Skip to main content

Marketing Project (10 cr)

Code: HL00BU31-3078

General information


Enrollment
19.05.2025 - 25.05.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
28.08.2025 - 11.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
RDI proportion
7 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
Campus
Laurea Tikkurila
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Liiketalouden koulutus (HLV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Teachers
Elina Wainio
Johanna Wilén
Teacher in charge
Elina Wainio
Groups
HLV225SN
Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, päivätoteutus, S25, Tikkurila
Study unit
HL00BU31

Learning outcomes

The student is able to
- implement a marketing development project in a team
- assess prerequisites for customer-oriented operation, and different customer needs and solutions-
- act and communicate in a customer-oriented manner

Location and time

Lähiopetus ja ohjaus toteutetaan Tikkurilan kampuksella syyslukukauden aikana. Myös projektiin liittyvät yritystapaamiset pyritään järjestämään Tikkurilan kampuksella, mutta tarvittaessa myös toimeksiantajan toimipisteessä tai muussa sovitussa paikassa.

Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.

Materials

Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 19., uudistettu painos. Helsinki: Edita.

Luennoilla sekä oppimisympäristössä (Canvas) nimetty materiaali.

Teaching methods

The implementation plan is available in Finnish.

Employer connections

Tällä opintojaksolla opiskelija työskentelee oikeassa työelämän projektissa, ja kehittää toimeksiantajan markkinointia ja/tai siihen liittyvää haastetta.

Exam schedules

Katso luentojen aikataulut ja teemat Pakista / Tuudosta.

Tutkintosääntöön (2024) perustuen toteutukselle hyväksytyn opiskelijan edellytetään vahvistavan osallistumisensa osoittamalla aktiivisuutta opinnon alkaessa seuraavalla tavalla:

Aktiivisuuden osoittamiseksi opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija. Ensimmäinen kontaktikerta on 28.8.2025. klo 9-11:45.

International connections

Toimeksiannot voivat sisältää kansainvälisiä yhteyksiä.

Completion alternatives

Tutkintosäännön (2024) mukaan opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa. Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.

Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.

Student workload

Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.

Arvioitu työmäärä osioittain:
Markkinoinnin ja myynnin perusteet, moduulit 1-6 noin 30 % työajasta,
Projektityöskentely noin 70 % työajasta.

Content scheduling

Tämä opintojakso koostuu kahdesta osiosta:

1) Markkinoinnin ja myynnin peruskäsitteet, moduulit 1- 6 (30%)
- Markkinoinnin perusteet
- Markkinoinnin kilpailukeinot, markkinointistrategia ja markkinointiviestintä
- Markkinoinnin kohdentaminen
- Brändi
- Mainonta
- Myynnin perusteet

2) Markkinointiosaamisen projekti (70%)

Evaluation scale

H-5

Further information

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä Canvasissa.

Go back to top of page