Markkinointiosaamisen projekti (10 op)
Toteutuksen tunnus: HL00BU31-3078
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
19.05.2025 - 25.05.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
-
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- TKI-osuus
- 7 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- 10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
- Toimipiste
- Laurea Tikkurila
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus (HLV2), Laurea Tikkurila
- Opettajat
- Elina Wainio
- Johanna Wilén
- Vastuuopettaja
- Elina Wainio
- Ryhmät
-
HLV225SNLiiketalouden koulutus, projektijohtaminen, päivätoteutus, S25, Tikkurila
- Opintojakso
- HL00BU31
Tavoitteet
opiskelija osaa
- toteuttaa markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti
Aika ja paikka
Lähiopetus ja ohjaus toteutetaan Tikkurilan kampuksella syyslukukauden aikana. Myös projektiin liittyvät yritystapaamiset pyritään järjestämään Tikkurilan kampuksella, mutta tarvittaessa myös toimeksiantajan toimipisteessä tai muussa sovitussa paikassa.
Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 19., uudistettu painos. Helsinki: Edita.
Luennoilla sekä oppimisympäristössä (Canvas) nimetty materiaali.
Toteutustapa
Opintojaksoon kuuluu aikataulutettua lähiopetusta ja ohjausta Tikkurilan kampuksella. Lähiopetukseen osallistuminen on tärkeää, sillä opetuksessa luodaan tietoperusta, joka edesauttaa myös opintojakson projektitehtävissä onnistumista. Oppitunteja ei nauhoiteta.
Opintoa tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö, jossa opiskelija perehtyy aineistoihin ja suorittaa yksilötehtäviä tietopohjaansa vahvistaen.
Opinto sisältää ryhmätyöskentelyä, jossa opiskelijat toteuttavat oikean työelämän projektin. Onnistuminen edellyttää aktiivisuutta ja sitoutumista tiimin työskentelyyn ja vuorovaikutteiseen opiskeluun.
Tehtävistä annetaan henkilökohtaista palautetta opettajan toimesta sekä hyödynnetään myös työelämä- ja vertaispalautteenantoa.
Tämä opintojakso on ensimmäisen lukukauden opintoihin kuuluva markkinointiosaamisen opintojakso, jolla opiskelija oppii laajasti markkinoinnin perusteet, teoriaa, malleja ja käsitteistöä. Opiskelija työskentelee oikeassa työelämän projektissa, ja kehittää toimeksiantajan markkinointia ja/tai siihen liittyvää haastetta.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Tällä opintojaksolla opiskelija työskentelee oikeassa työelämän projektissa, ja kehittää toimeksiantajan markkinointia ja/tai siihen liittyvää haastetta.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Katso luentojen aikataulut ja teemat Pakista / Tuudosta.
Tutkintosääntöön (2024) perustuen toteutukselle hyväksytyn opiskelijan edellytetään vahvistavan osallistumisensa osoittamalla aktiivisuutta opinnon alkaessa seuraavalla tavalla:
Aktiivisuuden osoittamiseksi opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija. Ensimmäinen kontaktikerta on x.x.2025. (Tarkentuu)
Kansainvälisyys toteutuksella
Toimeksiannot voivat sisältää kansainvälisiä yhteyksiä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Tutkintosäännön (2024) mukaan opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa. Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.
Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.
Arvioitu työmäärä osioittain:
Markkinoinnin ja myynnin perusteet, moduulit 1-6 noin 30 % työajasta,
Projektityöskentely noin 70 % työajasta.
Sisältö ja sen jaksotus
Tämä opintojakso koostuu kahdesta osiosta:
1) Markkinoinnin ja myynnin peruskäsitteet, moduulit 1- 6 (30%)
- Markkinoinnin perusteet
- Markkinoinnin kilpailukeinot, markkinointistrategia ja markkinointiviestintä
- Markkinoinnin kohdentaminen
- Brändi
- Mainonta
- Myynnin perusteet
2) Markkinointiosaamisen projekti (70%)
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä Canvasissa.