderyhmineen ovat opintojakson ydinasioita.

Exam schedules

Opintojakso alkaa 21.8.2025 ja esitykset ovat viimeisellä kontaktikerralla 2.10.2025. Nämä kerrat ovat pakollisia tällä opintojaksolla.

Ajantasaiset kontaktitiedot löydät aina Pakista!.

Tutkintosääntöön (2024) perustuen toteutukselle hyväksytyn opiskelijan edellytetään vahvistavan osallistumisensa osoittamalla aktiivisuutta opinnon alkaessa seuraavalla tavalla:
Aktiivisuuden osoittamiseksi opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija.
Ensimmäinen kontaktikerta on 21.8.2024.

Completion alternatives

Tutkintosäännön (2024) mukaan opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa. Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.

Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.

Student workload

1 opintopiste vastaa 27 tuntia opiskelijan työtä eli opintojakson suorittaminen vaatii noin 133 tuntia opiskelijan työtä. Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Vain osa tästä työstä kuluu kontakteissa. Opintojakso sisältää opetuksen lisäksi muuta itsenäisesti tehtävää työtä.

Content scheduling

Työpajat, luennot
Sisältö:
- kosmetiikka-alan uusimmat trendit
- kosmetiikkamainoksen markkinoinnillisten ratkaisujen, mainostekstin ja visuaalisen toteutuksen arviointi
- kosmetiikkamainoksen raaka-aineeseen liittyvän informaation luotettavuuden arviointi
- kosmetiikkatuotteen suunnittelu
- kosmetiikkamainonnan suunnittelu siten, että se on lainsäädännön mukaista ja vastaa hyvää mainonnan tapaa
- kosmetiikkamainonnan kohderyhmät

Evaluation scale

H-5

Qualifications

Requires knowledge on the raw materials of cosmetics which will be gained in the core competence studies of the bachelor degree in Beauty and Cosmetics.

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä Canvasissa.

Go back to top of page