Marketing Project (10 cr)
Code: HL00BU31-3078
General information
- Enrollment
-
19.05.2025 - 25.05.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
28.08.2025 - 11.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 10 cr
- RDI proportion
- 7 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- 10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
- Campus
- Laurea Tikkurila
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Liiketalouden koulutus (HLV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
- Teachers
- Elina Wainio
- Johanna Wilén
- Teacher in charge
- Elina Wainio
- Groups
-
HLV225SNLiiketalouden koulutus, projektijohtaminen, päivätoteutus, S25, Tikkurila
- Study unit
- HL00BU31
Learning outcomes
The student is able to
- implement a marketing development project in a team
- assess prerequisites for customer-oriented operation, and different customer needs and solutions-
- act and communicate in a customer-oriented manner
Location and time
Lähiopetus ja ohjaus toteutetaan Tikkurilan kampuksella syyslukukauden aikana. Myös projektiin liittyvät yritystapaamiset pyritään järjestämään Tikkurilan kampuksella, mutta tarvittaessa myös toimeksiantajan toimipisteessä tai muussa sovitussa paikassa.
Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.
Materials
Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 19., uudistettu painos. Helsinki: Edita.
Luennoilla sekä oppimisympäristössä (Canvas) nimetty materiaali.
Teaching methods
The implementation plan is available in Finnish.
Employer connections
Tällä opintojaksolla opiskelija työskentelee oikeassa työelämän projektissa, ja kehittää toimeksiantajan markkinointia ja/tai siihen liittyvää haastetta.
Exam schedules
Katso luentojen aikataulut ja teemat Pakista / Tuudosta.
Tutkintosääntöön (2024) perustuen toteutukselle hyväksytyn opiskelijan edellytetään vahvistavan osallistumisensa osoittamalla aktiivisuutta opinnon alkaessa seuraavalla tavalla:
Aktiivisuuden osoittamiseksi opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija. Ensimmäinen kontaktikerta on 28.8.2025. klo 9-11:45.
International connections
Toimeksiannot voivat sisältää kansainvälisiä yhteyksiä.
Completion alternatives
Tutkintosäännön (2024) mukaan opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa. Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.
Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.
Student workload
Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.
Arvioitu työmäärä osioittain:
Markkinoinnin ja myynnin perusteet, moduulit 1-6 noin 30 % työajasta,
Projektityöskentely noin 70 % työajasta.
Content scheduling
Tämä opintojakso koostuu kahdesta osiosta:
1) Markkinoinnin ja myynnin peruskäsitteet, moduulit 1- 6 (30%)
- Markkinoinnin perusteet
- Markkinoinnin kilpailukeinot, markkinointistrategia ja markkinointiviestintä
- Markkinoinnin kohdentaminen
- Brändi
- Mainonta
- Myynnin perusteet
2) Markkinointiosaamisen projekti (70%)
Evaluation scale
H-5
Further information
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä Canvasissa.