Siirry suoraan sisältöön

Markkinointiosaamisen projekti (10 op)

Toteutuksen tunnus: HL00BU31-3078

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
19.05.2025 - 25.05.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
TKI-osuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
Toimipiste
Laurea Tikkurila
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Liiketalouden koulutus (HLV2), Laurea Tikkurila
Opettajat
Elina Wainio
Johanna Wilén
Vastuuopettaja
Elina Wainio
Ryhmät
HLV225SN
Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, päivätoteutus, S25, Tikkurila
Opintojakso
HL00BU31

Tavoitteet

opiskelija osaa
- toteuttaa markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti

Aika ja paikka

Lähiopetus ja ohjaus toteutetaan Tikkurilan kampuksella syyslukukauden aikana. Myös projektiin liittyvät yritystapaamiset pyritään järjestämään Tikkurilan kampuksella, mutta tarvittaessa myös toimeksiantajan toimipisteessä tai muussa sovitussa paikassa.

Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 19., uudistettu painos. Helsinki: Edita.

Luennoilla sekä oppimisympäristössä (Canvas) nimetty materiaali.

Toteutustapa

Opintojaksoon kuuluu aikataulutettua lähiopetusta ja ohjausta Tikkurilan kampuksella. Lähiopetukseen osallistuminen on tärkeää, sillä opetuksessa luodaan tietoperusta, joka edesauttaa myös opintojakson projektitehtävissä onnistumista. Oppitunteja ei nauhoiteta.

Opintoa tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö, jossa opiskelija perehtyy aineistoihin ja suorittaa yksilötehtäviä tietopohjaansa vahvistaen.

Opinto sisältää ryhmätyöskentelyä, jossa opiskelijat toteuttavat oikean työelämän projektin. Onnistuminen edellyttää aktiivisuutta ja sitoutumista tiimin työskentelyyn ja vuorovaikutteiseen opiskeluun.

Tehtävistä annetaan henkilökohtaista palautetta opettajan toimesta sekä hyödynnetään myös työelämä- ja vertaispalautteenantoa.

Tämä opintojakso on ensimmäisen lukukauden opintoihin kuuluva markkinointiosaamisen opintojakso, jolla opiskelija oppii laajasti markkinoinnin perusteet, teoriaa, malleja ja käsitteistöä. Opiskelija työskentelee oikeassa työelämän projektissa, ja kehittää toimeksiantajan markkinointia ja/tai siihen liittyvää haastetta.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Tällä opintojaksolla opiskelija työskentelee oikeassa työelämän projektissa, ja kehittää toimeksiantajan markkinointia ja/tai siihen liittyvää haastetta.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Katso luentojen aikataulut ja teemat Pakista / Tuudosta.

Tutkintosääntöön (2024) perustuen toteutukselle hyväksytyn opiskelijan edellytetään vahvistavan osallistumisensa osoittamalla aktiivisuutta opinnon alkaessa seuraavalla tavalla:

Aktiivisuuden osoittamiseksi opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija. Ensimmäinen kontaktikerta on x.x.2025. (Tarkentuu)

Kansainvälisyys toteutuksella

Toimeksiannot voivat sisältää kansainvälisiä yhteyksiä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Tutkintosäännön (2024) mukaan opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa. Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.

Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.

Arvioitu työmäärä osioittain:
Markkinoinnin ja myynnin perusteet, moduulit 1-6 noin 30 % työajasta,
Projektityöskentely noin 70 % työajasta.

Sisältö ja sen jaksotus

Tämä opintojakso koostuu kahdesta osiosta:

1) Markkinoinnin ja myynnin peruskäsitteet, moduulit 1- 6 (30%)
- Markkinoinnin perusteet
- Markkinoinnin kilpailukeinot, markkinointistrategia ja markkinointiviestintä
- Markkinoinnin kohdentaminen
- Brändi
- Mainonta
- Myynnin perusteet

2) Markkinointiosaamisen projekti (70%)

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä Canvasissa.

Siirry alkuun